Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Turbo inbouwen...
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Zo 8 Feb 2004, 12:38    Onderwerp: intercooler Reageer met quote

@MarcRS:

Inderdaad, een grotere/betere intercooler doet de t° van de inlaatlucht dalen maar die kost dan weer aanzienlijk. In mijn 10v quattro past een 20V single pass intercooler die perfect is voor deze taak maar die kost bijna 2x zoveel als de modificatie.

Ik heb nl. gebruik gemaakt van een volledig nieuwe (gebruikte en aangepaste) ECU met aangepaste PROM voor laaddrukregeling, brandstofverrijking en ontsteking. Dit alles voor 416 euro incl. verzendkosten vanuit Ohio.

Met de nodige aanpassingen om de motor in mekaar te houden kwam het totaalplaatje op 3500 euro. Te veel dus de ECU teruggestuurd. ECU vervangen was simpel: één kabelboom en de drukleiding van de ene ECU naar de andere ECU.

De meestel willen enkel chippen, niet chippen + 3500 euro aan aanpassingen (IC, oliepomp, waterpomp, BOV, custom ECU, EFI supplement, ...)
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Zo 8 Feb 2004, 13:21    Onderwerp: Reageer met quote

Theoretisch is het wel mogelijk en het is al verwezenlijkt in DIY projecten. Het wordt overigens vollop gebruikt bij die Jappen: Nissan skynine, Subaru impreza en al die andere turbo naften vanuit het verre oosten. Het zijn specifiek de bakken die gebruikt worden voor de 0-300 km/h races en die voorzien zijn met 900 pk motoren. je moet eens zoeken naar filpmjes over de R32 en R33 en de 300km/h races. staat meer info over dergelijke projecten.

De reden waarom men 2 turbo's na mekaar monteert? Confused Hmmm... Ik zie toch problemen met de voeding van de tweede turbo en problemen met het debiet van de eerste en tweede turbo.

Als we één van de twee turbo's vervangen door een compressor dan is de luchtstroom van compressor naar motor vastgelegd door het toerental van de compressor. Dus een turbo erna plaatsen heeft geen zin want het debiet is constant en kan niet worden verhoogd door de turbo. De functie van de turbo is dus zinloos in dit geval. - correct me if I'm wrong - Wink

Dus als je toch een turbo en compressor wil monteren zou ik eerst de turbo nemen om de compressor met een zo hoog mogelijke voordruk te vullen, vervolgens de compressor zijn werk laten doen, de lucht zeker koelen, eventueel tussen de 2 drukleverende organen ook eens en dan het motorblok in. Voorzie eventueel ook een after run circuit dat nog gedurende 10 minuten water langs de cilinderkop en de turbo/kompressor laat stromen nadat de motor wordt stilgelegd, anders ga je met gecarboniseerde olie zitten in de smeerkanalen van de turbo en dat gaat ie niet leuk vinden bij de eerst volgende start Sad

wordt kritisch om af te stellen maar moet wel lukken denk ik Very Happy Dat gaat je toch ook een aardige duit kosten aan pompverliezen van 2 turbo's of/en een kompressor als je normaal rijdt. Die 2 dingen aandrijven en laten druk maken, ook al heb je het niet nodig gaat je brandstof kosten... Sad Maar als je daar naar gaat kijken moet je maar met een diesel gaan rondpruttelen Laughing Laughing

Als ik zie dat Audi een 2.7 V6 motor kan voeden met 2 KKK K04 turbo's in parallel (dus niet in cascade), zonder waarneembaar turbogat er 500 pk uitperst zonder dat de motor naar adem snakt, waarom dergelijke zotte toeren uithalen Question
Afin, da's mijn nuchtere mening, ik weet dat vele mensen exotische combinaties prefereren en da's maar enkel te stimuleren ook! Cool Ik ben daarentegen iemand die mijn portefeuille te veel in het oog houdt met die dingen Crying or Very sad en waarom er geen barsjokken en spoojlers op mijn auto staan, verbruikt meer ('t is zo al erg genoeg) en verlaagt de topsnelheid Cool .

@MarcRS:
Kan het injectiesysteem eigenlijk dergelijke zotte drukken nog wel aan? Heb jij je injectiesysteem niet moeten aanvullen met een supplement of vervangen door een systeem met hoger debiet?
Ik weet dat mijn injectiesysteem op maximum debiet zit bij 2.05 bar aan 6300 rpm. Verhoog ik de druk nog verder met 0,1 bar draai ik gevaarlijk arm en duurt het niet lang eer er de eerste en vijfde zuiger verbranden. Hoe heb jij dat opgelost?
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MarcRS
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 28 December 2003
Posts: 53
Woonplaats: Friesland
PostGeplaatst: Zo 8 Feb 2004, 19:12    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:

@MarcRS:
Kan het injectiesysteem eigenlijk dergelijke zotte drukken nog wel aan? Heb jij je injectiesysteem niet moeten aanvullen met een supplement of vervangen door een systeem met hoger debiet?
Ik weet dat mijn injectiesysteem op maximum debiet zit bij 2.05 bar aan 6300 rpm. Verhoog ik de druk nog verder met 0,1 bar draai ik gevaarlijk arm en duurt het niet lang eer er de eerste en vijfde zuiger verbranden. Hoe heb jij dat opgelost?


@ Ki:
ik zit bij 1,3bar aan het max van het standaard injectie systeem kan 2 dingen doen voor meer druk. 1. 5de injector (dit is bij mijn wagen simpel aan te passen door de koude start injector te vervangen) 2. of een volledig EFI systeem, dit systeem zou ik met een 3bar mapsensor groene/grijze injectoren op een vele hogere druk (aangepaste ECU!) kunnen rijden ik heb hierbij wel een T35 turbo nodig of een Hybride versie... mijn turbo draait nu 1,3bar wat echt max is (1,3bar is piek / 8sec.. costante druk op 1,1)

ik heb wel een hand vol oplossingen voor je! wat voor injectie heb je? injectoren? etc!
_________________
Old Fords Never Die, They Just Get Faster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Zo 8 Feb 2004, 21:54    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb op mijn Audi 100 Quattro een Bosh K-jetronic CIS systeem met luchtvolumemeter.

Het probleem is dat de meterplaat op maximale uitslag zit bij 2.05 bar aan max. toerental. Dus als ik meer druk wil dan 2.05 bar moet ik extra brandstof toevoegen. Ik had gedacht aan mijn koudstartinjectoren pulsgewijs aansturen om meer brandstof te krijgen maar dat is "klodderwerk" zoals ze het bij ons zeggen.

www.034efi.com biedt je een EFI die injecteert afhankelijk van het toerental en MAP. Ik heb het chippen geprobeerd met excellente resultaten maar ik vrees eerlijk gezegd voor mijn zuigerpennen aan dergelijke drukken en temperaturen. Onlangs nog heb ik het genoegen gehad gedurende 3.30 min de motor maximaal te kunnen belasten op alle vlak, met chip zou dit destructief afgelopen zijn.

Mijn broer heeft een kennis met een audi 200 quattro waar een regelbare mechanische wastegate aanwezig was. De vijs heeft hij gewoon helemaal ingedraaid en ik heb over de spanningspennen van de druksensor een weerstand van 470 ohm gesoldeerd. Leuk voor 24 psi druk op een externe after market drukmeter. Als het aanwezige CIS kon volgen zou dit goed zijn voor een theoretische +300 pk en een koppel om U tegen te zeggen.
Die wagen trok als gek, er was gewoon geen houden aan maar na 3 maanden waren de drijfstangen geplooid Exclamation Exclamation De zuigerpennen waren vervormd en verbrand. De zuigers 1 en 5 vertoonden verbrande en licht vervormde plekken rond het centrum. Zelfs door het wat zachter aan te doen ben ik toch voorzichtig met opvoeren. Het verbaasde me dat de turbo zichzelf niet in de vernieling draaide.

