Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Wat zijn de bekende zwakke punten van een 100NX? (Saffie?)
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 23 Apr 2006, 17:48    Onderwerp: Wat zijn de bekende zwakke punten van een 100NX? (Saffie?) Reageer met quote

Heb me laatst een goedkope 323 hatchback kunnen kopen, en tot nu toe met plezier gereden als dailybitch, terwijl de SX nog steeds projectwagen is.

De SX blijft ook projectwagen. Maar nu had ik laatst met n 100NX eigenaar eens een praatje, en blijkt dat zo'n NX helemaal niet veel duurder is als mijn 323 in vaste lasten... en toch is zo'n dakje wel heel erg chill in de zomer.

Dus thuisgekomen eens het internet op, en idd, voor 1000 euro moet je er makkelijk een kunnen hebben. Maar waar op te letten bij een 100NX? Wat zijn de bekende zwakke punten waar je extre op moet letten bij de aanschaf van zo'n bakkie.

T Budget waarin ik n wagentje zoek is zo rond de 1300 euro ergens maximaal, moet wel leuk blijven, dus dan rest de vraag.. is dit reëel of koop je daar alleen n rampenbak mee?

Alvast bedankt,
greetz,
Max
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 23 Apr 2006, 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou zeggen kijk eens op de NX-fora:

Het 100NX Forum

Forum van de Nissan 100NX Club

Van de eerste ben ik MOderator, van de laatste ben ik dat geweest, maar na enkele lompe
acties van het bestuur (of wat daar voor door moet gaan) ben ik daarmee gestopt.
Het noemt zichzelf een club, maar is niet veel van te merken...

Zwakke punten... Tja, ik heb met de mijne geluk gehad,
maar bekende dingen zijn onder andere:
  • lekkende dakjes (niet vaak, maar toch)
  • rammelende portierruiten (kwestie van afstellen)
  • rotte wielkasten achter, zeker bij de eerste serie ('91 tot '93)
  • De "stabilisatorstang-stokjes":
    de armpjes die van de einden van de stabilisatorstangen
    naar de draagarmen lopen willen nog wel eens kapot gaan
  • vacuumslangen is iets waars met name de GA16DS-en gevoelig
    voor zijn, de 1.6 met carburateur uit 91, 92 & 93 dus

Verder is het in mijn ervaring een betrouwbaar wagentje, degelijke techniek,
niet belachelijk duur in onderhoud, zeker als je zelf wat kunt, maar dat is
aan jou wel vertrouwd volgens mij Wink (setje filters (lucht, olie, benzine) doet ±€45 )

Met jouw budget kun je een leuke kopen, maar ben ik wel bang dat je "vastzit" aan een carb,
als ik het nog eens mocht doen kocht ik een injectie omdat die net wat zuiniger loopt
(ik rij nu 1:9 gemiddeld in de winter (soms 1:8 ) en 's zomers 1:11,5)
En o.a. het "beroemde" inhouden bij ±3500rpm niet meer hebben...

Wegenbelasting is €25 per maand, verder kan ik even niets verzinnen.
Specifieke vragen beantwoord ik (natuurlijk) met plezier...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 24 Apr 2006, 9:25    Onderwerp: Reageer met quote

Thx voor de tips Smile Ik denk inderdaad dat ik dan wel wacht op eentje met injectie, die zich aandoet voor de juiste prijs. De zomer duurt toch nog ff, en 1 op 9 voor een 1600 vind ik gewoonweg onacceptabel.

Wat ook een mogelijkheid is, een schadeauto vinden die injectie heeft, dan bouw ik t zooitje wel over naar de carb versie zonder schade... mits ik de parts voor de goede prijs kan hebben. Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 24 Apr 2006, 23:41    Onderwerp: Reageer met quote

Die 1:9 viel mij ook tegen, omdat Nissan destijds 1:14 aangaf...
Maar 1:13 is haalbaar, moet ik wel puur snelweg hebben
en bijv 80km met 130kmh kunnen kruisen...

Overbouwen is een hoop werk, maar is te doen. Hou rekening met vervangen van
de complete kabelboom, omdat je o.a. een electrische pomp in de tank moet gaan
draaien ipv een membraam-pomp op de nokkenas en er een andere dash in zal moeten...

Trouwens nog en zwak puntje: de stoelen.
Het verstelmechaniek van de rugleuning heeft plastic delen die kapot
gaan. Gevolg: je gaat verzitten en ligt ineens achter het stuur...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Di 25 Apr 2006, 6:53    Onderwerp: Reageer met quote

SaphireNX schreef:
Gevolg: je gaat verzitten en ligt ineens achter het stuur...


Dat doet ie zo ook al  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing

Voor wat betreft de pomp, is toch gewoon een kwestie van draadje erbij trekke?!?

Weet verder niet hoe het zit met de rest van de elektronica, als die een aparte boom heeft met enkele draadjes de hoofdboom in, zou ik gaan voor draden bij trekken...(veelal minder werk dan boom overzetten)

Maar als het net zo zit als bij supra dat je complete injectie verweven is in de hoofdboom, tja dan zit er weinig anders op vrees ik.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 25 Apr 2006, 10:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zowiezo nog n setje voorstoelen over van de 200SX, welke volgens mij ook n stuk betere zit hebben dan de NX stoeltjes. Denk dat ik de rails dan aanpas om de SX stoelen erin te zetten, ze staan nu toch maar in de weg (gezien ik voor de SX nieuwe heb).

Over het injectie, zoals ik al zei, denk dat ik gewoon lekker doorzoek tot ik er eentje vind die al injectie heeft.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 25 Apr 2006, 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:

Ik heb zowiezo nog n setje voorstoelen over van de 200SX,
welke volgens mij ook n stuk betere zit hebben dan de NX stoeltjes.

Die zitten idd beter, maar zijn te hoog... Dus kop tegen dak...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 25 Apr 2006, 20:19    Onderwerp: Reageer met quote

Wow! Ga je me nou echt zeggen dat de NX stoelen nog lager op de grond zitten dan de S13 zn stoelen?! Shock Bij de SX zit je praktisch al op de grond vond ik! Laughing
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 25 Apr 2006, 20:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben dat tegengekomen op een site.
Die heb ik geprobeerd op te zoeken, maar die was off-line...
Oplossing van die figuur was de SX-leuning monteren aan een NX-zitting...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 5 Mei 2006, 11:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de site gevonden, hij doet het weer!

Het probleem is de rails, DIE moet je wisselen, anders past het niet...

Je moet kijken op http://www.nissannx.info/pages/seat_install.html
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 5 Mei 2006, 17:15    Onderwerp: Reageer met quote

Gezien er over NX2000 wordt gesproken (100NX dus) neem ik aan dat het een Amerikaanse site is?
Dan denk ik dat de 200SX stoelen uit onderstaande 200SX komen, gezien ons model 200SX in Amerika 240SX heet...




_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 5 Mei 2006, 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

NX2000 is een 2.0 GTi, de 1.6i heet daar NX1600

En of het dan een 200SX of 240SX is heb ik geen idee van...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 8 Mei 2006, 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

Zag laatst n GTItje te koop staan, voor de goede prijs... nog even afwachten op die man zn mail... ff duimen Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Kim
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 Mei 2006
Posts: 161
Woonplaats: Heerluh
PostGeplaatst: Vr 12 Mei 2006, 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb voordat ik mijn RSje kocht ook een 100NX gereden, bij mij alleen het probleem "rotte wielkasten"  Very Happy  motorisch, en met de dakjes nooit problemen gehad ermee, 5 jaar fijn mee kunnen rijden.

Groetjes Kim
_________________
liever 10 sterren in mijn voorruit, dan 1 ster op mijn motorkap!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 12 Mei 2006, 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Zag laatst n GTItje te koop staan...

Jij wilde toch een goedkope daily driver? Of krijgt snelheid toch weer wat hogere prioriteit? Laughing
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB