Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| spurlie Advanced Member

| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Do 29 Jun 2006, 17:48 Onderwerp: Kat vervanger |
|
|
|
Ik heb even een paar vraagjes mbt een kat vervanger. Ik heb namelijk gehoord dat er bij mijn 318is nog wel wat vermogen bij komt zonder kat, zou dan volgens zeggen zelfs een e36 325i 24v eruit trekken (lijkt me sterk).
* Hoe zit het met het geluid? Word het geluid veel harder, want eigenlijk vind ik het geluid zoals het nu is wel goed.
* In welk toerenbereik wordt er vermogenswinst geboekt? Ik heb namelijk wel eens gehoord dat hij vooral onderin wat rapper oppakt.
* Is een kat vervanger makkelijk te wisselen ivm apk, of mag hij gewoon blijven zitten bij een wagen uit '90?
* Waar in z-limburg en omstreken kan je het beste gaan voor een kat vervanger? Ik heb weleens van USA cars in m'stricht gehoord. |
|
Naar boven |
|
 |
| Freestyler Silver Member

| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Do 29 Jun 2006, 19:27 Onderwerp: |
|
|
|
geluid zal zeke iets harder worden (afhankelijk van de rest van de uitlaat hoeveel)
toename zal over het hele bereik zijn, omdat die zen gassen sneller kwijt raakt.
Ja je mag de kat eronderuit laten bij een wagen van 90, wel zorgen dat ie aan de uitstoot voldoet. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Vr 30 Jun 2006, 13:40 Onderwerp: |
|
|
|
Ik ben vandaag nog een aantal onderdelen gaan ophalen bij de vorige eigenaar. Hij had ook nog een middendemper (e36 318is) + Sebring einddemper liggen en een e30 318is middendemper. Onder mij wagen ligt nu nog een e36 318is middendemper, maar ik ga de e30 demper er onder hangen omdat deze beter is (betere stroming van de gassen en geheel rvs).
Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om in plaats van de katalysator daar een middendemper die ik over heb te monteren. Of is dan de vermogenswinst weer beperkt? _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
 |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Vr 30 Jun 2006, 14:45 Onderwerp: |
|
|
|
Ik lees nu weer van meerdere kenners dat het verwijderen van de kat helemaal geen vermogen oplevert maar juist vermogen kost, tenzij je je motormanagement aanpast. _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Freestyler Silver Member

| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Vr 30 Jun 2006, 17:55 Onderwerp: |
|
|
|
Dat ligt er maar net aan.
Als je de lambda sonde na de kat hebt zitten, kom je er niet onderuit en moet ie blijven zitten.
Zit je lambda ervoor, gewoon onderuit schroeven, geeft betere flow _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
 |
|
|