Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 1 Dec 2006, 15:56 Onderwerp: Misschien op zoek naar een andere daily |
|
|
|
ik zit erover te denken een andere daily beater te gaan zoeken en mijn huidige te verkopen. Gewoon dan n soort van inruil, met hopelijk wat geld eraan over te houden zelfs.
Als daily zit ik te denken aan een Nissan Sunny GTI 1.6 van voor de jaren 90, dat ding lijkt zo ongeveer op een Micra en heeft de CA16DE motor, t turboloze 1.6 broertje van de SX zn motor.
Mocht ik er zo een vinden, dan spring ik n gat in de lucht want daar is wat leuks mee te doen. Ik heb nog wel n oude T25 van de oude SX liggen, en ook nog wel n uitlaatspruitstuk waar ie op past. Dat past dus gewoon op een CA16DE... nu zat ik te denken, ik heb alles wat ervoor nodig is in principe........ fun!
Men neme dus van een standaard SX (waarvan ik alles dubbel heb dus):
- Uitlaatspruitstuk van CA18DET
- T25 turbotje dat rookt op n freeflow, maar niet op n standaard uitlaat
- Luchtfilterbox + filter van n CA18DET
- standaard intercoolertje van n 200SX type s13
- iets van een regelbare benzinedruk regelaar die bij boost op de vacuumlijn de benzinedruk omhoog schroeft
en vervolgens laat je t zaakje met iets van 5 PSI draaien op de hoge compressie 1.6... dat zou ongeveer genoeg moeten zijn om tussen de 150 en de 170pk uit zo'n sunny te stampen met heel lage boost zodat t ook heel blijft. Zou wel n leuk, zuinig en goedkoop daily bitchje worden dan Na de feestdagen maar ns kijken of de 323 door de APK komt of niet, als hij er niet door komt en er moet wat aan gebeuren (remblokken, remschijfjes, uitlaat oid) en de kosten worden daarvan meer dan 100 euro dan denk ik dat ik zn bodykit en interieur te koop aanbied, en vervolgens t ding op de sloop gooi waar ie misschien ook nog n paar tientjes opbrengt.
Vervolgens ga ik dan op zoek naar zo'n sunny. Longbow, jij kon lassen? FF downpipe-je aanpassen / verlassen, piping voor intercoolertje aanpassen met wat snijden en lassen (piping genoeg liggen van de vorige), benzinedruk regelaartje erin en gaan met die banaan. Zou vast wel wat mensen verbaast doen kijken als zo'n bakje zo hard afgaat!
Wat zeggen jullie? doen of niet doen, het hoeft in principe met n beetje zoeken niks te kosten, want die sunny's kosten niks meer en al t werk kan ik zo ongeveer zelf doen. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| BRYght Junior Member

 | Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Vr 1 Dec 2006, 16:04 Onderwerp: |
|
|
|
denk nie dat t een daily wordt als je er eerst een turbo op moet gaan schroeven.. |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 1 Dec 2006, 16:08 Onderwerp: |
|
|
|
Why not? Tis werk van n weekendje...  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| BRYght Junior Member

 | Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Vr 1 Dec 2006, 16:42 Onderwerp: |
|
|
|
dan nog blijft een turbo onderhouds gevoelig...
je zult toch olieleidingen aan moeten leggen.en zorgen dat de smering in orde is..
tevens, als er iets kapot gaat ben je t zakje want je moet die wagen toch kunnen vertrouwen..
btw merijn kan eg nie lassen  |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 1 Dec 2006, 16:54 Onderwerp: |
|
|
|
Ik snap je punt, maar op 5 PSI loopt zo'n turbo uit zn neus te eten, ze kunnen 17 PSI aan Dus op betrouwbaarheid zou ik me er niet zo'n zorgen over maken.
Maar goed, ik wil t beppie ook niet op oorlogspad brengen en ze vind t niet zo'n flex plan om 2 wagens te hebben met turbo... (vrouwen ) Dus t idee is al van de baan. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Longbow Silver Member

 | Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Vr 1 Dec 2006, 18:17 Onderwerp: |
|
|
|
BRYght schreef: |
dan nog blijft een turbo onderhouds gevoelig...
je zult toch olieleidingen aan moeten leggen.en zorgen dat de smering in orde is..
tevens, als er iets kapot gaat ben je t zakje want je moet die wagen toch kunnen vertrouwen..
btw merijn kan eg nie lassen  |
Zal allemaal wel, maar voordat het zover is, als het ooit zover komt, heb ik al wel oefening genoeg gehad
Enne, over t beppie dat niet blij is met 2 turbo's... Zit er nog een hier op t forum met t zelfde 'föhn-probleem'
En ja max, kan niet meer zeggen als alweer een ziek maar ruig idee van jou  _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 1 Dec 2006, 21:35 Onderwerp: |
|
|
|
Als je 2 turbo's wil, gooi ze dan lekker allebei in de SX
Maar ff serieus, 't idee is natuurlijk heel leuk maar hou toch ff de term daily driver in ere voor wat ie meestal bedoeld wordt... Ik weet niet hoe die 323 nog is maar als ie nog goed is kun je 'm denk ik beter houden. Keertje Hammerite erover rollen en dan ziet ie van buiten ook weer beetje uit.
Misschien gaat zo'n Sunny in aanschaf geen verlies opbrengen t.o.v. de 323, maar uiteindelijk vrees ik toch van wel. Of je hebt weer pech ermee en 't gaat later weer geld kosten.
Spaar het geld dat je nu over hebt lekker voor de SX, en hou die 323 zo lang als ie mee gaat, volgens mij is dat een beter idee...  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 2 Dec 2006, 11:48 Onderwerp: |
|
|
|
Ik sluit me aan bij Jesse...
IMHO kun je beter geld pompen in 1 auto, dan nu weer " iets leuks" doen
wat ook weer geld kost dat dan uit het budget voor de SX verdwijnt... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
|
|