Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Keuring weer lachen... NOT!!
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 19 Apr 2006, 22:25    Onderwerp: Reageer met quote

SaphireNX schreef:
Vergeet punt 28 bij wat zeker niet mag niet:
  • wijziging van diameter van uitgang van originele uitlaatdemper
Ofwel als je auto standaard een pijpje van 40mm heeft mag je daar geen grotere van maken.
Die "leuke" potten van 110mm of meer mogen dus niet meer...

Dan vind ik 't raar dat ze bij mij hier nooit wat van gezegd hebben! Afkloppen dus! Very Happy
De nieuwe regelingen zijn namelijk ingegaan vóórdat ik naar de keuring ging dit jaar.
Standaard heeft ie maar 'n dun rietje, en nu een eindpijp van 90mm met dat RVS eindstuk van 100mm van Benny nog er omheen Wink

Of ze moeten denken dat 't de originele pot is met enkel een dik eindstuk, die is nogal lang en loopt tot bijna aan de pot...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Do 20 Apr 2006, 0:55    Onderwerp: Reageer met quote

SaphireNX schreef:
ThunderBunny schreef:
we kunnen beter met zijn alle naar florida gaan wonen daar mag alles!

Ja, lekker is dat... NOT!

Ik zat vanavond te kijken nnaar "World Biker Buildoff" op Discovery.
Mannen die zelf motoren bouwen. Nou ik wil zo'n motorfiets voor niets nog niet!

Niet alleen omdat ik ze niet mooi vind, maar als je ziet dat bij 1 van die
motoren na nog geen 100miles het frame bij de belangrijkste buizen
al flink gescheurd was hoeft het van mij al helemaal niet meer...


tja ook in de vs heb je prutsers zelf je eigen bike bouwen is leuk maar moet ook veilig zijn en blijven!.
en tja een hoop mensen kijken hier niet na veiligheid maar dat ligt aan je zelf natuurlijk.  Wink
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Equinox
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 December 2004
Posts: 640
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Do 20 Apr 2006, 11:15    Onderwerp: Reageer met quote

Jezus wat een lol om in Belgie te wonen
_________________

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 20 Apr 2006, 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

ThunderBunny schreef:
tja ook in de vs heb je prutsers zelf je eigen bike bouwen is leuk maar moet ook veilig zijn en blijven!.

Dit waren "Pro's", die Choppers bouwen voor hun werk... Shock
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bboyusman
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 24 April 2006
Posts: 52
Woonplaats: Delft
PostGeplaatst: Vr 28 Apr 2006, 14:03    Onderwerp: Reageer met quote

Maar in nederland hoef je toch niet voor elk onderdeel dat je erop zet te betalen??
OFWEL Confused Question?Question?Question?Confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 28 Apr 2006, 14:12    Onderwerp: Reageer met quote

In Nederland niet nee... Dit ging allemaal over de Belgische keuring...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Za 13 Mei 2006, 10:28    Onderwerp: Reageer met quote

de brief van seppe klopt blijkbaar niet meer. heb van st reet tuner een nieuw exemplaar gekregen (had het vorige ook) en uit dit blijkt dat er weer aanpassingen zijn gebeurt.


Tuners,
Nieuwe omzendbrief Tuning !!! (deze is de enige juiste)
Deze omzendbrief vervangt de omzendbrief van 15 februari 2006 betreffende sommige verbouwde voertuigen

In het koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens, hun onderdelen en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen, laatst gewijzigd door het koninklijk besluit van 17 maart 2003 (hierna : K.B. van 15 maart 1968), wordt bepaald in artikel 3, § 3: "de ingebruikneming op de openbare weg van een chassis of een zelfdragend voertuig is verboden, wanneer dit laatste niet geheel overeenkomt met het type dat werd goedgekeurd ingevolge een aanvraag, ingediend door de in artikel 6 van hetzelfde besluit bedoelde personen.".

Overeenkomstig artikel 13, § 2, van het K.B. van 15 maart 1968 wordt elke verbouwing van een voertuig waardoor het niet meer overeenstemt met het proces-verbaal van goedkeuring bekrachtigd met een getuigschrift waarbij afwijking wordt verleend van de erin vervatte gegevens. Wanneer de verbouwing echter wordt uitgevoerd door een andere persoon dan de constructeur of zijn gemachtigde, wordt het verzoek niet ingewilligd, tenzij met de toestemming van de constructeur of zijn gemachtigde.

