Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

INFO over een G40 BLOK G60 Wie ow Wie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 20 Mrt 2006, 23:12    Onderwerp: Reageer met quote

Verstandig besluit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 28 Mrt 2006, 19:44    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad erg verstandig.

VR6'en rijden best leuk, ben zelf niet kapot van golf, maar kan wel beamen dat die VR6jes best lekker gassen. Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Vr 31 Mrt 2006, 19:01    Onderwerp: Reageer met quote

Tis maar n TIP!
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 1 Apr 2006, 13:34    Onderwerp: Reageer met quote

Tis maar n TIP!



Disclaimer: Deze post is door mij bedoeld als grapje, ik draag geen verantwoording wanneer deze post wordt opgevat als enig ander doel Exclamation
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Phoen
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 15 Mei 2006
Posts: 1
PostGeplaatst: Ma 15 Mei 2006, 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

Tis maar een Tip
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Di 16 Mei 2006, 5:36    Onderwerp: Reageer met quote

Nog een Tip, doe het niet.

Die dingen gaan zo snel kapot!

Heb van de week de kop van een golf VR6 af moeten halen omdat hij 6 kromme kleppen had (van de 12).

Reden:
De nokkenassen zijn ketting aangedreven en die moet met een ketting spanner op spanning gehouden worden. ECHTER, de spanner is er een op oliedruk, dus geen/lage druk => geen spanning. Dit is bij ELK VR6 blok (fout in de constructie)

Door de slappe ketting worden dan alle ketting geleiders aan gort geslagen (alle stukken zakken ook nog eens af het carter in en als je pecht hebt zit je zeef van de pomp zo vol). Door de slappe ketting krijgt de achterste nokkenas de kans te verspringen, waardoor de kleppen op het verkeerde moment open gaan en door de zuiger krom geslagen worden.

En wanneer dit gebeurd, ben je nog niet jarig  Evil or Very Mad
(kosten voor deze reparatie zitten momenteel al op een 8-900 euro!)
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 16 Mei 2006, 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

Freestyler schreef:
de spanner is er een op oliedruk, dus geen/lage druk =>
geen spanning. Dit is bij ELK VR6 blok (fout in de constructie)

Da's dan toch een constructiefout van VW, want dit systeem is heel normaal;
mijn DeLorean uit 1981 en mijn Nissan 100NX hebben beide hydraulische distributiekettingspanners...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 17 Mei 2006, 1:48    Onderwerp: Reageer met quote

Is zo'n VR6 maar een 12 klepper? Confused
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Wo 17 Mei 2006, 5:41    Onderwerp: Reageer met quote

SaphireNX schreef:
Freestyler schreef:
de spanner is er een op oliedruk, dus geen/lage druk =>
geen spanning. Dit is bij ELK VR6 blok (fout in de constructie)

Da's dan toch een constructiefout van VW, want dit systeem is heel normaal;
mijn DeLorean uit 1981 en mijn Nissan 100NX hebben beide hydraulische distributiekettingspanners...


Die voorzien zijn van een voorspanningsveer, opdat de ketting toch op spanning blijft bij lage toeren, maar die zit er niet in bij de VR6  Crying or Very sad

(voor liefhebbers komen er vanavond pics)
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Wo 17 Mei 2006, 5:42    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Is zo'n VR6 maar een 12 klepper? Confused


jup, viel me ook tegen.

Maar feit dat het een VW was, verklaarde wel weer veel!! (persoonlijke mening)
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
axman
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 18 Februari 2005
Posts: 334
PostGeplaatst: Wo 17 Mei 2006, 9:17    Onderwerp: Reageer met quote

jongens sorrie maar dat auto's afzeiken onder eigen mening vind ik echt heel flauw... we zitten allemaal met een eigen smaak en allemaal met een eigen idee over tuning, houd dat dan ook zo en ook al vind je volkswagen, opel, nissan, fiat of weet ik veel wat voor merk niks houd die mening dan voor je en houd het bij het ding wat je graag doet en ook met vrienden:

TUNINING
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 17 Mei 2006, 11:10    Onderwerp: Reageer met quote

Axman, ik denk dat je de posts dan even goed moet doorlezen. Nergens wordt hier een auto 'afgezeikt'. Eerder komen er wel even punten aan het licht die voor zich spreken.

Dergelijke veer niet monteren op een motor die gebruik maakt van hydraulische distributieketting spanners is gewoonweg een erg groot risico. Dit is gewoonweg een constructiefout van VW, maar kan voor de eigenaar van de auto heel vervelende gevolgen hebben. Eigenlijk is het geen questie van of het gebeurd, dat staat vast. Wel de vraag blijft wanneer dit gebeurd, maar wanneer t gebeurd ben je niet blij.

Een 12 klepper is gewoonweg belachelijk als je t mij vraagt. Die VR6'en waren meen ik vanaf de MK3 golfs, en in die tijd waren 24 kleppers al heel normaal. Waarom golf dan toch kiest voor het 12 klepper concept is mij een raadsel, dit gaat eenorm ten kosten van gasrespons en flow, geen onbelangrijke punten bij een motor die bekend moet staan als sportief blok. Ik denk echter dat t door de vreemde plaatsing van de zuigers, en ze gewoonweg geen 24 kleppen kwijt komen. Sterker nog, was ff wat research aan t doen omdat ik t me niet voor kon stellen van de 12 kleps techniek, maar t is ook nog met enkel bovenliggende nokkenas... Hoezo verouderde techniek? De enige auto die ik ooit gehad heb die maar 1 nokkenstok had is mn huidige daily driver, en die is niet bepaald bedoeld als performance auto, maar als zuinige 1.3i-16v boodschappenwagen.

170pk uit een 2.8 liter... dit vermogen is gewoonweg onacceptabel in een moderne motor van 2.8 liter. Dit perst Toyota bijvoorbeeld al standaard uit hun 2 liter 4 cilinder in de MR2.

En dan alleen de blokhoek van 15 graden is alleen al belachelijk. Een echte auto pas je aan rondom de motor, maar bij VW en Audi denken ze daar anders over: Ze passen daar de motor aan op de auto...

Dus geen 60 graden V6 of een L6 maar een rare 15graden V6 die compact genoeg is om dwars in elk type VW of Audi te krijgen... alle nadelen van een V6 motor gecombineerd met de nadelen van een L6!

Alle Golfjes 1, 2, en 3 inclusief de audi TT & A3 rijden met een onderstel wat stamt uit de late jaren '70, dus niet eens onafhankelijke wielophanging achter!

Hiermee zijk ik niet de golfs af, maar t zijn zeker fijten waar je eens over na zou kunnen denken voor je aan dergelijke auto begint.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Wo 17 Mei 2006, 15:28    Onderwerp: Reageer met quote

Je wil dus feiten. Ok, redelijk verzoek.

Feit is dat het een DOHC motor is met maar 2 kleppen per cilinder (waar 4 ook hadden gepast)

Feit is dat een slappe ketting moordend is voor een blok

Feit is dat om de reparatie uit te kunnen voeren de bak van de motor af moet, omdat de ketting aan de bak zijde zit, om maar te zwijgen over de drukgroep en vliegwiel.

Feit is dat de wagen van 92 is en plaatselijk hartstikke verrot is.

Feit is dat ze een 6 pitter dwars geplaatst hebben met de plek voor een 5 pitter.

Feit is dat je nergens fatsoenlijk aan komt.

Feit is dat de kosten nu al over de 1000 euro lopen en nog niets gemonteerd is.

Feit is dat dit blok nog geen 160.000 gelopen heeft.

En hier de gevolgen van de feiten:

de motor:


de ketting met kale spanner (zit normaal geleide zooi op) :


de restanten van de gelijders (uit het blok gevist):


de rest:


_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 17 Mei 2006, 17:56    Onderwerp: Reageer met quote

Oh, dan had ik 1 ding fout, dacht dat die VR6en OHC waren ipv DOHC
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Do 18 Mei 2006, 17:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet niet of het past maar denk het wel.
je kan ook gaan voor een v6 blokje van opel
die passen in elk geval in een golf dat weet ik zeker denk dat de 6cilinder er ook wel in past.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB