Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

INFO over een G40 BLOK G60 Wie ow Wie
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Za 11 Mrt 2006, 16:02    Onderwerp: INFO over een G40 BLOK G60 Wie ow Wie Reageer met quote

Goeiedag

ik ben van plan een G40 of G60 blok
in mijn polo coupe uit 1994 te bouwen

Ik heb eventueel al een adress
1000 een GOED blok
en een losse G lader 600 euro.

Maar wie kan mij vertellen hoe ik moet omgaan met een G lader(ik d8t iets van opwarmen enzo 1 min als je m start?)

en is het verstandig om aan een Glader te beginnen jawel toch? Very Happy

Ik hoop dat jullie mij meer informatie kunnen geven over Alles qua G laders en inbouw.


Groetjes Eric.
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 11 Mrt 2006, 16:08    Onderwerp: Reageer met quote

En WEER een nieuwe topic  Evil or Very Mad

HOU HET NOU EENS CENTRAAL!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Za 11 Mrt 2006, 16:15    Onderwerp: Reageer met quote

Google....

Zoekopdrachtje voor veel info voor je; zoek op "vw g-lader" en je wordt overspoelt met info...




ps; Denk om je hart saffie  Laughing  , al heb je wel een beetje gelijk hoor! Anyway back on topic maar weer, en wellicht iets voor de TS om voortaan rekening mee te houden ja. case closed  Wink  .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 11 Mrt 2006, 23:21    Onderwerp: Reageer met quote

Nope, ik zou t niet doen... G-laders zijn (te) snel stuk...

Ook voor dagelijks gebruik is t niet praktisch, korte stukjes zijn vergif voor G laders (supercharger) en/of turbo's, en t handige aan n auto die je dagelijks gebruikt is toch ook wel dat je t ding kunt pakken als je m nodig hebt, of dit nu een lang stuk is of een kort stuk.

Over het warmrijden kan ik kort zijn, dat is bij elke motor belangrijk... Voor je gaat planken lekker rustig aan doen, tot de olie op temperatuur is. Daar heb je wel zo'n 10 km voor nodig. De olie is dus niet warm op t moment dat je koelvloeistof metertje warm aangeeft, dit is enkel je koelvloeistof.

Een olie temp meter is echt een must als je n boosted engine gaat rijden, net als een olie druk meter. Ik raad deze 2 zeer zeker aan. Zelf heb ik er ook n boostmeter bij om in de gaten te kunnen houden of de turbo of S/C, welke van toepassing is, de druk nog levert die die hoort te leveren.

Persoonlijk zou ik je aanraden een atmosferisch blok in je wagen te hangen, gezien VW in mijn ogen nooit een echt goed geblazen blok heeft gemaakt.

Als je toch besluit een blok met G lader erin te hangen, of een turboblok, houd dan goed in de gaten dat het periodieke onderhoud veel intensiever wordt dan je gewend bent. Vanaf dan geef ik je het goede advies om de 5000 km je olie te vervangen, en in het geval je een degelijk oliekoeler installeerd kan t om de 7500, maar rijd er zeker niet langer mee. Vervang ook elke olie wissel je oliefilter, en niet zoals bij n N/A blok geen probleem is, om de keer (al deed ik persoonlijk bij mn N/A blokken ook altijd t filtertje ff mee wisselen). Ook de drijfstanglagers slijten heel wat harder in motoren met boost.

Houd je niet van sleutelen onder de kap, begin dan zowiezo niet aan boosted motoren, het eraan laten werken kost je namelijk geen handen vol geld, maar je kunt het voortaan met vrachtwagens naar de garage brengen om je auto in goede staat te houden.

Kortom, gebruik je hem als daily driver, doe het dan maar beter niet.

Wil je toch boost, weet dan dat het je zowiezo een veel duurdere auto wordt dan ie ooit tevoor geweest is.

Indien iemand nog wat toe te voegen heeft, of te verbeteren, dan hoor ik het graag Smile (ik zie de antwoorden van de VW die-hards al aankomen)
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Ma 13 Mrt 2006, 15:26    Onderwerp: WAT Zijn de aanpassingen VwPolo1.3i en G40 ?? Reageer met quote

Dankje voor je informatie benk erg bij mee.

1Vriend van me heeft een Gsi blok in gebouwd in zijn corsa wat 1st 1.3i was.

Maar ik ben nu op zoek naar iemand met een G40 blok
Want ik weet niet of ik VEEL moet aanpassen
Kabelboom
Radiateur
Enz.

ik hoop dat jullie mij kunne helpen.


Vriendelijke Groet

Eric.
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Ma 13 Mrt 2006, 15:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk zelfs dat je ingrijpendere aanpassingen moet doen dan slechts het kabeboompje of radiateurtje dat je noemt. Weet goed waar je aan begint, want anders eindigt zo'n avontuur in een kapot blok en dus een hoop ellende. Nogmaals vaak is een gewoon standaard gekochte turbo geblazen auto stukken goedkoper dan een zelfgebouwd project, om nog maar te zwijgen over eventuele complicaties en tegenslagen. Wil je alles goed ombouwen dan zul je uiteindelijk, wanneer je het goed wil doen, diep in de buidel mogen tasten!
Ik wil je hiermee absoluut niet ontmoedigen, maar puur het advies geven,
denk goed na of je er wel aan wil beginnen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Ma 13 Mrt 2006, 22:22    Onderwerp: Info g40 blok Reageer met quote

focusR schreef:
Ik denk zelfs dat je ingrijpendere aanpassingen moet doen dan slechts het kabeboompje of radiateurtje dat je noemt. Weet goed waar je aan begint, want anders eindigt zo'n avontuur in een kapot blok en dus een hoop ellende. Nogmaals vaak is een gewoon standaard gekochte turbo geblazen auto stukken goedkoper dan een zelfgebouwd project, om nog maar te zwijgen over eventuele complicaties en tegenslagen. Wil je alles goed ombouwen dan zul je uiteindelijk, wanneer je het goed wil doen, diep in de buidel mogen tasten!
Ik wil je hiermee absoluut niet ontmoedigen, maar puur het advies geven,
denk goed na of je er wel aan wil beginnen!


Hmm dankjewel.

Is het enigsins mogelijk om een Turbo erbij te laten maken aan het blok wat ik NU heb?

Een G40 moet DENK ik het zelfde zijn als de Polo die ik nu heb de FOX editie.

ik denk er over na,Ik wil namelijk eg iets snellers in mijn auto dan nu,Ik heb er alles aan gedaan enige wak mis is snelheid.


VRIENDELIJKE GROET

Eric.
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 13 Mrt 2006, 23:34    Onderwerp: Reageer met quote

2 vragen:

a - Wat is je budget
b - Waar gebruik je je auto voor

Je wilt meer power, houd je ook rekening met een aantal dingen:

Het is een polo, die begon als autotje voor mensen die het wagentje gingen gebruiken voor goedkoop en zuinig woon-werk verkeer, de kids uit school halen en boodschappen te doen. Dit bedoel ik niet beledigend, dus lees aub even verder.

De remmerij van de auto is niet op meer vermogen berekend, ga met zn huidig vermogen eens een stukje intensief scheuren op bochtige wegetjes waar je vaak hard in je ankers moet, en je zult zien dat je remmen al snel gaan 'faden'. Ga naar hoe ze presteren als je er laten we zeggen een 180pk op los laat. Met andere woorden, je remmen krijgen je niet stil zoals ze t horen te krijgen met zoveel vermogen.

De ophanging van je wagen is er niet op gemaakt. Leg bijvoorbeeld eens een schokbreker van jou naast 1 van mn JIC coils van de SX, en het eerste dat je opvalt is de dikte. Door de dunne zuigers van je schokbrekertjes kunnen je schokbrekers onder hoge zijwaartse belasting meegeven in een horizontale weg, niet alleen verticaal. Dit gaat zeer ten koste van je wegligging. En je wegligging wordt bij hoge vermogens een eenorm belangrijke factor.

De stijfheid van het chassis. Het chassis is berekend op gewoon normaal gebruik, en hooguit wat scheuren met het vermogen dat ie nu heeft. Een klein beetje reserve heeft t wel, maar t kent zn grenzen. Het is hoe dan ook niet gemaakt voor flinke vermogens. Daarbij ga je met het plaatsen van een zwaardere motor de neus zwaarder maken, wat de van een polo niet al te geweldige gewichtsverdeling nog verder uit balans brengt. Ga je flink wat vermogen erop loslaten ben ik ook zeer huiverig over het punt hoelang het chassis nog goed recht blijft.

Aandrijflijn. Je auto is voorzien van voorwielaandrijving, gezien je autotje nogal ligt is wordt tractie een groot probleem voor je. Niet alleen bij het goed wegkomen bij stoplichten, maar vooral ook in bochten.

Veiligheid. Wanneer ik met mijn SX de bocht uit ga en een lantaarnpaal tegenkom, weet ik dat ik mijn auto afschrijf, maar zelf blijf ik heel, nogal een belangrijk punt. Zo ging bijvoorbeeld in 2005 onze eigen supra oma met haar supra de vangrail in met 180km/u. Supra was goed gehavend, maar oma was er nog, waar we met zn allen erg blij om zijn. Ga alleen eens na hoe ze erbij gezeten had wanneer ze n snelle polo in de vangrail gedrukt had, dan was ze nu ingeblikt begraven wss. Ik hoor je denken "Maar ik kan rijden en druk mn wagen niet in de vangrail", maar neem dan van mij aan dat hoe verder het vermogen toe neemt, hoe vaker je de grenzen opzoekt, en hoe dichter je bij die grens komt, hoe sneller een klein foutje gemaakt is, en hoe dichter je bij de grens zit hoe groter de gevolgen van een klein foutje kunnen zijn. En hoe lager de grenzen van de auto zijn... nou ja, je vat m intussen wel.

Het IS mogelijk van de polo een scheurijzer te maken, maar trek er dan maar snel meer geld voor uit dan je voor n nieuwe full option RX8 of 350Z kwijt zou zijn, althans, als je het veilig wilt houden. Wat ik er wel bij moet zeggen is dat ie ondanks al dat geld, nog steeds niet n RX8 of 350Z kan bijblijven. Mijn advies is, wil je snelheid, koop dan een auto die voor snelheid gemaakt is.

Houd er ook rekening mee dat als je meer dan 40% vermogenstoename hebt, je naar de RDW zult moeten voor een technische inspectie en diverse tests, waaronder ook een weggedragstest. Wanneer de keurmeester je wagen gaat testen op het circuit van de RDW, en de rijeigenschappen van de auto horen niet bij het vermogen (zoals bochtengedrag, grensbereik waarin je je auto nog uit een slip krijgt, hoe de auto reageert op uitwijken, remproef etc etc), dan krijg je je kentekenbewijs niet, en kun je alsnog alles in orde gaan maken. Geloof me, die eisen zijn niet licht, en als je het nalaat, een ongeluk krijgt en je er ondervonden wordt dat je wagen gemod was, en niet aan de typegoedkeuring voldoet, je voor de rest van je leven kunt betalen, want je verzekering keert dan geen jota uit.

Als ik je een goede raad mag geven, dan is het deze: Bedenk goed wat je met de auto wil. Wil je m n beetje pit geven zodat ie mee kan komen met n golf GTI'tje, leg er dan n leuke Polo 1.6i-16v motor in, en voorzie die van n goede uitlaat vanaf het blok (dus met spruitstuk) en cold air intake, en n goed afgesteld motormanagement. Je wagentje zal vinniger aanvoelen dan ooit te voor.

