Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Thermostaat
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Equinox
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 December 2004
Posts: 640
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Zo 5 Feb 2006, 22:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb na de thermostaat vervangen de koelvloeistof bijgevuld, bij de radiateur zelf, steeds wacht op de bubbeltjes totdat het niet verder ging, warm laten draaien en toen nog meer bijgevuld
_________________

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 6 Feb 2006, 9:56    Onderwerp: Reageer met quote

Meestal heb je een ontluchtingsschroefje tegen het schutbord lopen, in de kachelslang. Die kun je voorzichtig n beetje los draaien tot je lucht hoort lopen, zie je uiteindelijk water komen meteen het schroefje weer vastdraaien.

Vervolgens laat je zonder radiatordop je motor lopen (kachel even op koud zetten) en wacht je tot ie warm wordt, als t wijzertje zn normale stand berijkt voel je even aan de radiatorslangen of ze alle twee warm worden. Zo ja, dan loopt je koelwater gewoon door en gaat je thermostaat netjes open, dan zet je even je kachel op warm en wacht je of die ook warm wordt. Speel in de tussentijd ook wat met je gas, dan komen ook nog wel ns wat belletjes. Als je kachel uiteindelijk warm is geworden is je systeem goed luchtvrij, dan kun je de dop erop draaien en klaar is Bryght.

Check ook als je klaar bent even of in het expansie tankje de vloeistof nog tussen minimaal en maximaal staat, vul zonodig even bij Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 6 Feb 2006, 13:10    Onderwerp: Reageer met quote

Kachel op koud heeft niet altijd zin hoor...

Ik weet voor een feit dat bij mijn Escort en bij mijn
DeLorean de kachel ALTIJD warm water krijgt...

Met een klep wordt bepaald hoeveel van de lucht door de kachel gaat en
daarmee wordt de temperatuur geregeld, niet door de waterdoorvoer te smoren.

Bij de DelOrean wordt wel met de A/C op MAX de waterstroom
naar de kachel dichtgezet, maar da's dan ook allene op MAX.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 6 Feb 2006, 17:36    Onderwerp: Reageer met quote

Dat kan kloppen saffie, maar dan nog is lucht in t koelsysteem vaak de boosdoener als je geen warme lucht krijgt uit je roostertjes...
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 6 Feb 2006, 18:50    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
maar dan nog is lucht in t koelsysteem vaak de boosdoener
als je geen warme lucht krijgt uit je roostertjes...

Dat klopt, maar ik doelde meer op het feit dat de kachel op heet of koud
voor het ontluchten niet veel verschil zal maken bij de meeste auto's...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 6 Feb 2006, 19:14    Onderwerp: Reageer met quote

True, true... maar ik dacht, ik weet niet hoe t met bryght zn auto zit, of dat wel of niet t geval is. Dus laat t m maar doen, dan heeft ie 2 keer misschien voor niets aan n schuifje geschoven, maar beter 2 keer te veel dan 2 keer te weinig Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Equinox
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 December 2004
Posts: 640
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Ma 6 Feb 2006, 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

Bryght? wie is bryght?
_________________

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 6 Feb 2006, 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Dus laat t m maar doen, dan heeft ie 2 keer misschien voor niets aan n schuifje geschoven, maar beter 2 keer te veel dan 2 keer te weinig Smile

Da's dan ook weer waar...  Het gaat hier trouwens over Equinox' auto, niet die van BRYght...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 7 Feb 2006, 0:55    Onderwerp: Reageer met quote

oeps, sorry equinox Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Equinox
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 December 2004
Posts: 640
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Za 25 Feb 2006, 10:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ok effe vraagje weer:
Ik heb bij het gaskabeltje gekeken onder de motorkap en die hangt tegen een tandwieletje aan. Als de motor koud is staat hangt hij tegen een tandje aan zodat hij meer gas geeft en zodra de motor warm is gaat hij op het laagste tandje, maar bij mij schiet hij van dat hele wieletje af waardoor hij zo weinig gas geeft dat ie dus vaak (bijna) afslaat.

Verder is me opgevallen dat het benzineverbruik op de lange afstanden veel is. Kan het zijn dat de lambdasonde vies of stuk is? dat hij daardoor een te rijk mengsel doorgeeft?
_________________

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 25 Feb 2006, 12:34    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe oud is je Lambda-sonde?
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Equinox
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 December 2004
Posts: 640
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Za 25 Feb 2006, 14:49    Onderwerp: Reageer met quote

Haha...uh laat ik het zo zeggen: ik heb em nog nooit vervangen:)

Maar als het meezit krijg ik vant zomer een 1.5 Injectie motorblok:) effe kijken hoe we dat aanpakken qua engine swap Very Happy

Kan je trouwens makkelijk van een carburateur motor naar een injectiemotor veranderen? indezelfde carroserie dus.. ik zit effe met de kabelboom te denken
_________________

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 25 Feb 2006, 17:34    Onderwerp: Reageer met quote

Kan zeker, je geeft alle punten eigenlijk zelf al aan. ECU's zullen meegeswapt moeten worden, kabelbomen ook, en mogelijk de motorsteunen als die anders zouden zijn.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 26 Feb 2006, 0:04    Onderwerp: Reageer met quote

"effe swappen" bestaat niet...

Kijk nnaar een 100NX, geleverd met zowel een 1.6 carb als injectie en
een 2.0 injectie, maar zelfs van 1.6 naar 2.0 injectie is al geen sinecure...
Kabelbomen zijn compleet anders, remmerij, v-bak...

Maar alles kan, in principe zou je in een NX ook een Diesel kunnen leggen,
want de Sunny waarop de NX gebaseert is is ook als Diesel geleverd...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 14 Mrt 2006, 0:30    Onderwerp: Reageer met quote

En zelfs de Almera's TDI kan erin  Wink Tis n beetje werk, maar zoals je al zegt, dat is elke swap.

In de almera is ook de SR20DE geleverd, net als in de 100NX, en ook de TDI, de ophangpunten ervan zijn nagenoeg hetzelfde. Wordt alleen n gedoe met de kabelboom, maar met de schema's erbij moet t te doen zijn. Wordt wel best n leuke NX voor lange afstanden dan!  Very Happy
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB