Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| corsanuttball Starting Member

| Geregistreerd op: 5 Januari 2004 | Posts: 35 | Woonplaats: rotterdam |
|
Geplaatst: Ma 5 Jan 2004, 12:47 Onderwerp: K&N 57i Kit (schoonmaken en aanvoerbuis) |
|
|
|
Nou heb ik me filtertje er denk ik zo een 3/4 jaar opzitten en hij is nogal vies.
hoe kan ik deze het beste schoonmaken?
en in de doos van me luchtfilter zat ook een plastice buis voor de toevoer naar mijn paddestoelletje maar deze begon een beetje te smelten dus heb ik deze maar weggehaald, iemand een idee om een goede aanvoerbuis van koude lucht naar me filter te maken dat niet wegsmelt.
bij voorbaat dank
corsanuttball |
|
Naar boven |
|
 |
| Richard_GTT Forum Admin

| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Ma 5 Jan 2004, 14:19 Onderwerp: |
|
|
|
Metalen toevoerbuis Powerrohr bijvoorbeeld? |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 5 Jan 2004, 15:25 Onderwerp: |
|
|
|
Zat er bij een K&N 57i kit een plastic buis???
Verbaast me eerlijk gezegd, gezien ik die paddestoeltjes toch vaak met metalen buizen zie, en als ie met plastic buis geleverd wordt moet die toch wel tegen de hitte kunnen lijkt me, of raakt die ergens een behoorlijk heet stuk van de motor?
Probeer het anders op te lossen zoals ze dat met de nieuwe K&N 57i Generation II kits doen, die hebben een hitteschild in de vorm van een halve buis onder de aanvoerbuis doorlopen.
|
 |

|
Geplaatst: Ma 5 Jan 2004, 16:59 Onderwerp: |
|
|
|
die heb ik gezien die nieuwe, maar waarom een nieuwe. alleen voor dat stukje plastic eromheen. is er nog een groot verschil met de huidige 57i dan
en hoe kom ik aan zo een metalen buis? |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Ma 5 Jan 2004, 17:00 Onderwerp: |
|
|
|
ik bedoel trouwens niet de buis die van me filter naar me inlaat loopt maar het buisje wat erbij zxat dat je moest bevestigen voor je luchtfilter zodat er lucht van je grill naar je filter wordt gevoerd.
die smolt een beetje weg dus heb ik hem maar verwijderd |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 5 Jan 2004, 21:29 Onderwerp: |
|
|
|
Ow nu snap ik 't, je bedoelt zo'n inductiebuisje
Bedoelde overigens niet een nieuwe 57i set te kopen, maar van hittebestendige materiaal... Daar is volgens mij nie zo moeilijk zelf een schildje van te maken wat je dan tussen de hete stukken van de motor en het buisje kunt plaatsen...
Wat je ook kunt doen is een nieuw buisje maken, een stuk flexibele ouwe kachelpijp is daar uitermate geschikt voor!
Om ff nog op je eerste vraag terug te komen:
corsanuttball schreef: |
Nou heb ik me filtertje er denk ik zo een 3/4 jaar opzitten en hij is nogal vies.
hoe kan ik deze het beste schoonmaken? |
Ik heb van K&N zelf zo'n reinigingskitje gekocht. Gaat best een tijd mee, en 't is simpel in gebruik (instructies voor schoonmaken zitten erbij)
Zou gewoon bij een K&N dealer voor zo'n kitje vragen, je kunt die filters van K&N nie zomaar schoonmaken zoals een garage dat met papieren filters zou doen. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Ma 5 Jan 2004, 21:37 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
Ow nu snap ik 't, je bedoelt zo'n inductiebuisje
Bedoelde overigens niet een nieuwe 57i set te kopen, maar van hittebestendige materiaal... Daar is volgens mij nie zo moeilijk zelf een schildje van te maken wat je dan tussen de hete stukken van de motor en het buisje kunt plaatsen...
Wat je ook kunt doen is een nieuw buisje maken, een stuk flexibele ouwe kachelpijp is daar uitermate geschikt voor!
Om ff nog op je eerste vraag terug te komen:
corsanuttball schreef: |
hoe kan ik deze het beste schoonmaken? |
Ik heb van K&N zelf zo'n reinigingskitje gekocht. Gaat best een tijd mee, en 't is simpel in gebruik (instructies voor schoonmaken zitten erbij)
Zou gewoon bij een K&N dealer voor zo'n kitje vragen, je kunt die filters van K&N nie zomaar schoonmaken zoals een garage dat met papieren filters zou doen. |
ik heb het nagevraagd en ze kosten 12,50
effe eentje halen |
|
Naar boven |
|
 |
|
|