Onder verbouwingen dient men vooral te verstaan, drastische ingrepen zoals aan de stuurinrichting, aan het ophangings-, emissie- of remsysteem of fundamentele ingrepen op het chassis of zelfdragend koetswerk die indruisen tegen het bestaande P.V.G. of C.O.C.

Deze omzendbrief heeft als doel de verbouwingen te omschrijven die niet als dusdanig worden aanzien en waarop bijgevolg artikel 13, § 2, van het K.B. van 15 maart 1968, niet van toepassing is. Voor deze verbouwingen is dan ook geen akkoord van de constructeur of diens gemachtigde vereist.

Deze omzendbrief is uitsluitend van toepassing op de voertuigen van de categorie M1. Voor de andere voertuigcategorieën blijft artikel 13, § 2, van het K.B. van 15 maart 1968 onverkort van toepassing
.

De aanbieder van het voertuig deelt iedere in deze omzendbrief vermelde wijziging of verbouwing mee aan het keuringsstation.

Tijdens de periodieke of niet-periodieke keuring van het voertuig wordt de conformiteit van de gedane wijzigingen en verbouwingen aan de voorschriften van deze omzendbrief vastgesteld door aflevering door het bevoegde keuringsstation van een tuningrapport dat aan het overeenkomstig artikel 23decies, van het K.B. van 15 maart 1968 afgeleverde keuringsbewijs wordt gehecht.

Voor de afgifte van het tuningrapport geldt het tarief bedoeld in artikel 23undecies, 7°, van het K.B. van 15 maart 1968.

De in deze omzendbrief voorziene validatieprocedures beogen de vaststelling van de conformiteit van de verbouwingen of onderdelen aan de hand van een document dat aan het keuringsstation moet worden voorgelegd.

Er zijn drie soorten validatieprocedures:
a)een validatieprocedure voor e- of E-goedgekeurde onderdelen aan de hand van een homologatieattest;
b)een validatieprocedure voor niet-e- of E-goedgekeurde onderdelen, gevalideerd door een erkend labo of een erkende instelling, aan de hand van een validatieverslag;
c)een validatieprocedure voor sommige verbouwingen aan de hand van een montagehandleiding.
Het erkend labo vermeld in punt b) moet voldoen aan EN 17025 of EN 45004.

De erkende instelling vermeld in punt b) moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
-V.Z.W. naar Belgisch recht;
-ISO 9001 : 2000 gecertificeerd.

Elke validatieprocedure impliceert een administratieve keuring, waarvan het tarief wordt bepaald in artikel 23undecies, 2°, b), van het K.B. van 15 maart 1968.

De basisprincipes die moeten worden nageleefd voor alle op basis van deze omzendbrief toegelaten wijzigingen en verbouwingen zijn:
1)Het buitenoppervlak van de voertuigen mag geen puntige of snijdende delen bevatten, noch naar buiten uitstekende delen die door hun vorm, afmetingen, richting of hardheid, het gevaar of de ernst van lichamelijk letsel voor een persoon die in geval van botsing door de carrosserie wordt getroffen of aangeraakt, kunnen vergroten.
2)Het buitenoppervlak van de voertuigen mag geen naar buiten uitstekende delen bevatten waaraan voetgangers, fietsers of motorrijders kunnen blijven haken.
3)De bestuurder moet een vrij uitzicht hebben, zonder belemmering door enigerlei voorwerp of opschrift.
4)De voertuigen moeten voorzien zijn van wielafschermingen (carrosseriedelen, spatborden, e.a.).
5)De binneninrichting van het voertuig mag geen gevaarlijke uitsteeksels of scherpe kanten bevatten die het gevaar voor of de ernst van verwondingen van de inzittenden kunnen verhogen in geval van botsing.
6)De onderdelen (knoppen, hendels, enz.) en oppervlakken waaraan de inzittenden zich kunnen stoten moeten voldoen aan de reglementaire krommingsstraal en oppervlakte.
7)De binnenkant van het dak mag in het deel boven of voor de inzittenden geen gevaarlijke uitsteeksels of scherpe kanten vertonen die naar achter of naar beneden zijn gericht.
8)Het oppervlak van de achterzijde van de zitplaatsen mag geen gevaarlijke uitsteeksels of scherpe kanten vertonen die het gevaar voor of de ernst van verwondingen van de inzittenden kunnen verhogen.
9)Directe en indirecte verlichting mogen enkel op een privé-terrein worden gebruikt. 10)De originele motorkapsloten en draairichting van de motorkap dienen behouden te blijven.
Onverminderd de omzendbrief van 19 maart 2004 betreffende de verlaagde voertuigen (cat. M1), gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 19 maart 2004, zijn de hierna vermelde wijzigingen en verbouwingen toegelaten, mits naleving van de basisprincipes en onder de hierna bepaalde voorwaarden:
1)aanbrengen van tinten en folie op achterste zijruit - voorwaarden:
- reflectiegraad maximum 15 % ( enkel voor folies )
- doorzichtig
2)aanbrengen van tinten en folie op achterruit - voorwaarden:
- twee buitenspiegels
- reflectiegraad maximum 15 % ( enkel folies )
3)aanbrengen van zonneband en belettering op voorruit - voorwaarden:
- ondergrens van zonneband niet verder dan onderste lijn van originele tegen voorruit gedraaide zonneklep
- niet reflecterend
4)« cleanen », het verwijderen of wegnemen van:
- zijdelingse sierstrips op deuren en drempels
- afdekkappen rond wielopeningen
- sierstrips op voor- en achterbumper
- sierstrips op voor- en achterlichten
- sierlijsten rond ruiten
- sierlijsten op achterdeur (koffer)
- dakrails
- emblemen op carrosserie
- emblemen in voorgrille
- antenne
5)verplaatsen van officiële kentekenplaat - voorwaarden:
- in midden of aan zijde van bestuurder
- niet buiten zijkant van voertuig
- onderrand minstens 30 cm boven wegdek
- voldoende verlicht
- verticaal of maximaal in hoek van 5° gekanteld
- goed leesbaar op afstand van 30 m
6)vervangen van voorlicht (geen xenon) - voorwaarden:
- e- of E-goedgekeurd
- behoud orginele kleur ( uitstraling )
- voldoen aan reglementaire eisen inzake plaatsing
- reglementair verplichte lichten aanwezig
7)vervangen van voorlicht (xenon)- voorwaarden:
- e- of E-goedgekeurd
- behoud originele kleur ( uitstraling )
- voldoen aan reglementaire eisen inzake plaatsing
- reglementair verplichte lichten aanwezig
- automatische lichthoogteregeling
- koplampreinigingsinstallatie
8)vervangen van achterlicht - voorwaarden:
- e- of E-goedgekeurd
- behoud originele kleur ( uitstraling )
- voldoen aan reglementaire eisen inzake plaatsing
- reglementair verplichte lichten aanwezig
9)vervangen van voor-, zij- en achterrichtingaanwijzer - voorwaarden:
- e- of E-goedgekeurd
- behoud originele kleur ( uitstraling )
- voldoen aan reglementaire eisen inzake plaatsing
- knipperfrequentie tussen 60 en 120 periodes per minuut
- behoud functionaliteit
- behoud minimale lichtsterkte
10)vervangen en verplaatsen van derde stoplicht - voorwaarden:
- e- of E-goedgekeurd
- montage volgens bepalingen van artikel 6.7 van het Reglement nr. 48 van Genève
11)vervangen en verplaatsen van achtermistlicht - voorwaarden:
- e- of E-goedgekeurd
- behoud originele kleur ( uitstraling )
- aantal
- onderrand minimum 25 cm boven wegdek
- bovenrand maximum 120 cm boven wegdek
12)vervangen en verplaatsen van achteruitrijlicht - voorwaarden:
- behoud originele kleur ( uitstraling )
- aantal
- werking enkel bij achteruitrijden
- onderrand minimum 25 cm boven wegdek
- bovenrand maximum 120 cm boven wegdek
13)vervangen van kentekenplaatverlichting - voorwaarden:
- nummerplaat bij volledige duisternis goed zichtbaar op afstand van 30 m
- geen direct licht naar achteren
- wit
- statisch
14)verplaatsen en verwijderen van koffersleutelgat en -greep
15)wegwerken van sleutelgat van deuren
16)verplaatsen van sleutelgat van deuren
17)vervangen van greep van klinken - voorwaarde:
- niet raken aan sluitmechanisme
18)verplaatsen van greep van klinken - voorwaarde:
- niet wijzigen slot
19)verwijderen van grepen van achterste deuren - voorwaarden:
- verwijderen van achterbank
- verwijderen van achterste veiligheidsgordels
