Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Benzine, Diesel Of Gas..? |
Benzine |
|
77% |
[ 7 ] |
Diesel |
|
0% |
[ 0 ] |
Gas |
|
11% |
[ 1 ] |
Iets Anders |
|
11% |
[ 1 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 9 |
|
Auteur |
Bericht |
| RoadKing Advanced Member
| Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Ma 14 Aug 2006, 13:38 Onderwerp: Benzine, Diesel Of Gas..?! |
|
|
|
Topic Zegt T Al.. _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
|
| Alert Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 Oktober 2005 | Posts: 532 | Woonplaats: t Harde |
|
Geplaatst: Ma 14 Aug 2006, 13:42 Onderwerp: |
|
|
|
kerosine want ja tis geen gewone motor onder de dapp _________________ KEEP ON TUNING!!
|
|
Naar boven |
|
|
| RoadKing Advanced Member
| Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Ma 14 Aug 2006, 13:44 Onderwerp: |
|
|
|
_________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Ma 14 Aug 2006, 13:56 Onderwerp: |
|
|
|
tja ligt al helemaal aan de situatie....
Gewoon normaal rijden, gas (lekker goedkoop)
Power rijden op de weg, benzine (98+ octaan)
power rijden op het circuit, benzine (98+) vermengd met methanol _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 14 Aug 2006, 14:58 Onderwerp: |
|
|
|
Is de vraag wat we NU rijden of wat we 't liefst ZOUDEN rijden?
'k Heb zelf altijd benzine gereden en dat bevalt me prima, uitgezonderd de prijs ervan
En af en toe rij ik de diesel van pa ook wel 'ns... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Ma 14 Aug 2006, 15:02 Onderwerp: |
|
|
|
als het gaat om wat we nu rijden
Gas, en moet eerlijk bekennen. ondanks zen vermogens verlies, lag ik toch iedereen uit aan de pomp (39,5 ct /ltr met een verbruik van 1/7 gemiddeld) _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Ma 14 Aug 2006, 15:41 Onderwerp: |
|
|
|
Freestyler schreef: |
als het gaat om wat we nu rijden
Gas, en moet eerlijk bekennen. ondanks zen vermogens verlies, lag ik toch iedereen uit aan de pomp (39,5 ct /ltr met een verbruik van 1/7 gemiddeld) |
LPG of LPG G3?
Ik rij voor eigengebruik in mn micratje 1.0 benzine uiteraard.... Als ie diesel was (in 1987 had je geloof ik nog bijna geen turbodiesels) zou ie nog langzamer zijn
En voor t werk een Corsa C 1.3 TDI, en dan tank ik dus V-Power diesel. Op kosten van de baas he maar rare is dat wij (ik en mn 2 collegas en regio limburg) tot nu toe geen verschil merken tussen gewone diesel of V-Power van de 'schelp' _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 14 Aug 2006, 15:47 Onderwerp: |
|
|
|
Is ook geen noemenswaardig verschil... Alleen de prijs _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Ma 14 Aug 2006, 15:59 Onderwerp: |
|
|
|
En de uitstoot naar het schijnt.
@longbow rijd dus gewoon op LPG (auto schijnt te oud te zijn voor G3) _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Ma 14 Aug 2006, 16:03 Onderwerp: |
|
|
|
G3 schijnt namelijk lekker relaxt te zijn voor je beurs wat belasting betreft _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Ma 14 Aug 2006, 16:06 Onderwerp: |
|
|
|
euh, dude......
Mijn ride is 33 jr oud....
Do you realy think I give a rats ass about belasting????
Voor hen die niet zo veel geluk hebben en de staatskas nog moeten spekken is G3 idd iets voordeliger ja. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Ma 14 Aug 2006, 16:17 Onderwerp: |
|
|
|
Freestyler schreef: |
euh, dude......
.....Mijn ride is 33 jr oud.... |
Snap ik ook wel, maar ging me idd meer om de minder gelukkigen die de kas wél moeten spekken. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 14 Aug 2006, 16:20 Onderwerp: |
|
|
|
Voor n street tuned car zou je eens moeten informeren naar G3 LPi, injectie variant van LPG. Het gas wordt niet verdampt maar in vloeibare vorm je spruitstuk in geinjecteerd door n set extra injectoren, net voor of achter de benzine injectoren. ECU blijft gewoon zn werk doen, op gas wordt t signaal herleid naar de LPG injectoren, alle functionaliteit van de ECU bljift dus behouden.
Op n bepaald ogenblik zul je over moeten naar benzine, maar die vermogens gebruik je niet snel in n straatwagen. Heb je dat wel kun je altijd met n boostcontroller een low boost setting maken voor op LPi te rijden, en overschakelen naar benzine als je n keer hi boost settings wilt gebruiken op een track day of sprint evenement, of eender wanneer je t maximale vermogen nodig hebt. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| RoadKing Advanced Member
| Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Ma 14 Aug 2006, 17:11 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Voor n street tuned car zou je eens moeten informeren naar G3 LPi, injectie variant van LPG. Het gas wordt niet verdampt maar in vloeibare vorm je spruitstuk in geinjecteerd door n set extra injectoren, net voor of achter de benzine injectoren. ECU blijft gewoon zn werk doen, op gas wordt t signaal herleid naar de LPG injectoren, alle functionaliteit van de ECU bljift dus behouden.
Op n bepaald ogenblik zul je over moeten naar benzine, maar die vermogens gebruik je niet snel in n straatwagen. Heb je dat wel kun je altijd met n boostcontroller een low boost setting maken voor op LPi te rijden, en overschakelen naar benzine als je n keer hi boost settings wilt gebruiken op een track day of sprint evenement, of eender wanneer je t maximale vermogen nodig hebt. |
Je Kunt Dus Tog T Brochure Lezen..
haha nee grapje.. maar t gaat erom wat jij het liefste hebt en het beste vind.. _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 15 Aug 2006, 12:19 Onderwerp: |
|
|
|
Ik rij nu Benzine, mijn vorige wagen reed op Diesel,
maar door de aanschaf van een hobby-wagen reed ik
niet genoeg meer om Diesel voordeliger te laten zijn.
Mijn volgende wordt waarschijnlijk toch ook weer benzine,
ondanks dat de hobby-wagen inmiddels weg is, want ik rij nu
minder en op wat ik op het oog heb is LPG (nog) niet mogelijk. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
|
|