Alle oplossingen zijn uiterst leerzaam dus mag je me die altijd eens laten weten, op het forum is ook goed, dan lezen de andere forumleden effe leuk mee!

Rijdt jij met een Cossworth fordje?
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MarcRS
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 28 December 2003
Posts: 53
Woonplaats: Friesland
PostGeplaatst: Ma 9 Feb 2004, 11:25    Onderwerp: Reageer met quote

ki schreef:
ik heb op mijn Audi 100 Quattro een Bosh K-jetronic CIS systeem met luchtvolumemeter.

Het probleem is dat de meterplaat op maximale uitslag zit bij 2.05 bar aan max. toerental. Dus als ik meer druk wil dan 2.05 bar moet ik extra brandstof toevoegen. Ik had gedacht aan mijn koudstartinjectoren pulsgewijs aansturen om meer brandstof te krijgen maar dat is "klodderwerk" zoals ze het bij ons zeggen.

www.034efi.com biedt je een EFI die injecteert afhankelijk van het toerental en MAP. Ik heb het chippen geprobeerd met excellente resultaten maar ik vrees eerlijk gezegd voor mijn zuigerpennen aan dergelijke drukken en temperaturen. Onlangs nog heb ik het genoegen gehad gedurende 3.30 min de motor maximaal te kunnen belasten op alle vlak, met chip zou dit destructief afgelopen zijn.

Mijn broer heeft een kennis met een audi 200 quattro waar een regelbare mechanische wastegate aanwezig was. De vijs heeft hij gewoon helemaal ingedraaid en ik heb over de spanningspennen van de druksensor een weerstand van 470 ohm gesoldeerd. Leuk voor 24 psi druk op een externe after market drukmeter. Als het aanwezige CIS kon volgen zou dit goed zijn voor een theoretische +300 pk en een koppel om U tegen te zeggen.
Die wagen trok als gek, er was gewoon geen houden aan maar na 3 maanden waren de drijfstangen geplooid Exclamation Exclamation De zuigerpennen waren vervormd en verbrand. De zuigers 1 en 5 vertoonden verbrande en licht vervormde plekken rond het centrum. Zelfs door het wat zachter aan te doen ben ik toch voorzichtig met opvoeren. Het verbaasde me dat de turbo zichzelf niet in de vernieling draaide.

Alle oplossingen zijn uiterst leerzaam dus mag je me die altijd eens laten weten, op het forum is ook goed, dan lezen de andere forumleden effe leuk mee!

Rijdt jij met een Cossworth fordje?


neej geen cosworth voor mij nog! alhoewel dat mijn volgende project word... wil eerst het project RS Turbo afmaken voordat ik me in een nieuw avontuur stort... (heb al iets in gedachten)

Ik zou als ik jou was denken aan die 5de injector, benzine koelt je motor ook! en ik denk dat niet erg veel te vrezen hebt voor (lees extreme) slijtage aan je blok, zijn je zuigers/pennen aangepast? wat voor koppakking gebruik je? Het is een redelijke simpele toepassing waarmee je al gauw een 0,3 / 0,4 bar extra kan draaien! Al ik het voor het kiezen had zou ik gaan voor een EFI (ik weet alleen niet wat er mogelijk is voor jou wagen) met een livemapping, etc, etc, kan je motormanagment / benzine systeem laten draaien zoveel je wil! the sky is the limit!! maar daarvoor heb je absoluut meerdere (serieuse) aanpassingen nodig in je blok!
_________________
Old Fords Never Die, They Just Get Faster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Ma 9 Feb 2004, 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een volledig standaard wagen, de versnellingsbak heb ik samen met broerlief voorzien van nieuwe lagers en die hebben we zwaarder genomen dan standaard (i.e. de lagers horen thuis in de 174 KW (opgevoerde) versie van onze wagen).

De chip geeft ons minstens een laaddrukverdubbeling: van 1.38 bar MAP naar 1.95 bar met een chip, als je dan een 3.0 bar druksensor inbouwt met weerstand en de chip gebruikt kan je gaan tot ongehoorde drukken, dit terwijl de ECU denkt dat hij nooit boven de 2 bar gaat. Gezien we een k-jectronic met lambda regeling gebruiken hoeven we niet te vrezen voor arme mengsels totdat je op de limiet zit van de luchtvolumemeter. Koppel heb je veilig in massa's aanwezig maar boven de 5500 rpm begin je zeer gevaarlijk arm te draaien.

Op dit ogenblik profiteer ik van 1.45 bar absolute turbodruk i.p.v. 1.38 bar door een lichte maar tot nu toe onbekende wijziging aan de motorsturing. Onlangs ontdekt op de autostrade, plots kreeg ik dik door de 1.4 bar bij vollast en dit terwijl de motorsturing nooit meer dan 1.4 bar toestaat.

Ik heb de legendarische 2225 cc 5 cilinder in lijn 10V MC-2 turbomotor van Audi in de auto liggen (cfr. audi RS2), dus gaat het hem om een 6de injector. De limiet van het motorblok is 430 pk. Meer dan dit plooit de drijfstangen. Dit geldt uiteraard voor korte periodes. Even 100 km Duitsland doen aan topspeed zit er dan niet echt in. Na enkele minuten volluit gaan in hoogste versnelling lopen de zuigerpennen vast en een goede kennis die al meer MC motoren heeft gereviseerd dan jij en ik jaren tellen kan dit bevestigen. Dergelijke tuningen zijn goed voor zeer korte periodes (enkele kilometers) maar nooit voor zeer lange ritten en dat is nu net wat ik zo leuk vindt aan mijn wagen: effe naar een vriend rijden in Duitsland en daar gedurende lange afstanden en dito tijden aan topsnelheid rijden zonder te hoeven vrezen dat ik een depannaga mag bellen.
Het Audi Performance Center biedt me een tuning met motorgarantie en homologatie waarbij geen enkele limiet van de motor wordt overschreden, hierbij win ik 15 pk. Da's de veilige limiet, alles daarboven kan maar gedurende korte periodes. Hoe meer winst, hoe minder lang ik de paarden mag gebruiken.

Nieuwe zuigers? Geen probleem, mijn broer weet welke zuigers er in onze audi passen: van die platte lichtmetalen zuigers met brede zuiverpennen: 500 euro /stuk en ik heb een vijfcilinder. Laat maar zitten dus... Crying or Very sad Het bedrijf IA www.intendedacceleration.com heeft de snelste 10V Audi ter wereld: 650 pk in een audi 90 quattro en die bieden alle stukken nodig voor de modificaties aan.

Zoals eerder gezegd: de kennis met Audi 200 quattro en dichtgeschroefde wastegate heeft 3 maanden gereden en had geplooide drijfstangen. Ik rij op dit moment zeer goedkoop met een luxueuze sportwagen en wil het graag zo houden maar dat neemt niet weg dat er sprintgasten onder ons zitten die graag willen weten hoe meer power uit de motorblokken te krijgen. Graag voer ik zelf ook wel wat prutswerk uit maar het is en blijft prutswerk (drukregelaars, resistor modifications, ECU swaps en wastegate modificaties).

Een vraagje, wat voer jij eigenlijk uit met al die druk op dat motorblok?
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MarcRS
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 28 December 2003
Posts: 53
Woonplaats: Friesland
PostGeplaatst: Di 10 Feb 2004, 0:09    Onderwerp: Reageer met quote

ki schreef:
Ik heb een volledig standaard wagen, de versnellingsbak heb ik samen met broerlief voorzien van nieuwe lagers en die hebben we zwaarder genomen dan standaard (i.e. de lagers horen thuis in de 174 KW (opgevoerde) versie van onze wagen).

De chip geeft ons minstens een laaddrukverdubbeling: van 1.38 bar MAP naar 1.95 bar met een chip, als je dan een 3.0 bar druksensor inbouwt met weerstand en de chip gebruikt kan je gaan tot ongehoorde drukken, dit terwijl de ECU denkt dat hij nooit boven de 2 bar gaat. Gezien we een k-jectronic met lambda regeling gebruiken hoeven we niet te vrezen voor arme mengsels totdat je op de limiet zit van de luchtvolumemeter. Koppel heb je veilig in massa's aanwezig maar boven de 5500 rpm begin je zeer gevaarlijk arm te draaien.

Op dit ogenblik profiteer ik van 1.45 bar absolute turbodruk i.p.v. 1.38 bar door een lichte maar tot nu toe onbekende wijziging aan de motorsturing. Onlangs ontdekt op de autostrade, plots kreeg ik dik door de 1.4 bar bij vollast en dit terwijl de motorsturing nooit meer dan 1.4 bar toestaat.

Ik heb de legendarische 2225 cc 5 cilinder in lijn 10V MC-2 turbomotor van Audi in de auto liggen (cfr. audi RS2), dus gaat het hem om een 6de injector. De limiet van het motorblok is 430 pk. Meer dan dit plooit de drijfstangen. Dit geldt uiteraard voor korte periodes. Even 100 km Duitsland doen aan topspeed zit er dan niet echt in. Na enkele minuten volluit gaan in hoogste versnelling lopen de zuigerpennen vast en een goede kennis die al meer MC motoren heeft gereviseerd dan jij en ik jaren tellen kan dit bevestigen. Dergelijke tuningen zijn goed voor zeer korte periodes (enkele kilometers) maar nooit voor zeer lange ritten en dat is nu net wat ik zo leuk vindt aan mijn wagen: effe naar een vriend rijden in Duitsland en daar gedurende lange afstanden en dito tijden aan topsnelheid rijden zonder te hoeven vrezen dat ik een depannaga mag bellen.
Het Audi Performance Center biedt me een tuning met motorgarantie en homologatie waarbij geen enkele limiet van de motor wordt overschreden, hierbij win ik 15 pk. Da's de veilige limiet, alles daarboven kan maar gedurende korte periodes. Hoe meer winst, hoe minder lang ik de paarden mag gebruiken.

Nieuwe zuigers? Geen probleem, mijn broer weet welke zuigers er in onze audi passen: van die platte lichtmetalen zuigers met brede zuiverpennen: 500 euro /stuk en ik heb een vijfcilinder. Laat maar zitten dus... Crying or Very sad Het bedrijf IA www.intendedacceleration.com heeft de snelste 10V Audi ter wereld: 650 pk in een audi 90 quattro en die bieden alle stukken nodig voor de modificaties aan.

Zoals eerder gezegd: de kennis met Audi 200 quattro en dichtgeschroefde wastegate heeft 3 maanden gereden en had geplooide drijfstangen. Ik rij op dit moment zeer goedkoop met een luxueuze sportwagen en wil het graag zo houden maar dat neemt niet weg dat er sprintgasten onder ons zitten die graag willen weten hoe meer power uit de motorblokken te krijgen. Graag voer ik zelf ook wel wat prutswerk uit maar het is en blijft prutswerk (drukregelaars, resistor modifications, ECU swaps en wastegate modificaties).

Een vraagje, wat voer jij eigenlijk uit met al die druk op dat motorblok?


(die korte topsnelheid periodes is normaal en heeft elke turbo motor)

okay duidelijk, kwa opvoeren van turbo heb je geen wensen, ik denk dat je aardig aan je limiet zit kwa druk, mits je niks wil aanpassen (lees: kan)
omdat je nu al last hebt van arm mengsel en (dreigend) pingelen... Ik durf je niet te vertellen hoeveel druk je nog betrouwbaar kan drukken, in ieder geval zou ik eens gaan denken aan een dikkere (stalen) koppakking, ik denk dat audi een 11mm gebruikt? ik zou eens kijken om een 18mm... als je te lang gaat drukken gaat eerst je koppakking en daarna pas vallen er gaten in je zuigerss... (ik kan het weten)

steekt jou audi losse (verwisselbare) injectoren? wat voor type heb je? Bosch 803(groen)?

Een 6de injector: zoals ik eerder las heb je ook een koude start injector, ik ken dergelijke conversie niet bij de auto, ik weet niet wat er voor nodig hebt (adapterplaat) en brandstof toevoerpomp) verdeler? je hebt... is opzich jammer (had je nou een ford gehad Wink ) ik weet wel dat het een uiterst goeie "inverstering" is... bijvoorbeeld voor mijn auto: 150 pond, hiermee kan ik mits een hybride turbo / T35: 2,0 / 2,2b drukken ipv 1,3 / 1,5 max)

wat ik allemaal uitvoer met mijn blok? (hoe bedoel je dat) ik gebruik de auto dagelijks (dit was de hele opzet van het project) ik sprint hiermee (meetings e.d.) rij met een 2 stage boost controle dus dagelijk rij ik op 0,8bar. Ik kan niet langer dan 30-60sec topsnelheid houden..... al ik nog nooit hebt geprobeerd wat ie op top haalde (ben bij klokje rond 20km/h (280km/h?) opgehouden, geloof me met een auto zoals die van mijn formaat wil je niet zo hard gaan!)

650pk uit zon mooi blok? en dat is de snelste? valt me iets tegen.... ik ken jongens uit Engeland die met sierra cosworths rijden (eggenbergers) die 800-1000pk produceren, 2.3 16v T4 Wink maar dit zijn extreme gevallen.... 600-700pk zie je veel vaker! alhoewel dit veel aanpassingen vergt!
_________________
Old Fords Never Die, They Just Get Faster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 11 Feb 2004, 2:22    Onderwerp: Reageer met quote

Had in mn 626 GT een EMS engine management systeem, aftermarket dus, 440cc injectors en een 5e injector. Met het programmeren van het EMS systeem zijn ze een tijdje bezig geweest bij het Speedcenter, een tuner in nederland, heb de auto 3 dagen moeten missen, of die eerste twee dagen wachttijd zijn geweest of dat ze ook werkelijk 3 dagen gewerkt hebben eraan weet ik niet, weet dat ie wel verdomds lekker reed die wagen en dat ik hem mis Crying or Very sad . De top lag rond de 280. Als je me op MSN toevoegd stuur ik wel een fotoke die door mn vriendin op de achterbank genomen is waarin ik de teller er zwaar uit reed, zal ergens aan de 280 gezeten hebben, draaide rond de 7000 toeren, motor mag meer toeren maar kwam alweer power te kort... godverdomme... het maximale wat ik eruit had kunnen halen met meer power heb ik nooit meer kunnen testen (was wel van plan!)... klote motorpolitie Sad

:EDIT:

motorische mod lijst was
-Open air filter
-5e injector
-EMS motormanagement
-19 PSI boost
-front mounted intercooler
-BOV
-Splitfire bougies 3 stappen kouder dan origineel
-gesmede drijfstangen
-gesmede zuigers (voor 8,2:1 compressie, gecoat)
-aluminium vliegwiel
-kleppen uit een golf VR6 blok (die waren stijven dan de originele maar paste wel)
-kop gevlakt
-maatwerk uitlaatspruitstuk (ivm turbo)
-grotere oliekoeler
-warmtewisselaar
-hoge druk brandstofpomp
-silicone buizen
-dubbele frictie koppeling
-motor ophangrubbers vervangen door Poly urethane exemplaren (op maar laten maken)
-MSD Ontsteking
-Portflow

en idd dat had allemaal redelijk wat geld gekost mag ik toch wel zeggen... het enige probleem dat ik had was dat met extreem lang filerijden de motor wat warm werd, ik heb dit op willen lossen met een grotere capasiteit radiator en luchthapper in de motorkap, maar voor ik dit heb kunnen berijken werd me de auto in beslag genomen naar met extreem hoge snelheid gepakt te worden door meneer de agent Sad dit was samen met 6 maanden rij ontzegging... jah, hard gaan kost soms duur Sad
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 11 Feb 2004, 11:36    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
stuur ik wel een fotoke die door mn vriendin op de achterbank genomen is waarin ik de teller er zwaar uit reed, zal ergens aan de 280 gezeten hebben, draaide rond de 7000 toeren

