Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| daantjes Newbie

 | Geregistreerd op: 18 November 2005 | Posts: 5 | Woonplaats: Terneuzen |
|
Geplaatst: Do 24 Nov 2005, 15:17 Onderwerp: diesel tunen |
|
|
|
beste mensen voor een benzine wist ik het al een beetje maar hoe kan ik mijn ford mondeo cdti met 155 pk standaard nog leuker maken? is wel al een ST uitvoering
thanx |
|
Naar boven |
|
 |
| Antony Junior Member

 | Geregistreerd op: 30 Oktober 2005 | Posts: 177 | Woonplaats: Nijkerk |
|
Geplaatst: Do 24 Nov 2005, 18:46 Onderwerp: |
|
|
|
Toemaar, Kun je geen chiptuning doen?! _________________ NIEUW !! : http://www.scannerworld.nl  |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 24 Nov 2005, 21:54 Onderwerp: |
|
|
|
Ongetwijfeld wel!
Maar hiermee is 't uitkijken dat je bij een chiptuner gaat die z'n naam reeds bewezen heeft, en goed betrouwbaar werk levert. Heb al gevallen gehoord van "goedkope" chips die een blok volledig naar god hielpen...
Verder ben ik niet zo'n expert op gebied van tuning, maar logische volgorde lijkt me te beginnen bij inlaat (luchtfilter en cai) en uitlaatlijn. 'k Weet niet of die reeds een turbo heeft, indien niet is dat nog een optie.
Chippen altijd als laatste doen, zodat je een chip hebt op maat van je reeds gemodificeerde blok. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| ThunderBunny Advanced Member

 | Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Di 13 Dec 2005, 22:12 Onderwerp: |
|
|
|
Een diesel is vrijwel niet te chiptunen omdat die al helemaal op max afgestelt is van de fabriek uit alleen heel goede tuners en een rollenbankl kunnen garanderen dat je blokje heel blijft.
Er moet net als bij benzine eerst meer lucht in voor er meer diesel ingespoten kan worden. en de slechte chips en chiptuners doen alleen meer diesel inspuiten met als gevolg dat je gloeikast en dergelijke snel het loodje leggen.
als je een turbo diesel hebt dan zijn er weer genoeg mogelijkheden de beste is turbo compounding, Een grotere blaast een kleinere turbo aan het voordeel is dat je hier mee enorme druk ratio's kan halen zonder beide turbo's te veel te belasten.
je kan bij commonrail ook de rail vervangen voor meer diesel in te spuiten.
genoeg mogelijkheden alleen zijn er niet zo veel goede diesel tuners in nederland. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 18 Dec 2005, 16:53 Onderwerp: |
|
|
|
ThunderBunny schreef: |
Een diesel is vrijwel niet te chiptunen omdat die al helemaal op max afgestelt is van de fabriek uit alleen heel goede tuners en een rollenbankl kunnen garanderen dat je blokje heel blijft.
Er moet net als bij benzine eerst meer lucht in voor er meer diesel ingespoten kan worden. en de slechte chips en chiptuners doen alleen meer diesel inspuiten met als gevolg dat je gloeikast en dergelijke snel het loodje leggen.
als je een turbo diesel hebt dan zijn er weer genoeg mogelijkheden de beste is turbo compounding, Een grotere blaast een kleinere turbo aan het voordeel is dat je hier mee enorme druk ratio's kan halen zonder beide turbo's te veel te belasten.
je kan bij commonrail ook de rail vervangen voor meer diesel in te spuiten.
genoeg mogelijkheden alleen zijn er niet zo veel goede diesel tuners in nederland. |
I call BS on you! Turbodiesel is t meest populaire platform om te chiptunen. Met een chipje win je best al n hoop, en neem je t van de goede fabrikant behoud je zelfs je fabrieksgarantie op t blok, omdat hun die overnemen. Ik zou even informeren bij je dealer, die kunnen je vast meer vertellen over het chiptunen van je dieseltje
Let wel, het is niet alsof je er 100pk bij gaat krijgen, wil je n echt pk-monster, ga dan op benzine of op LPG rijden  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| katuut Newbie

 | Geregistreerd op: 14 Oktober 2006 | Posts: 22 | Woonplaats: hoogeveen |
|
Geplaatst: Do 16 Nov 2006, 16:11 Onderwerp: |
|
|
|
chippen van een turbo diesel levert je zon 30% meer pk 's op en 40% meer koppel als je het bij een goed bedrijf laat doen.
maar het is met een turbo diesel ook erg interessant om je uitlaat en je kat aan te passen dan (omdat turbo op d uitlaat zit) op zon manier kun je wel op 200 a 220 pk komen volgens mijn bescheiden mening
voorbeeldje:
mazda 6 140 pk 340 nm
(eigen ervaring)
heeft NA chippen 176 pk en 465 nm
nadat de kat weggehaald is kwam hier bijna 15 pk erbij op!!!!! roetmeting kun je dan wel beter achterwege laten _________________ blaffende woofers bijten niet |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 16 Nov 2006, 19:19 Onderwerp: |
|
|
|
HALLO, topic is 11 maanden oud!!! _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 22 Nov 2006, 14:55 Onderwerp: |
|
|
|
220pk is geinig, alleen niet als einddoel. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|