Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 16 Okt 2005, 12:22 Onderwerp: |
|
|
|
Camco importeert die dingen volgens mij gewoon,
zonder zelf echt te weten hoe en wat... |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 16 Okt 2005, 14:11 Onderwerp: |
|
|
|
Klopt helemaal SaphireNX... De fabrikant van mijn Prostar is niet Camco, maar AOne Electronics. Camco verdeelt ze op de Nederlandse markt, alleen zijn die dingen in loop der tijd voor iedereen hier gewoon "Camco's" gaan heten _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 16 Okt 2005, 18:51 Onderwerp: |
|
|
|
De RS680 en RS650 heetten volgens mij eerst
officieel King Lion en King Dragon ofzo... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 17 Okt 2005, 3:00 Onderwerp: |
|
|
|
Yep klopt, om even helemaal volledig te zijn:
RS-650 is de "Radiostar King Dragon"
RS-680 de "Radiostar King Lion"
En de nieuwe RS-720 is de "Radiostar King Eagle" _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Peanudt Newbie
| Geregistreerd op: 31 Juli 2005 | Posts: 18 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Ma 17 Okt 2005, 17:16 Onderwerp: |
|
|
|
Accu lijkt echt verloren
Vanmiddag even (gratis) laten testen bij Euromasters om de hoek. (Erg nette services moet ik zeggen).
Wat blijkt........van de 390A geeft ie nog maar 206A Laadfunctie, startmotor en dynamo zijn nog allemaal in orde.
Waarschijnlijk heeft ie de vorige keer leeg staan (8,3V) niet overleefd. Kreeg het advies om een andere accu te overwegen, omdat deze nooit meer goed herladen kan worden.
Op dit moment ben ik nog even aan het testen of het aan de accu ligt, of dat er ergens een grote lekspanning in mijn installatie (geluid, cv of alarm) zit. Niet dat een toekomstige accu ook binnen een dag eeggetrokken is !!!
Dus nu maar even om het uur naar de auto om de spanning te controleren. Heb er nu alleen de normale aansluitingen aanhangen. Verbruik even monitoren en dan stuk voor stk de overige schakelingen erbij zetten.
Iemand nog goede tips om een nieuwe accu een beetje in shape te houden? _________________ -= Je kunt het doen, je kunt het laten, en je kunt het laten doen =- |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 17 Okt 2005, 17:36 Onderwerp: |
|
|
|
Ik zou zoals je aanhaalt eerst eens controleren op lekstroom, door het stroomverbruik te meten als de wagen stil staat.
Normale accu's kunnen veel hebben, maar kunnen niet tegen diepe ontlading. Daarom zal de huidige ook niet meer werken, laad je die op zal die in no-time weer leeg staan. Verder niet teveel stroom eruit trekken en zorgen dat die regelmatig goed opgeladen wordt. Startmotor verbruikt heel veel stroom, dus zou je de wagen alleen voor korte ritjes van 5 km ofzo gebruiken trek je 'm met starten leeg zonder dat die veel kans heeft goed bij te laden. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Peanudt Newbie
| Geregistreerd op: 31 Juli 2005 | Posts: 18 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Ma 17 Okt 2005, 17:57 Onderwerp: |
|
|
|
Quote: |
zonder dat die veel kans heeft goed bij te laden.
|
Denk dat daar ook het probleem deels in zit.
Ik rijd meestal zondagavond naar mijn kamer en dan pas weer vrijdagmiddag terug. Door de week staat het alarm aan.
Als ik in de auto zit staat de muziek altijd lekker aan en de lichtjes laat ik ook altijd netjes branden. Alleen heb ik begrepen dat er dan een grote kans bestaat dat de accu niet veel laadstroom ontvangt en het meeste naar mijn stereo gaat.
In het weekend zijn het vooral korte ritten van en naar mijn werk......en ja...met muziek niet goed voor de accu dus _________________ -= Je kunt het doen, je kunt het laten, en je kunt het laten doen =- |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 17 Okt 2005, 18:53 Onderwerp: |
|
|
|
Niet geweldig nee... Ben bang dat je meer verbruikt dan ie de kans heeft om bij te laden, zeker met stereo en lichten aan.
Toen mijne laatst leeg stond heb ik ook ff 60km snelweg gereden zonder verlichting (overdag) en zonder stereo, gewoon puur om die accu weer ff vol te pompen. Ook paar korte ritjes teveel gehad daarvoor... En die lekstroom dan ook nog... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Peanudt Newbie
| Geregistreerd op: 31 Juli 2005 | Posts: 18 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Ma 24 Okt 2005, 21:50 Onderwerp: |
|
|
|
Quote: |
Geplaatst: Ma 17 Okt 2005, 19:15 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Accu lijkt echt verloren
Vanmiddag even (gratis) laten testen bij Euromasters om de hoek. (Erg nette services moet ik zeggen).
Wat blijkt........van de 390A geeft ie nog maar 206A Laadfunctie, startmotor en dynamo zijn nog allemaal in orde.
Waarschijnlijk heeft ie de vorige keer leeg staan (8,3V) niet overleefd. Kreeg het advies om een andere accu te overwegen, omdat deze nooit meer goed herladen kan worden.
Op dit moment ben ik nog even aan het testen of het aan de accu ligt, of dat er ergens een grote lekspanning in mijn installatie (geluid, cv of alarm) zit. Niet dat een toekomstige accu ook binnen een dag eeggetrokken is !!!
Dus nu maar even om het uur naar de auto om de spanning te controleren. Heb er nu alleen de normale aansluitingen aanhangen. Verbruik even monitoren en dan stuk voor stk de overige schakelingen erbij zetten.
|
Het heeft even geduurd, maar dan heb ik uiteindelijk toch wat gegevens over mijn voltage weten te verzamelen.
Even wat toelichting:
Begonnen met allen standaardverbruikers en daarna audio en vervolgens alarm erbij gehangen.
Ik heb zoveel mogelijk mijn radio en lichten uitgehad tijdens het rijden. De bovenste drie metingen waren direct na een flinke rit, de laatste na een dag stilstaan (vandaar het lagere startvoltage). Bij elke keer meten heeft de deurvergrendeling en de binnenverlichting gewerkt en in het laatste geval (onderste lijn) ook de knipperlichten.
De spanningsval in het eerste uur niet meegerekend liep de accu leeg met de volgende gemiddelde waarden:
Meting 1: 20,18 mV/uur
Meting 2: 14,79 mV/uur
Meting 3: 18,17 mV/uur
Meting 4: 3,90 mV/uur
Wat denken jullie ervan?
[edit: hmmm, zag net dat m'n accu maar 43Ah is ipv 48Ah en dan een 4x 85W RMS versterker eraan........ wordt zwaardere accu en condensator denk] _________________ -= Je kunt het doen, je kunt het laten, en je kunt het laten doen =- |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 25 Okt 2005, 1:08 Onderwerp: |
|
|
|
Condensator is waarschijnlijk niet echt nodig met een belasting van 340W rms, of je moet al last hebben van knipperende verlichting op de maat van de bas als je de installatie harder zet.
Zwaardere accu is geen overbodige luxe als je vaker wil spelen met de motor uit. Doe je dat niet zou 't kunnen maar niet noodzakelijk zijn.
Als je altijd hard speelt tijdens ritten kijk dan ook of de dynamo genoeg stroom levert om een zwaardere accu bij te laden. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Wo 26 Okt 2005, 19:42 Onderwerp: |
|
|
|
Een normale dynamo laad een zwaardere accu ook wel bij alleen duurt het langer eer die vol geladen is.
maar je hebt gelijk een zwaardere dynamo doet wonderen
ik ben in de assie van 55amp naar een 63 amp dynamo gegaan en van een 45 ah naar 75ah accu rijd ook op dit moment korte stukken met volume op 31 en nergens geen problemen mee.
en dynamo's kun je op de sloop voor een paar cent vinden,tot nu toe nog geen slechte ervaringen mee. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 26 Okt 2005, 23:15 Onderwerp: |
|
|
|
't Alarm zelf is overigens niet de enige verbruiker, de 2-weg afstandbediening zuipt Duracell batterijen leeg alsof 't water is
En dat alleen voor ontvangen van status van de auto (als die verandert, het verzenden van het commando doe ik bijna altijd met de WatchCon) en heel sporadisch een instelling wijzigen of controle opvragen...
Misschien toch maar eens de oplaadbare GP's er doorheen gaan jagen, zo blijf ik bezig... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 27 Okt 2005, 13:51 Onderwerp: |
|
|
|
Is het niet zo dat iedere keer dta je met je WatchCon het alarm erop zet dat de
andere remote dit dan vanzelf ontvangt en dus meteen het licht aanzet enzo? _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 27 Okt 2005, 17:34 Onderwerp: |
|
|
|
Ja dat bedoelde ik ook met ontvangen van nieuwe status van de auto bij gebruik van de WatchCon, maar dan nog...
En dan zet ie overigens niet het licht aan, doet ie alleen als je handmatig de status opvraagt. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 27 Okt 2005, 18:39 Onderwerp: |
|
|
|
Dan zit er niet voor niets een penlite in ipv een knoopcel of mini 12V-staafje... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
|
|