'k heb ze ff voor je online gezet Wink






Maximus schreef:
het enige probleem dat ik had was dat met extreem lang filerijden de motor wat warm werd, ik heb dit op willen lossen met een grotere capasiteit radiator en luchthapper in de motorkap

Een luchthapper zal bij filerijden niet of nauwelijks helpen hoor, alleen op snelheid omdat dan de lucht erin geblazen wordt.
Grotere capaciteit radiator en fan had wel gekund...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
MarcRS
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 28 December 2003
Posts: 53
Woonplaats: Friesland
PostGeplaatst: Wo 11 Feb 2004, 19:06    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:

en idd dat had allemaal redelijk wat geld gekost mag ik toch wel zeggen... het enige probleem dat ik had was dat met extreem lang filerijden de motor wat warm werd, ik heb dit op willen lossen met een grotere capasiteit radiator en luchthapper in de motorkap, maar voor ik dit heb kunnen berijken werd me de auto in beslag genomen naar met extreem hoge snelheid gepakt te worden door meneer de agent Sad dit was samen met 6 maanden rij ontzegging... jah, hard gaan kost soms duur Sad


Heb je je auto niet meer terug gekregen?
_________________
Old Fords Never Die, They Just Get Faster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 11 Feb 2004, 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

Nee Sad wagen zie ik nooit meer Sad

Meer dan verdubbeling van maximum toegestane snelheid...

:edit: bedankt voor t online zetten kerel Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Do 12 Feb 2004, 17:46    Onderwerp: Reageer met quote


_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Do 12 Feb 2004, 17:56    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Nee Sad wagen zie ik nooit meer Sad

Meer dan verdubbeling van maximum toegestane snelheid...

:edit: bedankt voor t online zetten kerel Smile



Gewoon weg, in beslag genomen? Innige deelneming Crying or Very sad Da's helaas wel het risico dat je loopt als je eens duwt... Confused Moet wel een klap voor je geweest zijn, je verliest toch een enorm kapitaal.
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MarcRS
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 28 December 2003
Posts: 53
Woonplaats: Friesland
PostGeplaatst: Do 12 Feb 2004, 23:24    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Nee Sad wagen zie ik nooit meer Sad

Meer dan verdubbeling van maximum toegestane snelheid...

:edit: bedankt voor t online zetten kerel Smile


zoiets moet je aanvechten! heb in de kennissen kring ook zoiets beleefd! 255km/h geklokt!! waar je 80 mocht! heeft na een paar rechtzaken wel degelijk zijn auto terug gekregen!

Jusitie mag op grond van zon overtreding niet een auto definitief in beslag nemen, dit mag alleen als het om (geld / belasting fraude) gaat! het kan wel betekenen dat je de auto niet meer mag rijden ofzoiets! ik kwe het niet meer precies is al ff geleden
_________________
Old Fords Never Die, They Just Get Faster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Zo 15 Feb 2004, 9:04    Onderwerp: Reageer met quote

Het was misschien niet op basis van de snelheid alleen dat de wagen in beslag werd genomen.
Ik denk niet dat een dergelijke standaard wagen 280 kmh kan halen, de modificaties aan de motor en wagen , uitgevoerd om de wagen op dergelijk niveau te tillen waren waarschijnlijk niet aangegeven, noch gehomologeerd, noch verzekerd. Bijgevolg reed je waarschijnlijk rond met een voertuig dat door de aanpassingen aan motor/ophanging niet meer voldeed aan de technische eisen van de fabrikant, door niet homologeren niet op de baan mocht rijden en bijgevolg ook niet verzekerd was. Het is een beetje zoals met je zelf gebouwde rally wagen op de baan gaan rijden. Ik denk dat dat de reden was, in combinatie met de zeer hoge snelheid.

In Dendermonde hebben we wel een politierechter die zware recidivisten hun speelgoed afneemt, wat ik niet meer dan normaal vind. - ga ik nu Mad kwade blikken Mad krijgen -
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB