Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 27 Okt 2005, 22:39 Onderwerp: |
|
|
|
Ze hadden van mij best ruimte mogen maken voor 2 penlites parallel dan
Gaat wel erg hard!
Maar goed heb een voorraadje GP Powerbanks 850 mAh liggen. Die zijn dan wel sneller leeg dan 'n Duracell 2400 maar dan is 't een kwestie van wisselen ipv iedere keer nieuwe moeten halen. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Vr 28 Okt 2005, 7:22 Onderwerp: |
|
|
|
Hornbach, rechargebles van 2200mA _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 28 Okt 2005, 13:31 Onderwerp: |
|
|
|
Lijkt me erg stug! We hebben 't over penlites maar 't is formaatje AAA, niet AA wat erin gaat (mijn fout!)
AA's heb 'k hier al van 2300 mAh liggen en intussen zijn ze alweer 'n paar stapjes verder gevorderd _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Vr 28 Okt 2005, 17:07 Onderwerp: |
|
|
|
Zeg dat dan ook dat je triple A's moet hebben
maar Hornbach heeft dus echt wel AA rechargebles van 2200mA.
Daar heb ik de mijne namelijk ook vandaan _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 28 Okt 2005, 22:25 Onderwerp: |
|
|
|
AAA's worden Potlood- of Lady-cellen genoemd... |
|
Naar boven |
|
|
| Peanudt Newbie
| Geregistreerd op: 31 Juli 2005 | Posts: 18 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Za 29 Okt 2005, 9:54 Onderwerp: |
|
|
|
Is het een goed plan om een zonnecel aan je accu aan te sluiten zodat deze continu bij geladen wordt, of is het meer een martelwerktuig dat zorgt dat je acculeven drastisch verkort wordt?
ZONNE PANEEL 2 W
Vergeet de startproblemen na lang stilstaan van uw auto op het vliegveld of na een winterpauze. U legt gewoon de Solar-accubescherming achter de voorruit en steekt de stekker in de sigarettenaansteker. Ook bij een bewolkte hemel wordt uw accu toch opgeladen.
Let op! Bij sommige automerken werkt het aanstekercontact niet als de motor uit is. Raadpleeg hiervoor het instructieboekje van uw auto. Mocht dit bij uw auto het geval zijn, gebruik dan het aansluitsnoer om uw Accubescherming direct op de accu aan te sluiten.
Uitvoering: Incl. aansluitkabelset • 4 zuignappen • Module met 2,5 m lange aansluitkabel • LED-aanduiding van de laadtoestand.
Technische spec.: Vermogen aansluitwaarde 2 W • 135 mA bij 15 V • Temperatuurbereik -40 tot +60 şC • Afm. (lxbxh) 394 x 127 x 20 mm • Gewicht 0,4 kg. Met Nederlandstalige gebruiksaanwijzing.
MAAK GEBRUIK VAN ZONNE-ENERGIE!
Wanneer u gedurende de vakantie uw autoaccu oplaadt, is het mogelijk dat bij thuiskomst de accu zwak is.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling!
Maak gebruik van zonne-energie om de levensduur van de accu te vergroten.
• 2W vermogen
29,95 EUR _________________ -= Je kunt het doen, je kunt het laten, en je kunt het laten doen =- |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 24 Nov 2005, 14:32 Onderwerp: |
|
|
|
Zou voor mij ook 'n goeie optie zijn met m'n lekstroom, als dat werkt...
Jammer genoeg is 't voor m'n huidige (nog geen 3 maanden oude) accu te laat... Gisteren merkte ik ineens op dat 't alarmLEDje helemaal was gekapt... Boordspanning was nog maar 2V _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Antony Junior Member
| Geregistreerd op: 30 Oktober 2005 | Posts: 177 | Woonplaats: Nijkerk |
|
Geplaatst: Do 24 Nov 2005, 18:55 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse, Ik heb eens gehoord dat een knipperent lampje meer stroom verbruikt dan een continu brandend lampje,
Dit had te maken met het 'opstarten' van het lampje.
Maar in hoeverre "Geen idee" ?!
Maar dat moet toch niet mogen op een volle accu?!
Ik denk dat we het dan over weken hebben... _________________ NIEUW !! : http://www.scannerworld.nl |
|
Naar boven |
|
|
| Equinox Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Do 24 Nov 2005, 19:31 Onderwerp: |
|
|
|
Nou dat is met een spaarlamp wel zo ja maar met gewone niet meer laat staan met leds _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 24 Nov 2005, 22:00 Onderwerp: |
|
|
|
Met LEDs zeker niet... Dat LEDje van mijn alarm is driekleurig en knippert constant wisselend tussen rood, groen en blauw. Maar als ik het alarm trigger knippert ie alleen nog hele korte blauwe pulsen, en meette ik nauwelijks verschil in stroomverbruik dus hebben we het over mA's...
100mA vind ik overigens wel veel verbruik voor 'n alarm, en daarnaast ben ik nog niet erachter waar de overige 200mA heen lekte... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Peanudt Newbie
| Geregistreerd op: 31 Juli 2005 | Posts: 18 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Di 29 Nov 2005, 12:03 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb mijn kofferbakschakelaar laatst losgehaald en daarmee ook het relais wat ik daarop hat aangesloten. Sindsdien nergens meer last van. Accu blijft starten na een paar dagen stilstaan en met deze kou.
Of een kapotte schakelaar (wat vaker voorkomt heb ik gelezen) of een relais dat continu bekrachtigd is zorgt voor de lekspanning. Ik weet zo even niet precies hoe ik het ook alweer aangesloten had, maar het moet hier in zitten. _________________ -= Je kunt het doen, je kunt het laten, en je kunt het laten doen =- |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 29 Nov 2005, 15:11 Onderwerp: |
|
|
|
Een relais verbruikt inderdaad ook zo'n 100mA, en da's voor een lekstroom al veel. Zeker als je geen zwaardere accu hebt kan ie dan best snel leegraken.
Had je het LEDje door die schakelaar laten voeden?
Dan kun je het eventueel oplossen door het "andersom" te gebruiken, een SPDT relais kun je ook als NOT-gate laten functioneren en dan moet 't alleen gevoed worden als de kofferbak open staat.
Had je het zo aangesloten, check dan de kofferbakschakelaar zelf eens.
Ken iemand die ook maanden lang naar lekstroom heeft gezocht, en uiteindelijk bleek de kofferbakschakelaar niet goed meer te onderbreken zodat het kofferbaklampje constant bleef branden. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|