Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Brrrrrr;Schommelen en trillen (na montage lm velgen ?)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 11 Mrt 2006, 16:11    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, de wielen zitten netjes binnen de spatborden.

En in NL MOGEN de wielen trouwens maximmaal 25mm buiten
de carrosserie steken, is pas nog eens herhaald bij Blik op de Weg...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bart
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 5 Februari 2006
Posts: 13
Woonplaats: texel
PostGeplaatst: Za 11 Mrt 2006, 17:01    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:

dus je kan 4x100 velgen monteren op een wagen waar eigenlijk 4x108 op hoort??


weet niet of het met die maten kan maar ik heb wel eens een velg gemonteerd waarvan de gaten in de velg een iets grotere steek hadden dan de auto de presiese maten weet ik niet

Quote:

Lijkt mij eigenlijk helemaal niet zo'n verstandig plan...
Je kunt de bouten nooit in 1 keer recht erin draaien


heb je helemaal gelijk in maar in dit geval scheelde het echt maar een heel klijn stukje...
maar toch kan je het best gewoon een velg nemen die gewoon helemaal goed past..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Za 11 Mrt 2006, 17:08    Onderwerp: Reageer met quote

vlokman schreef:
SaphireNX schreef:
Ik weet het niet zeker, mar volgens mij mogen
spoorverbreders wel, maar dan tot een bepaalde maat...

Mijn DeLorean heeft achter STANDAARD spoorverbreders van 4mm op de naven zitten...


maar die komen niet uit je kassen uit dan..
dacht tog ook dat je wel mag verbreden maar dat je nie tui tde kassen mag komen


juist....soms moet je wel voor de juiste ET waarde te behalen.
anders krijg je een zogenaamde Center Point Steering...
dan rijd je wagen alsof je een winkelwagenwieltje voren erop hebt..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Ma 20 Mrt 2006, 17:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook gehad

ik had mijn remklauwen geverft
en toen ik me wielen er weer op had ging ik rijden op snelweg

toen alles trillen en bij remmne helemaal

Bleek nou : conische pen uit mijn schijf gegaan.(mog er niet aan draaien(wist ik toen veel Laughing )

Toen was het kromme remschijf

En tja 1 vervangen kan niet

Dus moes ik er 2 nieuwe op zetten en meteen nieuwe remblokken.

Dat was het geval bij MIJ toen.

Greetzz eric. Rolling Eyes
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 28 Mrt 2006, 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

Uitlijnen na het monteren van andere velgen is bullshit. Je veranderd niks aan je ophanging, het is recht roterende massa die aan je uitlijning niets veranderd.

Zijn ze goed gebalanceerd? Dat geeft doorgaans trillingen.

ZWABBEREN? CHECK OF JE WIELMOEREN GOED VAST ZITTEN!

Als het 2e hands velgen zijn, laat ze dan even controlleren of ze wel recht zijn, en zo nodig ze ff richten. Ook kan het in dit geval zijn dat de banden 'eieren' hebben, omdat ze te lang op 1 kant gestaan hebben, en ze dan niet meer mooi 100% rond zijn.

Heb je de juiste centreer ringen tussen velg en naaf? Dan gaat ie ook schommelen als dat niet goed is. Ondanks sommige zeggen dat t kan, raad ik je ten zeerste af om te centreren op conische wielmoeren! Laat je desnoods even een setje centreerringen draaien bij de metaalboer.

Spoorverbreding mag, tot een bepaald percentage dat ik niet uit mijn hoofd weet. Ook mogen je banden niet buiten de wielkasten steken. In dat geval zul je dus je wielkasten moeten laten uitrollen.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 28 Mrt 2006, 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Ook mogen je banden niet buiten de wielkasten steken. In dat geval zul je dus je wielkasten moeten laten uitrollen.

En DAT mag dus WEL! Het is een beetje vreemd (en bij een
sportieve auto ook niet mooi), maar het mag dus wel degelijk...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Wo 29 Mrt 2006, 10:46    Onderwerp: Reageer met quote

SaphireNX schreef:
Maximus schreef:
Ook mogen je banden niet buiten de wielkasten steken. In dat geval zul je dus je wielkasten moeten laten uitrollen.

En DAT mag dus WEL! Het is een beetje vreemd (en bij een
sportieve auto ook niet mooi), maar het mag dus wel degelijk...


in belgie niet  Wink  maar ja we leven nu ook wel in een tuning hell op het moment
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 1 Apr 2006, 11:30    Onderwerp: Reageer met quote

SaphireNX schreef:
Maximus schreef:
Ook mogen je banden niet buiten de wielkasten steken. In dat geval zul je dus je wielkasten moeten laten uitrollen.

En DAT mag dus WEL! Het is een beetje vreemd (en bij een
sportieve auto ook niet mooi), maar het mag dus wel degelijk...


Toen ik zelf de primera ging laten keuren voor t eerst had ik er nog spacers opzitten om mn spoorbreedte te vergroten, en staken ze nét iets buiten de wielkasten. Ik had de wagen toen net n paar dagen ofzo, en ik mocht ze er gelijk afhalen van de keurmeester. Heb daarna ook nooit meer de dingen teruggemonteerd omdat ik er een kwijt geraakt was met mn slordige kop.

Zonder spacers zaten ze al op t randje van wat mag, omdat ze gelijk liepen met de wielkastrand... Confused
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 1 Apr 2006, 15:11    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals ik al schreef, het is pas nog bij Blik op de Weg geweest: man mmet Terranno werd aan de
kant gezet "omdat zijn wielen buiten de carrosserie staken" en kreeg een boete (iets van €100,-)

Man boos en ging het uitzoeken: bleek dat het WEL DEGELIJK MOCHT... Om zeker te zijn heeft 'ie
toch van die randjes om zijn spatbordranden geplaatst, maar de wielen staken nog steed uit.
Op het bureau moest 'ie dat laten zien, omdattie anders zijn kentekenbewijs niet terugkreeg...

Hij was het er echter niet mee eens en is gaan procederen, want hij was
verkeerd beboet... Hoe het uiteindelijk is afgelopen hebben ze niet laten weten...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 1 Apr 2006, 15:49    Onderwerp: Reageer met quote

Heb het even nagezocht... Van de site van de RDW de
Voertuigtechnische Eisen (rechtsklikken, "Save as...")
gedownload en doorgenomen.

Onderaan pagina 13 staat het volgende:
Quote:
AfschermingDe personenauto mag geen scherpe delen
aan de buitenzijde hebben. De wielen/banden moeten goed zijn
afgeschermd,mogen niet meer dan 30 mm buiten de afscherming
uitsteken en mogen nietaanlopen.

Lijkt me hartstikke duidelijk dus...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Antony
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 30 Oktober 2005
Posts: 177
Woonplaats: Nijkerk
PostGeplaatst: Za 1 Apr 2006, 17:21    Onderwerp: vreemd genoeg... Reageer met quote

Vreemd genoeg steken mijn banden 1 volle cm uit Sad
ik heb momenteel 195 ofzo?! (Moet ik ff nakijken,...)

Maar voor de APK Geen problemen mee gehad,...

groeten, Antony.
_________________
NIEUW !! : http://www.scannerworld.nl Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 1 Apr 2006, 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

1 volle cm valt ook nog binnen die 30 mm he Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 1 Apr 2006, 22:54    Onderwerp: Reageer met quote

1cm = 10mm < 30mm

Shock
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 4 Apr 2006, 23:44    Onderwerp: Reageer met quote

Had ik dat maar eerder geweten dan... Confused
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Wo 5 Apr 2006, 9:21    Onderwerp: Reageer met quote

Had het gevraagd  Wink
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB