Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Einde nadert...

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 27 Mei 2006, 0:28    Onderwerp: Einde nadert... Reageer met quote

Enkelen hier weten het al... Wat minder nieuws... Vrees ervoor dat mijn blokkie z'n langste tijd gehad heeft Sad

Begon paar maanden geleden, toen me opviel dat de oliedop bij plankgas omhoog geduwd werd... De kenners weten dan waarschijnlijk genoeg: overdruk!
Compressietest (thx Freestyler Wink) bewees dat in 2 cylinders niet genoeg compressie meer werd opgebouwd, in de andere 2 maar nét wel met moeite.

Maarja 't beestje is ook al 17 jaar oud...

Hij rijdt nog wel, maar ik rij er nu mee als 'n oud wijf om 'm niet teveel te belasten...
Zit er wel een beetje mee wat ik nu ga doen, wilde toch naar Automaxx Summer Edition en andere evenementen nog maar met risico's op kantelende zuiger(s) ga ik die afstanden niet meer rijden, wegtakelen is duur kan ik helaas uit ervaring zeggen.

Opties als andere wagen of een complete revisie zitten financieel een beetje moeilijk, maar een 2dehands blokje lijkt me allesbehalve een goeie optie. Ze zijn immers toch allemaal 16-20 jaar oud dus de kans bestaat dat ik daarmee slechts korte tijd verwijderd ben van m'n huidige situatie, of dat die zelfs erger eraan toe is.
Gedeeltelijke revisie heb ik mijn bedenkingen bij. We lossen misschien het huidige probleem wel op maar de rest van het blok is nog steeds 17 jaar oud, dus hoe lang duurt 't voordat nieuwe problemen de kop opsteken? Dwz als het revisiebedrijf niet meteen al ziet dat het zeer aan te raden is bepaalde onderdelen gelijk mee te doen wat op dat moment natuurlijk extra kosten zijn, maar vaak minder dan hiervoor apart te moeten terugkomen...

Misschien mensen die nog 'n ander alternatief weten, of een idee hebben op wat voor bedragen ik voor revisie zou moeten rekenen?

PS: blok uit ander type auto is geen optie gezien dat me problemen met de jaarlijkse keuring oplevert hier, en ik niet de ruimte heb een compleet blok op te slaan en jaarlijks om te wisselen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Za 27 Mei 2006, 8:24    Onderwerp: Reageer met quote

Je weet wat max en ik voor gesteld hebben. Gezien het feit dat je kop nog niet zo gek lang geleden al gedaan is, is honen en nieuwe zuigerveren voorlopig genoeg (lagers kunnen we ook doen als alles er al inzit, kwestie van carter er onderuit, dna kunnen we eraan) bedoel dus, kan ook over een paar maanden, als het nodig blijkt te zijn.

Maar dan is je blok ook weer in nieuw staat!
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 27 Mei 2006, 15:12    Onderwerp: Reageer met quote

Denk ook dat dat de beste optie is, 't hangt nu een beetje af van wat het kostenplaatje zal gaan worden hiervoor...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Za 27 Mei 2006, 15:13    Onderwerp: Reageer met quote

wow das geen fijn bericht kerel....zwaar balen zelfs Sad !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Za 27 Mei 2006, 18:21    Onderwerp: Reageer met quote

Hee friso ik was er bij is zeker vet balen voor je  maar denk toch dat wat we zeiden gewoon de goedkoopste beste oplossing is dus een gedeeltelijke revisie en dat hoeft echt niet meer te kosten dan 400 euro max.
We kunnen immers alles bijna zelf doen alleen het honen kunnen we niet als we een hoop voorbereidingen zelf doen dan vallen de kosten echt wel mee.

PS. Ik heb al een plekje voor je vrijgehouden in de thundermobiel  Wink
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 27 Mei 2006, 18:43    Onderwerp: Reageer met quote

Thx! Very Happy
't Wordt inderdaad wat kort dag maar ben al bij m'n eigen garage gaan informeren, en maandag ga 'k met Maximus even naar dat andere revisiebedrijf toe. Als de kosten meevallen en 't is op korte termijn nog te doen hoop ik natuurlijk m'n bakkie alsnog mee te kunnen nemen zelf Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Zo 28 Mei 2006, 14:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hoop het voor jou dat, dat lukt zou natuurlijk wel het leukste zijn.
we wachten het even af.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Yordi
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 13 December 2005
Posts: 184
Woonplaats: zuid-limburg
PostGeplaatst: Zo 28 Mei 2006, 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben benieuwd hoe het verloopt met je auto. weet zelf nagenoeg niets van revisie of iets dergelijks af. laat mij maar delen poly'en of spuiten  Laughing

maar als jullie morgen dan toch op weg zijn, kom je meteen ff hier langs met dat andere deurpaneel en die andere speaker kap. als 't goed is moet ik morgenmiddag alles wel af hebben  Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 28 Mei 2006, 21:24    Onderwerp: Reageer met quote

Zo dat schiet op dan! 't Wordt overigens dinsdag ipv morgen, moet morgenmiddag nog weg.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB