Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| nos Newbie
| Geregistreerd op: 18 April 2006 | Posts: 2 | |
|
Geplaatst: Di 18 Apr 2006, 23:05 Onderwerp: Remote start met Prostar Alarm |
|
|
|
Hey iedereen,
Ik heb een Toyota Celica van '92, ook wel bekent als de T18. Nu heb ik daar een Prostar alarm voor gekocht en zie ik dat het alarm systeem ook de mogelijkheid heeft om ook op afstand te kunnen starten. Nu zit ik wel met het volgende. Ik heb geen sleutel met een chip. Weet er iemand of er een mogelijkheid is om het toch aan de praat te krijgen, eventueel met een ander contactslot? Want ik heb me al zot gezocht en kan maar geen antwoord vinden op mijn vraag.
Alvast bedankt
groeten,
nos |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 18 Apr 2006, 23:39 Onderwerp: |
|
|
|
Ik begrijp het probleem niet helemaal...
Als je in je auto geen standaard beveiliging hebt ingebouwd zitten is het een kwestie van je Prostar aansluiten zoals het moet, en de remote start functie moet gewoon werken!
Heb 'm zelf ook en werkt prima! Hou overigens wel rekening met de "reservation mode" (handelingen die je moet doen voordat remote start werkt ter beveiliging) dat je niet te vlug denkt dat ie het niet doet.
Pas als je wel een chip hebt of een reeds ingebouwde startonderbreker die je wil blijven gebruiken is 't even eea aanpassen. Ofwel verwijderen, ofwel startblokkering of chip omzeilen met een los verkrijgbare transpondermodule.
Wat ook nogal eens gedaan wordt is de chip uit de sleutel slopen en achter het dashboard vastzetten maar dan heeft die beveiliging natuurlijk geen functie meer. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Wo 19 Apr 2006, 14:36 Onderwerp: |
|
|
|
Die alarmpjes moeten het eigenlijk op elke auto doen. Als zelfs mijn Micratje 1.0 uit '87 remote gestart kan worden...... Mwa, vul zelf maar in _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Wo 19 Apr 2006, 16:05 Onderwerp: |
|
|
|
Longbow schreef: |
Die alarmpjes moeten het eigenlijk op elke auto doen. Als zelfs mijn Micratje 1.0 uit '87 remote gestart kan worden...... Mwa, vul zelf maar in |
Een micra uit 87 geeft ook niet orgineel een startonderbreker in gebouwd.
Modernere auto's hebben een chip in de sleutel zitten, die chip moet zich binnen een straal van 10 cm om het contactslot bevinden wil je de auto kunnen starten (daar zit namelijk de antenne).
Starten zonder chip kun je vergeten, omdat de onderbreker verweven zit in de ECU. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 19 Apr 2006, 21:59 Onderwerp: |
|
|
|
Als je een Celica uit 1992 hebt denk ik neit dat die een gechipte sleutel heeft.
Dan is het een kwestie van de juiste draden zoeken en aansluiten...
Heb je wel een cip-beveiliging, dan heb je een tweede sleutel nodig en een transponder-bypass.
Je steekt die slutel in de bypass-module en verstopt die ergens hoog onder/achter je dashboard,
rond je contactslot komt dan een ringantenne die op signaal van het alarm het signaal van de
sleutel doorgeeft aan de antenne en zo de auto laat denken dat de sleutel in het contactslot zit.
Meer is er echt niet van te maken... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
|
|