- definitief onbruikbaar maken van verankeringspunten van achterbank
20)vervangen en wijzigen van bumper - voorwaarde:
- behoud functionaliteit
21)vervangen van carterbescherming - voorwaarde:
- stevig en degelijk gemonteerd
22)vervangen van contactoppervlak pedaal - voorwaarden:
- antislipbekleding in vorm van rubberuitsteeksels of geribbelde aluminium
- stevig en degelijk gemonteerd
- voldoende ruimte tussen pedalen
23)monteren van één of meer onafhankelijke versterkers vanaf een totaal vermogen van 500Watt - voorwaarde:gepaste zekering of gelijkwaardig systheem 24)vervangen en wijzigen van dashbord
25)aanbrengen van instrumentenfolie - voorwaarden:
- wijzerplaten goed leesbaar, zowel in donker als bij klaarlichte dag
- juiste graduatie van meettoestellen
- indicatielampjes goed zichtbaar
- geen aanleiding tot foute interpretatie van signalisatie
26)vervangen van achteruitkijkspiegel (binnen) - voorwaarde:
- voldoen aan bepalingen van K.B. van 15 maart 1968
27)monteren van sporttankdeksel - voorwaarden:
- sluiting tankdop verzekerd
- niet raken aan ontluchtingsmechanisme
28)monteren van spoiler - voorwaarden:
- materialen met een hoge absorptiegraad (polyester, plastiek, ABS, e.a.) (vanaf 1 september 2007)
- niet boven hoogste punt van dak (kofferspoilers)
- niet vastgelast aan de dragende structuren (dak- en raamspoilers)
- maximum 5 cm uitsteken voor bumper (voorspoilers)
29)verlengen van motorkap - voorwaarden:
- behoud functionaliteit
- minimale lichtbundel
30)aanbrengen van lichtmask - voorwaarden:
- minimale lichtbundel (vooraan)
- lichtsterkte niet lager dan minimale lichtsterkte (achteraan)
31)monteren van ruitenwisser - voorwaarden:
- minstens één
- veegoppervlak minstens gelijk aan of groter dan oorspronkelijk
32)vervangen en wijzigen van versnellingspook - voorwaarden:
- niet raken aan mechanisme
- degelijk gemonteerd
- niet hinderen werking handrem
33)vervangen van remblok - voorwaarde:
- e- of E-goedgekeurd
- voldoen aan voorschriften van verordening 1400/2002
34)verbreden van spatbord (widebodykits) - voorwaarde:
- behouden van wettelijke afstand lichten
35)monteren van spatbord - voorwaarden:
- naar binnen plooien van rand
- voldoende wielafscherming
36)vervangen en wijzigen van handremhendel - voorwaarden:
- niet raken aan hefboomwerking
- degelijke montage
37)aanbrengen en vervangen van binnendeurpaneel
38)monteren van veerpootbrug - voorwaarden:
- montage bovenaan en volgens handleiding, indien aanwezig
- stevig en degelijk gemonteerd
39)vervangen van buitenspiegel door e- of E-goedgekeurde buitenspiegel - voorwaarde:
- e- of E-goedgekeurd
40)vervangen van buitenspiegel door niet e- of E-goedgekeurde buitenspiegel - voorwaarde:
- validatieprocedure
41)vervangen van stuurwiel - voorwaarden:
- montage door middel van vervormbare adapter, indien van toepassing
- alle bedieningen goed bereikbaar
- snelheidsmeter en voornaamste signalisatie goed zichtbaar
- signaalhoorn bruikbaar
42)vervangen van zetel door e- of E-goedgekeurde zetel - voorwaarden:
- e- of E-goedgekeurd
- montage op oorspronkelijke bevestigingspunten
- degelijke bevestiging
- geschikt voor voertuig
- compatibel met gordels en hun verankeringspunten
- validatieprocedure
43)vervangen van zetel door niet-e- of E-goedgekeurde zetel - voorwaarden:
- montage op oorspronkelijke bevestigingspunten
- stevig en degelijk gemonteerd
- geschikt voor voertuig
- compatibel met gordels en hun verankeringspunten
- validatieprocedure
44)vervangen van remschijf - voorwaarden:
- voldoen aan voorschriften van verordening 1400/2002
45)vervangen van uitlaat door e- of E-goedgekeurde uitlaat -voorwaarden:
- e- of E-goedgekeurd
- maximaal zelfde aantal decibels als originele uitlaat
- normale emissietest mogelijk
- validatieprocedure
46)vervangen van uitlaat door niet orginele uitlaat - voorwaarden:
- maximaal zelfde aantal decibels als originele uitlaat
- normale emissietest mogelijk
- validatieprocedure
47)vervangen van motorkap door niet-e- of E- goedgekeurde (kunststoffen) motorkap - voorwaarden:
- motorkap heeft dezelfde vorm en afmetingen als de originele
- gebruik van originele scharnieren
- gebruik van originele sluit- en noodvergrendeling
- verzekeren van brandveiligheid
- validatieprocedure
48)verwijderen van zijdelingse richtingsaanwijzers - voorwaarden:
- voertuig is niet langer dan 6 m
- geen koppelingsinrichting aanwezig
49)monteren van luchthapper op flanken - voorwaarde:
- in lijn van koetswerk
50)monteren van luchthapper op dak - voorwaarde:
- niet raken aan dragende structuren
51)monteren van luchthapper op motorkap - voorwaarden:
- behoud afstand tussen motor en motorkap
- niet overschrijden maximale uitsparing
52)monteren van vlinderdeur - voorwaarden:
- geschikt voertuig
- validatieprocedure
53)vervangen van veiligheidsgordel - voorwaarden:
- e- of E-goedgekeurd
- compatibel met verankeringspunten en zetel
- validatieprocedure
54)monteren van veiligheidskooi - voorwaarden:
- achter voorste zetels
- verwijderen van achterbank en achterste veiligheidsgordels
- stevig en degelijk gemonteerd (niet gelast)
- geen invloed op integrale en functionele karakteristieken
vanpersonencompartiment
- validatieprocedure
55)monteren van velg met adapter - voorwaarden:
- vaste adapter aan velg
- geschikt voertuig
- stevig en degelijk gemonteerd
- validatieprocedure

De voorwaarden e- of E-goedgekeurd en alle in deze omzendbrief vermelde validatieprocedures gelden uitsluitend voor voertuigen met een Europees gelijkvormigheidsattest of C.O.C. en niet voor voertuigen met een Nationale goedkeuring. Deze regel is niet van toepassing voor de rubrieken 6,7,8,9,10,11,12 en 53) behoudens voor de andere voertuigcategorieën blijft artikel 13, § 2, van het K.B. van 15 maart 1968 onverkort van toepassing.
Voor de met e- of E-goedgekeurde onderdelen verbouwde voertuigen wordt bij afwezigheid van het bijhorende homologatieattest een keuringsbewijs met een beperkte geldigheid van drie maanden uitgereikt.


De in deze omzendbrief vermelde validatieprocedures gelden niet voor eerder gevalideerde verbouwingen, verricht onder verantwoordelijkheid van de constructeur.


Tot 1 september 2007 wordt voor de met niet-e- of E-goedgekeurde onderdelen waarvoor geen validatieverslag kan worden voorgelegd verbouwde voertuigen een keuringsbewijs met een normale geldigheid van twaalf maanden uitgereikt.
Vanaf 1 september 2007 krijgen deze voertuigen ofwel een keuringsbewijs met een normale geldigheid ofwel een keuringsbewijs met een beperkte geldigheid van vijftien dagen en krijgen de onderdelen respectievelijk ofwel een definitieve goedkeuring ofwel een definitief verbod.
De geldigheid van het keuringsbewijs kan worden verlengd tot op het ogenblik van de definitieve goedkeuring of het definitief verbod.

Leveranciers of producenten die onderdelen op de markt brengen die niet e- of E- zijn goedgekeurd en die overeenkomstig de bepalingen van deze omzendbrief aan een validatieprocedure zijn onderworpen dienen voorafgaandelijk contact op te nemen met de FOD Mobiliteit en Vervoer. Zij worden verzocht een volledig dossier over te maken. Op basis van dit dossier zal de FOD Mobiliteit en Vervoer oordelen of deze onderdelen al dan niet in aanmerking komen voor een validatieverslag.

Tot 1 september 2006 kunnen deze onderdelen zonder validatieverslag en onder verantwoordelijkheid van de leverancier of producent op de markt worden gebracht. Na 1 september 2006 krijgt elk niet-e- of E-goedgekeurd onderdeel dat op de markt wordt gebracht en dat overeenkomstig de bepalingen van deze omzendbrief aan een validatieprocedure is onderworpen en waarvoor geen validatieverslag kan worden voorgelegd of waarvoor geen volledig dossier aan de FOD Mobiliteit en Vervoer is overgemaakt een definitief verbod.

Vanaf 1 september 2007 krijgen voertuigen die met dergelijke onderdelen zijn uitgerust en die ter keuring worden aangeboden een keuringsbewijs met een beperkte geldigheid van vijftien dagen.

Zijn in elk geval verboden:
1)aanbrengen van tinten en folies op voorste zijruiten en voorruit ( uitgezonderd zonneband )
2)aanbrengen van zonneband op voorste zijruiten
3)wegnemen van sluitmechanisme van koffer
4)wegnemen van greep van als passagiersdeur gebruikte koffer
5)wegnemen van sluitmechanisme van deuren
6)wijzigen van structuur van motorkap
7)wijzigen van afstand tussen motor en motorkap
8)vervangen van motorkapscharnier
9)spoilers in materialen met lage absorptiegraad (aluminium, carbon, hout, enz.) (vanaf 1 september 2007, tenzij vermeld op eerder afgeleverd tuningrapport) 10)topchops
11)afzagen van origineel spatbord dat deel uitmaakt van dragende structuren
12)hinderen of onmogelijk maken van werking van airbag
13)verwijderen van airbag
14)driepuntsveiligheidsgordel vervangen door tweepuntsgordel
15)afdekken van signalisatie
16)monteren van NOS-fles
17)plaatsen van startknop
18)wegnemen van derde stoplicht
19)plaatsen van vierde stoplicht
20)bevestigen van wiel door middel van kit met centrale bevestiging
21)wijzigingen aan remsysteem
22)vergroten van spoor door middel van spoorverbreder
23)wijzigen of monteren van stabilisatorstangen
24)monteren van ander type ophangingsrubber
25)wijziging van diameter van uitgang van originele uitlaatdemper
26)monteren van versnellingsbak met andere overbrengingsverhoudingen
27)motortuning
28)monteren van niet-wegklapbare zetel vooraan in twee- en driedeursvoertuigen, tenzij achterbank en veiligheidsgordels verwijderd en verankeringspunten van achterbank definitief onbruikbaar
29)monteren van velgen met adapter los van velg
30)monteren van een stuurwiel met niet-vervormbare adapter

De bepalingen van deze omzendbrief zijn van toepassing vanaf 15 mei 2006.

Brussel, . mei 2006.

De Minister van Mobiliteit,
R. LANDUYT.

zo het in het rood geplaats zijn volgens mij de nieuwigheden aangezien ze in de mail ook in het rood stonden

grtz
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Di 16 Mei 2006, 9:45    Onderwerp: Reageer met quote

Het volgende is verboden

27)motortuning......

En ik herinner me nog als de dag van gister het artikel van de betreffende minister Landuyt in de GR8 van een aantal maanden terug... Belgen, verhuis naar NL! Klote belgische regelgeving Evil or Very Mad
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Wo 17 Mei 2006, 10:48    Onderwerp: Reageer met quote

gewoon smerig... verschiet er niet van dat hij niet heeft gew8 tot na de verkiezingen.
want hij mogt tuning wel als het vuilig gebeurde blablabla... ja het veiligste is alles verbieden  Crying or Very sad
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Ara
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 20 Maart 2006
Posts: 20
Woonplaats: België
PostGeplaatst: Wo 14 Jun 2006, 6:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga volgende week, enige wat ik even wegdoe zijn mijn lichtgevende ruitensproeiers.

De binnen lampen blijven erin aangezien de normaal niet opvallen.....en aangezien ze hier niet echt meer naar zouden kijken..... ben eens benieuwd want als ik die moet los maken is niet zo erg maar terug goed aansluiten pfffffffffffffff.

en ze kijken niet onder de motorkap volgens de laatsten die geweest zijn dus dat valt goed mee.  

dit weekend er maar even aan werken, ook aan de cabrio om het dak weer automatisch te laten gaan.... jajaja we gaan er werk van maken  Smile

groeten
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 14 Jun 2006, 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

Hier kijken ze anders altijd onder de motorkap hoor...
En binnenlicht doen ze niet zo moeilijk over (je betaalt wel voor een rapport met "verbouwingen" dan) maar alles van extra lampjes buiten de wagen, dus ook die LED ruitensproeiers, moet verwijderd zijn.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Do 15 Jun 2006, 8:40    Onderwerp: Reageer met quote

idem hier motorkaop omhoog en vlugge kijk..
ben wel afgekeurd omdat blijkbaar men rechter achterband versleten was Confused
naar bande man geweest en die zij dat hij in orde was.. hij met onze auto geweest zonder nieuwe band en nu was hij er wel door...
over dat nieuw ding van gordels werd dan weer wel nie tmoeilijk gedaan.. eerst werd gezegd dat hij automatisch moest oprollen
maar moest dus blijkbaar niet...
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Sunbird
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 1 Mei 2006
Posts: 17
PostGeplaatst: Do 15 Jun 2006, 8:56    Onderwerp: Reageer met quote

In nederland wordt het er anders ook niet beter op met die k.u.t. keuring.
Auto afgekeurd na een steekproef van de rdw omdat ik een gietijzeren remvloeistof potje heb. De auto is hier anders wel al 27 keer goed mee gekeurd maar de 28ste keer afkeur :S Voor de rest was de auto helemaal 100%. Oh jah ook was die afgekeurd op de rode zij reflectoren deze moesten oranje zijn en er mocht geen lampje in zitten wat allemaal standaart is. Hij is hier ook mee toe gelaten op de nederlandse weg. Maar binnenkort eens even bij de rdw langs prezies vragen waar die aan de apk moet aan vol doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 15 Jun 2006, 15:16    Onderwerp: Reageer met quote

Sunbird schreef:
afgekeurd op de rode zij reflectoren deze moesten oranje zijn en er mocht geen lampje in zitten wat allemaal standaart is.

Dta probleem ken ik van (voorheen) mijn DeLorean: je mag aan
de zijkanten GEEN rood licht voeren, TENZIJ de zijmarkeringslichten
een onlosmakelijk deel uitmaken van de achterlichtunits.
Rode reflectoren mag zeker niet.

Maar ik heb de auto bijna 6 jaar gehad en bij de 5 APK's
die ik heb meegemaakt is er niets over gezegd...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sunbird
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 1 Mei 2006
Posts: 17
PostGeplaatst: Vr 16 Jun 2006, 13:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ja bij mij ook niet behalfe nu omdat ik nu een steekproef kreeg.
Maar jah als je het afplakt met een stuk schilderstape dan wordt de auto wel goedgekeurt en dan na de keuring haal je de tape er gewoon weer af.
Wel lullig dat die jonge die mijn auto had gekeurd er min punten voor kreeg dat hij het niet gedaan had en dat hij de auto niet had afgekeurd op het gietijzeren potje. Bryght jij hebt een firebird toch heb jij toch ook te maken met een gietijzeren remvloeistof potje of niet. Zo ja heb jij er wel eens problemen mee gehad?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB