Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 26 Apr 2006, 13:46 Onderwerp: |
|
|
|
'k Vond Torque anders ook best lachen, vooral de reactie op die quote uit TFATF  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 26 Apr 2006, 13:57 Onderwerp: |
|
|
|
Kolerezooi.... straks allemaal gasjes die in hun FWD wagentjes zoals Golf's en Civic's gaan lopen 'driften'... Alleen de gedachte al straks met al die sjonnies in discussie te moeten en de eeuwige strijd dat driften met FWD NIET mogelijk is weer te moeten voeren...
Dan heb je nog de kleine meuk die doorkrijgt dat FWD driften idd niet mogelijk is, en zich dan vergrijpen aan n SX omdat t gewoon een der betaalbaarste driftbare machines zijn.... nou ja goed, een voordeel krijgt t wel, mn auto wordt unieker en parts zullen massaal beschikbaar worden, met een beetje geluk drukt t de prijs van S14 motoren flink!  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 26 Apr 2006, 15:28 Onderwerp: |
|
|
|
Bekijk je het niet een beetje verkeerdom?
Bij grote vraag zal het aanbod uiteindelijk beperkter worden en dat doet prijzen juist stijgen...
En het in de prak rijden van die dingen zal misschien bepaalde onderdelen meer beschikbaar maken, maar andere nog zeldzamer. En juist dat en de vraag ernaar zal 't alles behalve betaalbaarder maken...  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 26 Apr 2006, 16:23 Onderwerp: |
|
|
|
Ik zie sjonnie´s straks n hoop SX´en crashen beyond repair. Dus meer onderdelen beschikbaar.
En over de vraag naar onderdelen, die zal niet stijgen, enkel de vraag naar lexus lampen en dikke spoilers, bedoel, echte motorische tuning hoeven die wanabe's toch niet van... bedoel, elke stock SX is in 9 van de 10 gevallen vele malen sneller dan hun vorige mobiel ooit heeft willen zijn  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| vlokman Gold Member

 | Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Wo 26 Apr 2006, 16:25 Onderwerp: |
|
|
|
d8 ik ook en dan is het weer zo van pff een "originele" sx en moet je goed gaas geven voor ze echt te laten kwijlen
maarja die discusie van het fwd driften hebben we hier nog al gehad denk wel dat op dit forum iedereen akkoord is maar het zal echt eeuwig een discusie blijven. ook met de games need for speed most wanted. daar kan je super met een fwd "driften" ook al neemt iedereen bijna eerst de handrem in dat spel  _________________ burn rubber, not your soul
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 26 Apr 2006, 16:35 Onderwerp: |
|
|
|
Zelfs in dat spel is het de kunst het zonder handrem te doen
En dat lukt je daar ook niet met de FWD auto's...
En Maximus je ziet SX'en crashen en gaat er vanuit dat ze in onderdelen worden aangeboden en ze daarna alweer van SX zullen afstappen.
Nooit aan gedacht dat veel van die gasten misschien 'm willen houden en zelf de onderdelen gaan zoeken die ze in de prak hebben gereden? _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| tuningfreak Starting Member

 | Geregistreerd op: 20 Juli 2005 | Posts: 63 | Woonplaats: nieuwrode |
|
Geplaatst: Wo 26 Apr 2006, 16:44 Onderwerp: |
|
|
|
het is tog weer allemaal van japan no offense to the not japan models maar "once you go japan, you never go back" spijtig dat het niet rijmt  _________________ ik ben BOB = (B)en (O)ok (B)ezopen |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 26 Apr 2006, 19:44 Onderwerp: |
|
|
|
Denk dat veel van die sjonnie's naar 2 SX'en getotalled te hebben huiverig terug in hun veredelde boodschappen wagentje stappen, die zo lekker voorspelbaar onderstuurd als je te hard in n bocht gaat, en t echte mannewerk voor de mannen laten  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Freestyler Silver Member

 | Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Wo 26 Apr 2006, 20:54 Onderwerp: |
|
|
|
tuningfreak schreef: |
het is tog weer allemaal van japan no offense to the not japan models maar "once you go japan, you never go back" spijtig dat het niet rijmt  |
Ben ik niet met je eens.
Heb een supra gehad, en de eerst volgens wagen die ik gehaald heb was toch echt wel weer een opel.
@max, driften met een Fwd is mogelijk, maar zeker niet zo makkelijk als een RWD (kwestie van de wagen ff de overstuur in gooien, naja ff )
Enige discussie punt is, wat wordt verstaan onder driften  _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 26 Apr 2006, 21:40 Onderwerp: |
|
|
|
Bij driften is het de kunst controle te houden over het voertuig...
Als je met een FWD wil sliden kan dat alleen door die controle tijdelijk te verliezen
Zo, heb ik 't weer iets anders verwoord  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Freestyler Silver Member

 | Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Do 27 Apr 2006, 9:30 Onderwerp: |
|
|
|
Nou controle verliezen wil ik het niet noemen, dan begin je als een idioot over de baan te tollen.
Tis eerder de auto uit balans brengen met bepaalde manouvres en em daar ook ff houden.
En wat sliden betreft, das precies wat ik bedoelde met wat betekend "driften"  _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 27 Apr 2006, 9:47 Onderwerp: |
|
|
|
driften is niet je auto 'ff' in overstuur houden, gecontrolleerd dwars gaan, van de een in de andere bocht met het behouden van snelheid... sorry, dat gaat je met n FWD niet lukken. Dat discussie punt dus ten einde te hebben gebracht...
Inderdaad. toen je je supra weg deed ging je terug naar opel, maar ik meen ook dat dit grotendeels uit financieel oogpunt was. Iig, ik zou mijn jappies nooit inruilen op een Opel. Hoewel ik je Admiral wel geinig vind, maar das ook nog n andere opel dan dat opel nu vandaag de dag is. Daarbij ben ik wel van mening, als je al dat geld niet had uitgegeven aan die berg opels die er na de suup nog doorheen gejaagd is, en je had bijvoorbeeld een Nissan Sunny 1.6 genomen van 1994, was je met veel minder uitgaves nog altijd aan t karren geweest, misschien niet belastingvrij zoals nu... maar wel heel wat goedkoper dan je nog hebt hoeven uitgeven aan de corsa's, astra staion, cabrio, en nu de admiral.
Dus Opel vs. Jap cars... Ik stem op Jap. Maar zoals al eerder gezegd, smaken verschillen. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Freestyler Silver Member

 | Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Do 27 Apr 2006, 10:38 Onderwerp: |
|
|
|
De corsa's waren er al voordat de suup weg ging
De cabrio, tja die had als vervanger moeten dienen, maar was het redden niet meer waard.
De station was in 1 woord 100% (maar financieel niet langer betaalbaar)
En nu de admi (klasse apart )
En voor wat betreft een sunny... NOW WAY IN HELL dat ik ooit zon klein koekblik zal rijden.
Enne eerlijkheids halve moet ik wel zeggen dat de volg orde wel iets anders was.
Sinds het vertrek van de suup is enkel nog de cabrio en de admi aangeschaft.
Cabrio betaald uit het geld van de suup, en admi betaald uit de opbrengst van de station
Al met al veel beter dan een sunny. Maar das mijn smaak  _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
 |
| Freestyler Silver Member

 | Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Do 27 Apr 2006, 10:43 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
gecontrolleerd dwars gaan, van de een in de andere bocht met het behouden van snelheid... sorry, dat gaat je met n FWD niet lukken. |
Kan wel, of je het geloven wil of niet. Maar is mogelijk.
Met heel veel oefenen en heel veel banden verslijten dat wel. (RWD maakt het wel heel veel makkelijker dat wel.
Als de gsi van bunny klaar is, zal ik het je laten zien (als hij dat me laat doen dan ) _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 27 Apr 2006, 11:28 Onderwerp: |
|
|
|
Laat maar zien, waar de astra stopt met dwars staan blijft n RWD zo lang dwars als het asfalt toelaat en de rijder wilt.
Met FWD is het absoluut onmogelijk om de snelheid van de achterkant van het voertuig hoger te houden zonder snelheid uit de voorkant te moeten halen, en verlies je dus bij het dwars gaan uiteindelijk snelheid als de zijwaartse kracht niet meer aan de orde is m dwars te houden. Simpelweg omdat er geen aandrijving op is.
Daarom ben je dan gewoon je achterkant aan t meeslepen ofwel assdragen.
Dat is dan ook geen driften. Een driftwagen kun je zolang dwars houden, zolang je de ruimte op t asfalt maar hebt, en je poot t gas goed laat bedienen, en de power er voor is. Driften gaat bij de S13 toch wel t lekkerst met n Jezz stage 2 setup, die je zo rond de 270pk plaatst. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|