Wil je gaan voor echte performance en kunnen concureren met BMW 325i's, Nissan 200SX'en, Subaru Impreza's etc etc, spaar jezelf dan n hoop ellende en neem een auto die bedoeld was als sportwagen, en ook genoeg blik en stevigheid heeft je veilig te houden op t moment dat je de wagen gebruikt waarvoor ie gemaakt is, en t onverhoopt fout mocht gaan.

Je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je doet, maar t zou zonde zijn als je nou toch een heleboel geld gaat stoppen in je Polo en niemand je verteld heeft dat ie niet zal kunnen concureren met wagens die n hoop minder geld gekost hebben.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Di 14 Mrt 2006, 8:00    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, een veel uitgebreider antwoord als bovenstaand zul je niet krijgen Very Happy !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Di 14 Mrt 2006, 19:08    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
2 vragen:

a - Wat is je budget
b - Waar gebruik je je auto voor

Je wilt meer power, houd je ook rekening met een aantal dingen:

<knip>


Als 1e hardstikke voor deze mooie uitleg!!
Wat je zei geloof ik goed,
Ik heb er al een hoop geld aan uitbesteed maar enige wat ik mis is SNELHEID,
En er zit al een goeie verlaging set onder maar

ik ben nog goed aan het na denken wat ik wil.
OF ik hou m zoals ik hem nu heb
OF ik leg er een G40 blok in (want ik heb practies de zelfde auto) want zulke kleine stukken rij ik niet,3a4x in week van Zeist naar veenendaal.

Mijn budget is niet al te hoog zo rond 2000 euro

en een 1.6 motor is ook zwaarder dan een 1.3i  0,3 liter en ik moet dan een hoop veranderen en dat kost indd een hoop geld zoals jij ookal zei.

Aldus ik ga eens kijken of het veel verschillend is met een 1.3iG40 motor(radiateur kabelboom enz) en een 1.3i standaard motor.


Nog maals hardstikke bedankt voor het uitgebreide informatie.


vr gr Eric. Smile  Wink

_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 15 Mrt 2006, 0:28    Onderwerp: Reageer met quote

€2000 budget? Had Maximus niet eens voorgerekend dat om het eender welke
motorswap naar een ANDER TYPE MOTOR minstens het dubbele zou kosten???

Ik sluit me volledig bij Max' mooie uitleg aan; Wil je snelheid, koop een snelle wagen...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Wo 15 Mrt 2006, 7:59    Onderwerp: Reageer met quote

SaphireNX schreef:
€2000 budget? Had Maximus niet eens voorgerekend dat om het eender welke
motorswap naar een ANDER TYPE MOTOR minstens het dubbele zou kosten???

Ik sluit me volledig bij Max' mooie uitleg aan; Wil je snelheid, koop een snelle wagen...



Hmm ja indd,
Tjah je heb G40 blokjes voor 600euro op martkplaats maja

Ik denk dat het verstandig is om indd dit zo te houden en te gaan sparen voor een snellere auto.Want er gaat een hoop geld in zitten meer dan ik heb gedacht.


Gr Eric Rolling Eyes
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 15 Mrt 2006, 13:38    Onderwerp: Reageer met quote

Probleem met blokjes van Marktplaats is dat je totaal niet weet hoe ze eraan toe zijn. En zelfs een op 't eerste zicht goed lijkend, goed lopend blokje kan verborgen gebreken hebben welke je vervolgens kunnen opzadelen met alsnog een revisatie moeten laten uitvoeren. Helaas kan Maximus hiervan meepraten Confused
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Vr 17 Mrt 2006, 19:49    Onderwerp: Reageer met quote

als je echt intresse in iets hebt ga je niet via internet kijken maar ga je ook langs de bedrijven...
en dan ga je dat vergelijken met wat je op internet ziet/wilt...

kun je alleen maar van leren...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Ma 20 Mrt 2006, 17:00    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb een beslissing genomen
ik doe het niet, Spaar verder voor een golf vr6.

Komt een hoop bij kijken en mijn buget kan dat niet geheel aan.


Einde Topic


bedankt voor alle informatie!

Greetzz

Eric Very Happy
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB