Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Motorproblemen
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Delorian
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 19 Augustus 2004
Posts: 79
Woonplaats: Gelderland
PostGeplaatst: Zo 26 Feb 2006, 0:24    Onderwerp: Motorproblemen Reageer met quote

Tot mijn grote spijt moet ik vertellen dat ik sinds kort motorproblemen heb.
De oorzaak is tot op het heden nog onbekend, zelfs voor mijn broer (automonteur).

Het gaat als volgt, je start de wagen, ff wachten rijd weg niks aan het handje.
Auto word warm, en je komt weer in een bebouwde kom.
Je moet remmen, schakelt trug, komt nabij de 1500 toeren en dat was het.
Bokken, schokken pruttelen, ik moet m met gaspedaal aan de gang houden
anders slaat ie af... Sad
Vervolgens kun je proberen ff uit te zetten, en her te starten.
Maar ook nu slaat de motor niet goed aan, blijft bokken.
Zodra je echter boven de 2500 toeren komt, houd ie weer vol en klopt het weer.

Nu weet ik uit ervaring (dankzij oa. dit forum) dat de stappenmotor het eerste
punt is om te kijken.
Ik heb deze vandaag dus compleeet uit elkaar gehad, de complete inlaat met
alle onderdelen.
Alles schoongemaakt, gesmeerd waar nodig enz.
Luchtfilter schoongemaakt, Wynns Injecteurreiniger erin gedaan. Total Excels. getankt.

Ik bouw het weer in elkaar, en hij doet het weer....
aldus dat dacht ik, todat ie weer warm werd...
We staan voor een raadsel, en mijn broertje verdenkt de bobine ervan.

Dus nu:  Hoe kan ik deze testen? En is dit uberhaubt te testen?
Wie heeft er nog meer een idee wat de oorzaak kan zijn.
Ook las ik iets over een vacuumsensor.. wat doet deze dan?

De auto is in oktober nog voorzien, van nieuwe waterpomp, oliepomp, olie, oliefilter, carterpakking, nieuwe riemen, boegies enz enz...

Question
_________________


Laatst aangepast door Delorian op Zo 26 Feb 2006, 1:46, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 26 Feb 2006, 0:54    Onderwerp: Reageer met quote

Dat schokken komt me bekend voor uit de tijd dat mijn stroomverdeler kapot was... Zat dus ook in het ontstekingscircuit toen!

Ik zou vooraleer je nieuwe onderdelen bestelt eens kijken of er een sloperij is waar je ff een bobine en/of verdeler mag testen voor je 'm meeneemt. Als je zorgt dat de auto vantevoren goed warm gereden is en je zet 'm erin zou je snel genoeg moeten merken of dat de oplossing biedt.
Hoop ik althans... Bij mij was het schokken op de meest willekeurige momenten Confused
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 26 Feb 2006, 11:52    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn eerste gok was ook de bobine/verdeler/bougiekabels...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Delorian
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 19 Augustus 2004
Posts: 79
Woonplaats: Gelderland
PostGeplaatst: Zo 26 Feb 2006, 13:34    Onderwerp: Reageer met quote

Thx voor jullie reacties.

Ik heb zoals boven vermeld het gehele gaskleppenhuis gereinigd en weer
in elkaar gezet. Tevens heb ik ook de LMM doorgemeten, en de bewegende
delen gesmeert. Ook heb ik de inlaat getest op lekken.
Dit was allemaal perfect.

Ik heb zelf ook wat rondgeneusd en kwam ook uit bij de optie
vacuumsensor.


   vacuum sensor:
   A sensor which detects changes in manifold pressure in comparison to barometric pressure;
   such changes indicate the need for an adjustment in air/fuel mixture
   and electronic spark timing to maintain efficient engine operation.
   Also called manifold pressure sensor, pressure differential sensor, or manifold vacuum sensor



Een van de tips die ik hierover kreeg, was ff zuigen aan het slangetje naar
de vacuumsensor, en dichthouden, verdween het vacuum/drukverschil dan
was de sensor kaduk.

Zelf heb ik een eigen storingsuitlezingskastje gefabriekt, ik zal m vandaag
eens uitlezen.. wie weet vind ik wat..

En dinsdag gaat de wagen wéér de brug op... we zullen zien.
Jullie horen nog..
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 26 Feb 2006, 15:59    Onderwerp: Reageer met quote

Als je vacuumsensor niet goed is of verkeerd signaal geeft kom je toch weer uit
bij wat wij dachten: de ontsteking, want die wordt dan niet goed vervroegd Very Happy
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Ma 27 Feb 2006, 14:10    Onderwerp: Reageer met quote

als ik je een tip mag geven Deze week vier nieuwe bougies halen en erin zetten.Grote kans dat het dan over is.
Dit komt bij opel ook nog wel eens voor dan heb je doorslag in je bougie's en vonken ze niet meer.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Delorian
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 19 Augustus 2004
Posts: 79
Woonplaats: Gelderland
PostGeplaatst: Ma 27 Feb 2006, 19:01    Onderwerp: Reageer met quote

tips geven mag altijd  Very Happy

We gaan zaterdag naar de sloperij, verschillende bobine's testen.
En meteen ook nieuwe boegiekabels kopen..
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 27 Feb 2006, 23:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hoop dat je die bougiekabels NIET op de sloop haalt...
En een bobine zou ook beter zijn van niet eigenlijk...

Maar voor een test, da's wat anders.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Delorian
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 19 Augustus 2004
Posts: 79
Woonplaats: Gelderland
PostGeplaatst: Di 28 Feb 2006, 11:01    Onderwerp: Reageer met quote

Nee idd,

Daar ga ik niet op bezuinigen. Tis puur om te testen.  Cool
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Delorian
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 19 Augustus 2004
Posts: 79
Woonplaats: Gelderland
PostGeplaatst: Vr 3 Mrt 2006, 0:28    Onderwerp: Reageer met quote

Zo we zijn klaar. Ik ben bij de sloperij geweest, maar ze hadden maar 1 goedde.
En wilden niet de garantie geven, dat als deze ook fout was ik m'n geld weerkreeg, terwijl dit wel over de tel afgesproken was... flikkers.
Dus ik heb er een gloedje nieuwe ingezet nu.

De auto is uitgelezen (bij oompie de peusdealer )
resultaat: niks aan het handje alles ok.

Complete gasklephuis/inlaat/stappenmotor schoongemaakt.
resultaat: auto reageerd mooier op gas, en valt niet zo trug in toeren
bij gas loslaten. (aanrader voor iedereen dus)

Complete onsteking vernieuwd (kabels, boegies, bobine)
resultaat: alles draait weer perfect. stationair, rijden alles
Nu alleen de duur test nog... immers, de kuren kwamen na +/- 50 km rijden.

Mijn gehele onsteking is overigens nu van het merk Beru, volgens
mijn broertje goed spul.

Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Delorian
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 19 Augustus 2004
Posts: 79
Woonplaats: Gelderland
PostGeplaatst: Ma 6 Mrt 2006, 17:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb weer eens te vroeg gejuiched.  Evil or Very Mad

Alle problemen zijn weer terug, en net zo erg als voorheen..

De symptonen:
- auto bokt als je weinig tot geen gas geeft,
- stationair loopt ie rustig en normaal.
- bij vol gas loopt ie ook goed en trekt als voorheen.
- complete onsteking is al vervangen, (bobine, kabels, bougies)
- labda is vervangen,
- bougies zijn mooi van kleur (koffiemelkbruin zeg maar)

Morgen gaat ie weer bij de peusdealer aan de uitlezing.

Iemand suggesties?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Ma 6 Mrt 2006, 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

is het niet eens tijd om er een ander brandstof filter op te zetten ? als deze vol vuil zit zal 'ie ook slechter gaan lopen als je wat meer vermogen(en dus benzine) gaat vragen...
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Delorian
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 19 Augustus 2004
Posts: 79
Woonplaats: Gelderland
PostGeplaatst: Ma 6 Mrt 2006, 20:59    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien, maar dan moet de wagen toch mega inhouden bij volgas geven?
En dat doet ie dus niet, hij vliegt dan vooruit.
Of zie ik dat verkeerd?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Delorian
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 19 Augustus 2004
Posts: 79
Woonplaats: Gelderland
PostGeplaatst: Di 7 Mrt 2006, 13:53    Onderwerp: Reageer met quote

Update:

Compressietest heb ik gedaan... waarders zijn voldoende tot goed.

Vandaag is de ecu weer uitgelezen. Een tijdelijke storing viel op
smoorklep.
Maar volgens de peusdealer kan dit ook gekomen zijn doordat ik
deze schoon heb gemaakt.

Ook vertelde de dealer mij, dat peugeots wel eens klote willen lopen als er een storing in het geheugen staat.

De ecu is nu dus gereset en tot op het heden loopt de auto weer als voorheen... wat ik erg raar vind.
Vanmiddag heb ik een afspraak om een testrit te maken, met de
diagnoseapp. erbij.
We zullen zien.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 1 Apr 2006, 11:38    Onderwerp: Reageer met quote

ECU resetten kan zeker werken bij vage problemen!

Hoeveel km's heb je intussen op de klok staan, en weet je zeker dat je brandstofpomp en FPR (fuel pressure regulator) nog 100% zijn? (jaja, ook die verslijten Wink )

Eventueel zou je ook je injectoren kunnen laten reinigen in een hoof frequentie resonantie-bad.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB