Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Marco Junior Member

 | Geregistreerd op: 15 Januari 2005 | Posts: 147 | Woonplaats: België |
|
Geplaatst: Do 1 Jun 2006, 18:40 Onderwerp: :lol: oh wat zijn ze weer fier bij VW:lol: |
|
|
|
"Nieuwe" motor bij VW
1.4 Motor met 170 pk.
Torretje is uitgerust met een (Roots)compressor voor de lage toerentallen tot zo'n 3.500 R/Min, dus geen turbo-gat. Het schakelt dan ook uit om geen extra weerstand te bieden.
Vanaf zo'n 1.800 R/Min pikt de turbo het op om tot het max. toerental zijn werk te doen vwb drukvulling.
En Max, is dit niks voor in de SX? Voor uw ruitenwissers aan te drijven of zo? |
|
Naar boven |
|
 |
| Richard_GTT Forum Admin

 | Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Za 3 Jun 2006, 11:00 Onderwerp: |
|
|
|
wow dat zijn interresante getallen!
t kan dus wel degelijk als dit zo is, waarom doen niet meer fabrikanten dat! |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 3 Jun 2006, 11:24 Onderwerp: |
|
|
|
Nissan bouwde ooit in een grijs verleden de Micra K10 Super-sport, dit is zo'n modelletje als Longbow heeft, met 1 liter motor, en ook dergelijke gecombineerd Charger + turbo setup, uit een 1 liter motor perste ze toen net wat meer dan 150pk... So it has been done before. Let wel, dit was geen 16 kleps motortje of whatsoever!
Hier een quote van een ander forum over deze auto:
Quote: |
Known as twinchargers, the Lancia rally cars employed both a turbo and a supercharger. HKS even offered an upgrade for the Toyota MR2 with a supercharger-into-turbo kit. Nissan introduced a twincharged car, the front wheel drive March. The March (Nissan Micra in Europe) was originally offered in 1982 and is still around today in Japan and Europe, where there is also a Nismo version with intake, exhaust, suspension, and Rays rims (they get all the tasty cars). A turbo model was introduced in 1985, but the twincharged version was available from 1989-1992 and only sold in Japan and Malaysia. The March Super Turbo version had an inline 4 electronically fuel-injected 930cc single overhead cam turbo and supercharged engine, the MA09ERT. |
Des al niet te min, leuk vermogen voor een 1.4tje
Ook heeft Nissan een 1.6 blok dat er zonder turbo en compressor 190pk uit perst (SR16VE N1), dat vind ik nou nog eens respectabel! Dit was Nissan's antwoord op Honda's 1.6 Vtec blokkie, dat er 160 uit jastte. Dus maakte Nissan zn eigen uitvoering van variabele kleptiming en lifthoogte op bijde nokkenassen.
@Marco: LOL!  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|
|