Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Zo 6 Nov 2005, 18:48 Onderwerp: 4 beter dan 1 ?? |
|
|
|
Beste mensen,
Voor mijn Cordia ben ik van plan zelf een uitlaat systeem te gaan maken, en nu zit ik met het idee in mijn hoofd om per cilinder 1 uitlaat te maken (dus in totaal 4 pijpen, en dempers enz. er onder te leggen) amdat hij ook per cilinder een carb krijgt. Weet iemand toevallig of dat evt. problemen op gaat leveren (ivm aanzuiging onderling in een spruitstuk) of dat dit gewoon kan ?
Ik hoor he wel. _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 6 Nov 2005, 22:32 Onderwerp: |
|
|
|
Waarom zou dat niet kunnen? Menig (race-)motorfiets heeft een dergelijk uitlaatsysteem...
Lijkt me bij een auto alleen wat lastiger om alles (eronder) kwijt te kunnen... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 6 Nov 2005, 22:51 Onderwerp: |
|
|
|
2 naar achteren en 2 sidepipes
Heb 't wel eens gezien bij 'n bak die gewoon 4 pijpjes door z'n motorkap had steken...
_________________
|
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Ma 7 Nov 2005, 9:21 Onderwerp: |
|
|
|
op zich valt het wat ruimte betreft wel mee, ik kan 4 relatief dunne pijpen plaatsen, omdat er 4 onderdoor liggen.... dus dat komt wel goed. 't wordt misschien alleen een beetje wringen met de dempers achter.. _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 8 Nov 2005, 22:20 Onderwerp: |
|
|
|
Ga je niets mee winnen, vrij simpel...
Door een (goed ontworpen) spruitstuk + uitlaatlijn krijg je een gasversnelling in je uitlaat die het rendement van je motor ten goede komen. Je cilinderkamers worden als t waren n beetje leeggezogen door de snelheid van t gas in je uitlaat, en dan hoeft je zuiger t er niet helemaal op eige kracht uit te duwen. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Di 8 Nov 2005, 22:34 Onderwerp: |
|
|
|
ja, da's ook wel weer waar, maar (gesteld dat ik per cilinder en goede doorstroom heb) zou ik er dan verlies op hebben door het gemis van deze aanzuiging ?het geeft natuurlijk wel een bijzonder vrije doorstroom en natuurlijk een machtig geluid. _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 8 Nov 2005, 23:23 Onderwerp: |
|
|
|
Ja, verliezen zul je merken t.o.v. een goed ontworpen enkel systeem. Denk dat je aan een 2,5 inch free flow t meest hebt, met n goed ontworpen 4-2-1 spruitstuk, die zijn erop gemaakt dat de gassen elkaar juist helpen ipv tegenwerken.
Hooguit bij n turbo is dit anders, die werken t beste zonder uitlaat, maar dit raad ik ook af! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|