Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Vleugeldeuren

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Exterieur Styling
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Masterjar
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 10 Mei 2006
Posts: 25
Woonplaats: Den Helder
PostGeplaatst: Ma 15 Mei 2006, 9:04    Onderwerp: Vleugeldeuren Reageer met quote

hallo mensen

ik had even wat vraagjes over vleugeldeuren.

Ik hoor namelijk nogal eens dat je hier nogal wat onderhoud aan heb,maar wat voor onderhoud heb je er precies aan dan?en om de hoeveel tijd heb je onderhoud aan die deuren?

Kom je met vleugeldeuren door de apk en is het toegestaan door de rdw?
En hebben vleugeldeuren ook nog nadelen naast gewone deuren?
En wat kost ongeveer een set van die scharnieren voor die deuren?

ik weet dat het veel vragen zijn,maar jullie weten er vast veel vanaf dus daarom vraag ik het hier maar.Ik hoop dat jullie aan paar vragen kunnen beantwoorden,dan ben ik al tevreden,alvast heel erg bedankt.

Mvg Jarno  Cool
_________________
...The Black Widow...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 15 Mei 2006, 23:10    Onderwerp: Reageer met quote

Onderhoud zal wel meevallen... Na eerste montage heb je wel veel werk aan het afstellen, de deur moet in de lage stand immers precies goed voor de opening komen.
Of ze toegestaan zijn zou ik niet weten... Dacht 't wel.
Nadelen dan. Kan me zo gauw niet veel bedenken, buiten dat je in een lage parkeerruimte je deur niet helemaal omhoog zou kunnen doen. Maar ze draaien altijd eerst een stukje naar buiten, en hoe groot dat stukje is verschilt per merk. Sommigen kunnen zodanig ver opendraaien dat je ook kunt uitstappen zonder 'm omhoog te draaien.
Verder zie/hoor je wel eens dat de deuren niet stil hangen als er wind staat, ze hebben vaak wat speling om heen en weer te bewegen.

Een kitje lambodeuren (scharnieren en alle toebehoren) kost rond de 1000-1500 Eur (verschilt per merk) excl. montage. En hoe lastig dat is verschilt dan weer per type auto.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Streetjoker
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 5 Februari 2006
Posts: 95
PostGeplaatst: Di 16 Mei 2006, 20:52    Onderwerp: Reageer met quote

goede uitleg jesse voor goede scharnieren rekent maar op een 1500euro beste zijn normaal lsd en die hebbe ook een keur voor naar de keuring mee te gaan. je krijgt er een duidelijke handleiding bij maar de meesten laten dit steken. nadeel vooral in de wind die deur tis net of ze kan ieder moment vallen. voordeel heb je dat je iets meer ruimte krijgt voor uit te stappen maar wel minder voor in te stappen want je moet schuin inkruipen. er zijn er ook die scharnieren zelf maken die heb je rond de 500euro en de mleeste zijn exacte kopies van lsd maar dan heb je wel geen keur.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 17 Mei 2006, 1:48    Onderwerp: Reageer met quote

Maar of die zo goed zijn...?
Het duurste van die hele kit zijn schijnbaar de gasveren die 'm omhoog moeten houden... Die zijn kort en moeten een heel gewicht betrouwbaar omhoog houden, en dat goed blijven doen. En natuurlijk ook een beetje afgestemd zijn op jouw deur! Die kosten al paar honderd Euri per stuk.
En anders vraag je maar eens op www.gasveer.nl wat zoiets kost, da's niet iets wat je even op de sloop ergens uit trekt Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Masterjar
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 10 Mei 2006
Posts: 25
Woonplaats: Den Helder
PostGeplaatst: Vr 19 Mei 2006, 10:48    Onderwerp: Reageer met quote

ik vroeg dit namelijk naar aanleiding van een site die ik gezien had.

daar verkochten ze van die deuren voor 250 dollar,inclusief die veren enz,ook handleiding.dit konden ze doen omdat het via de fabrikant zou gaan,ook heb je een jaar garantie.verder stonder er wel een hoop positiebe feedbacks op de site dat het goed spul was,250 dollar is maar 213 euro,voor die prijs kan je het best eens proberen toch?

mvg jarno
_________________
...The Black Widow...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 19 Mei 2006, 13:47    Onderwerp: Reageer met quote

Vind ik wel heel erg goedkoop Shock
Zelfs direct van de fabrikant zouden ze echt wel duurder moeten zijn, als het tenminste kwaliteit kitjes betreft in de prijsklasse van 1200-1500 Eur winkelwaarde.
Heb dan ook sterk mijn twijfels bij de kwaliteit gasveren en of ze echt berekend zijn op de deur waarvoor de kit bedoeld is. Heb al meer problemen gehoord met gasveren na 1-2 jaar met goedkope kits.

Zou eerst eens kijken welk merk het betreft (wie weet is 't zelfbouw) en dan over dat merk meer info opzoeken. Probeer ook wat gebruikerservaringen te vinden niet enkel van mensen die het net hebben, maar reeds lange tijd op hun wagen hebben zitten.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Vr 19 Mei 2006, 14:10    Onderwerp: Reageer met quote

d8 het net te zeggen. kan geen kwaliteit zijn volgens mij Confused  is wel spotgoedkoop.
als het zo goedkoop was zou je wel meer auto's er met zien.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Streetjoker
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 5 Februari 2006
Posts: 95
PostGeplaatst: Vr 19 Mei 2006, 17:40    Onderwerp: Reageer met quote

ja mda da is een amerikaans systeem voor 250dollar das helemaal anders dan de vleugeldeuren hier. je hebt die pompen rond een 180euro (groothandel) en de rest is wel moeilijker om te maken (precies werk)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Masterjar
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 10 Mei 2006
Posts: 25
Woonplaats: Den Helder
PostGeplaatst: Zo 21 Mei 2006, 12:14    Onderwerp: Reageer met quote

het zit dus zo:

ik heb het gezien bij ebay,daar moet je dus feedback geven als je wat gekocht heb.daarom zal het wel allemaal zijn van netgekocht.Het is wel een zeer professionele site en je krijgt er van die veren bij in het pakket.anders zou je eventueel die veren niet los kunnen kopen?

er zit garantie van 6 maanden op de veren en een jaar op de deuren,er is zelfs een terugstuur garantie,je mag de spullen terug sturen.

maar 2 jaar plezier van 213 euro zou ik niet erg vinden hoor,kom je alsnog veel goedkoper uit.(er zullen wel flink wat verzendkosten bij zitten deze kant op)

ik kan eventueel de link wel geven.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1,1&item=8065141709&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT

zou iemand dit willen lezen en zijn mening achter willen laten,ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken.hoe meer meningen hoe beter.

Aan de rechter kant bij :meet the seller,staat: reed seller feedbacks.daar staan bijna allemaal positieve tussen,dus ik weet het echt evben niet meer.

De hele kit kost omgerekend maar 215 euro(zonder verzending).Kan helaas de seller niet bereiken,zijn mailtjes worden bij mij gezien als spam en krijg allerlij rare tekens in de mailtjes.

mvg jarno
_________________
...The Black Widow...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 22 Mei 2006, 2:23    Onderwerp: Reageer met quote

Wat kan ik zeggen...
De beschrijving komt overeen met wat zo'n kit hoort te bevatten, het merk ken ik niet en de prijs is wel verdacht goedkoop...
De gasveren verkoopt ie ook los zie ik voor $35... Weet dat de gasveren van de dure LSD kits wel een stukkie duurder zijn, meer dan 150 Eur per stuk meen ik...

@ Streetconcept wat is er anders aan Amerikaanse lambostyle doors kits?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Masterjar
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 10 Mei 2006
Posts: 25
Woonplaats: Den Helder
PostGeplaatst: Ma 22 Mei 2006, 17:24    Onderwerp: Reageer met quote

het is allemaal best wel apart,je krijgt wel gewoon de indruk dat het goed spul is ook als je de feedbacks en dergelijke leest,maar het is idd allemaal erg goedkoop,toch zou ik het wel eens voor zon prijsje willen proberen.ook als houdt ie het dan maar 2 jaar uit heb je wel 2 jaar plezier voor 300 euro.dat heb je ook als je wekelijks naar de kroeg gaat,dan kom je waarschijnlijk nog hoger uit.

Blijf het toch allemaal wel apart vinden,maar lijkt mij enigzins de moeite waard om te proberen.dan weten we meteen hoe de vork in de steel steekt.Het moet alleen wel door een professional gebeuren.en ik weet die niet zo snel in de buurt,welk bedrijf in nederland heeft er verstand van vleugeldeuren?dat zal meestal niet de garage om de hoek zijn denk ik.

mvg jarno Cool
_________________
...The Black Widow...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
NightQrawler
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 26 November 2004
Posts: 186
PostGeplaatst: Vr 26 Mei 2006, 2:45    Onderwerp: Reageer met quote

zeker de moeite van proberen waard, is ook nog voor een CRX dus geen universeel....je hoeft dus niet zelf nog xtra veel aan te passen.

helaas is deze verkoop al beeindigd Confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Masterjar
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 10 Mei 2006
Posts: 25
Woonplaats: Den Helder
PostGeplaatst: Vr 26 Mei 2006, 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ja de verkoop van die is geeindigd idd,maar hij blijft ze volgens mij voortdurend verkopen,dus die kans wacht ik wel rustig af,mvg jarno  Cool
_________________
...The Black Widow...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Exterieur Styling Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB