Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Eric Junior Member

 | Geregistreerd op: 11 December 2005 | Posts: 206 | Woonplaats: Zeist |
|
Geplaatst: Ma 16 Okt 2006, 16:32 Onderwerp: He he Eindelijk gaat het gebeuren G40 Inbouw. |
|
|
|
HAPPY
Het gaat eindelijk gebeuren.
na veel informatie te hebben verzameld en iemand die het vaaker heeft gedaan mij helpt ermee.
gaan we de 29ste met het Project 1.3i naar G40 ombouw beginnen.
ik heb er echt zin in.
De Glader word geheel (als nieuw) gereviseerd
en er komt een GOEDLOPEND blok in. uit een schaden auto.
De 1.3i motor blokje gaat eruit (nog liefhebbers?)of zal ik hem houden als het project niet gaat lukken?
Paar dingen die aan gepast moeten worden
* kabelboompje motorkap naar zekeringkast
* stuurdemper
* stabalisator stang
* (achter as)
* heb al in huis BREMBO schijven.Met Texar blokken.
* klein stukje spruitstuk.
* radiator
* bak
Meteen even kijken naar de koppelings plaat(of hij mischien bijna op is)
En ff een nieuw dis riempje op meteen.
Iemand nog wijze opmerkingen?
een openluchtfilter op een G lader scheint slecht te zijn.
iemand wat van/over gehoord?
En een Dumpvalve ookzo.??
Kortom ik heb er zin in.
Stukje sneller dan een standaard Polotje 1.3i
Groetjes Eric.  _________________ Vw Polo Coupe
DLS CAR |
|
Naar boven |
|
 |
| R5GTT Junior Member

 | Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Ma 16 Okt 2006, 19:23 Onderwerp: |
|
|
|
Ik kan me niet voorstellen dat een open lucht filter slecht zou zijn... die dumpvalve weet ik niet zeker, maar volgens mij doet die ook alleen maar meer goed als kwaad... (overdruk tegen je gasklep en g-lader lijkt me nooit helemaal goed, dus als je die af kan voeren is dat alleen maar goed lijkt me... )
Gr. Henry _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
 |
| spurlie Advanced Member

 | Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Ma 16 Okt 2006, 19:34 Onderwerp: |
|
|
|
Interessant project! Nog iemand die een motorwissel gaat doen. Hoeveel vermogen zal dat blok uiteindelijk hebben? _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Eric Junior Member

 | Geregistreerd op: 11 December 2005 | Posts: 206 | Woonplaats: Zeist |
|
Geplaatst: Ma 16 Okt 2006, 19:47 Onderwerp: |
|
|
|
tjah je kan hem opkloppen (160 pk in een 771 kilo autotje) _________________ Vw Polo Coupe
DLS CAR |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 17 Okt 2006, 5:30 Onderwerp: |
|
|
|
Succes met het project!
En we zien graag foto's  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 17 Okt 2006, 10:04 Onderwerp: |
|
|
|
Open filter zal je lader blij mee zijn, hij heeft dan minder weerstand van t filter.
BOV is n ander verhaal, heb je een katalysator? Zo ja, neem dan zowiezo een recirc valve, anders vlam je je kat stuk binnen no time.
Ook is in principe voor je motor een recirc valve beter.
Wanneer je atmosferisch afblaast gaat dus lucht wel door je luchtmassameter, maar niet je motor in gezien ie voor de gasklep de atmosfeer ingeblazen wordt. Wel meet je luchtmassa meter dus aangezogen lucht en je ECU zal brandstof inspuiten. Je krijgt dus bij afblazen een erg rijk mengsel in je blok, wat in het geval van freeflow uitlaat voor mooi vlammenspectacel kan zorgen uit je knalpijp. Echter de onverbrande benzine zal in je blok het 'borewash' fenomeen teweegbrengen. Omdat de benzine niet gemengd is met lucht wast t de oliefilm van je cilinderwanden af, hierdoor slijten je zuigerveren wat meer.
Het ene blok is er gevoeliger voor als het andere.
Wil je het echter safe spelen neem dan een recirc valve, die lijd de lucht terug van voor de gasklep terug vlak achter de AFM, zo heeft je lader nog altijd weinig weerstand, en de lucht gaat niet verloren zodat er geen nieuwe lucht door je AFM hoeft.
Veel auto's met turbo hebben dit standaard al, zo'n recirc... maar je hebt dan niet t geile afblaasgeluidje.
Afwegingen die je dus zelf zult moeten maken.
Kanttekening: Neem je ook n stel fatsoenlijke remmen? Op zn minst de voorremmen zowiezo, de remmetjes die gemaakt zijn om een 1.3tje stil te krijgen met nog geen 100 pk zijn niet voldoende om veilig met een geblaze motor te rijden! _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Eric Junior Member

 | Geregistreerd op: 11 December 2005 | Posts: 206 | Woonplaats: Zeist |
|
Geplaatst: Di 17 Okt 2006, 11:53 Onderwerp: |
|
|
|
Ook alweer aan gedacht.
hier een fototje
Brembo schijven (middenin geventileerd)
en Textar Blokken
voor heeft de g40 alleen schijven achter trommel
en het achteras is het zelfde als op een g40
 _________________ Vw Polo Coupe
DLS CAR |
|
Naar boven |
|
 |
| Longbow Silver Member

 | Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Di 17 Okt 2006, 12:27 Onderwerp: |
|
|
|
Wat een kleine afbeelding??? Maar brembo is wel beters!  _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 17 Okt 2006, 13:57 Onderwerp: |
|
|
|
en je denkt dat dit genoeg gaat zijn? Sportblokken en n paar schijven van brembo?
Wat dacht je van klauwen met minstens 2 zuigers per klauw? Klauwen met maar 1 zuiger is wat ik op mn achteras heb, gaat echt niet genoeg zijn om dat vermogen fatsoenlijk in de hand te houden.
De schijven opzicht kunnen nog wel denk ik, wat voor maat hebben ze eigenlijk?
Mijn advies, minstens 257mm schijven, en klauwen met 2 zuigers per klauw.
Mocht je interesse hebben, ik heb nog wel n setje klauwen voor je van n 200SX, die zijn gemaakt om 170pk op 1190 kilo stil te remmen, zou op jou polo dus n fatsoenlijke set remmen zijn. Moet je wel even brackets laten freezen om ze te plaatsen op je polo. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Equinox Advanced Member

 | Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Di 17 Okt 2006, 18:33 Onderwerp: |
|
|
|
Hij zal er wel over nagedacht hebben. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Eric Junior Member

 | Geregistreerd op: 11 December 2005 | Posts: 206 | Woonplaats: Zeist |
|
Geplaatst: Di 17 Okt 2006, 21:31 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb er inderdaat aan gedacht
Een standaard G40 schijven zijn al geventileerd van de zeikant
ik heb die schijven besteld maar dan in brembo en textar Rem blokken
en ik ga er als ik hem ingebouwt heb eens rustig mee beginne te rijden(zal wel ff wennen zijn van 52 pk naar ongev 118 pk
 _________________ Vw Polo Coupe
DLS CAR |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 18 Okt 2006, 9:43 Onderwerp: |
|
|
|
Een verdubbeling van je vermogen vang je niet op met sportremblokjes.
Dat zou t zelfde zijn als de SX optrekken tot 340pk en er enkel en alleen Ferodo DS2500 blokken in de originele remtangen drukken met n setje schijven van brembo, vragen om problemen. Je moet t zelf weten, maar je gaat door de RDW uitgelachen worden als je ermee op de veplichte keuring komt denk ik (gezien je vermogen met meer dan 40% toeneemt ben je die verplicht te doen, anders niet verzekerd).
En hoe bedoel je schijven geventileerd aan de zijkant? Bedoel je misschien geperforeerde schijven?
Ik geloof best dat je erover nagedacht hebt, je hebt immer wat spul gekocht dus dat je extra remvermogen nodig gaat hebben, dat heb je al bedacht en dat geloof ik best. Ik vertel je alleen dat je IMHO niet de spullen hebt gekocht die je nodig hebt om dit veilig te houden. Tis niet eens je PK's die t zo link maken, maar t koppel van n motor met charger is meer dan t dubbele van de N/A broertjes!
Ik begin er ook niet over om je te dissen, maar veiligheid vind ik toch n vrij belangrijk iets, en zou t erg vinden als t mis gaat, zowel voor jou, je nabestaande, maar nog meer voor de betrokkenen eventueel. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Freestyler Silver Member

 | Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Wo 18 Okt 2006, 10:07 Onderwerp: |
|
|
|
@Max, wat hij gekocht heeft, zijn de spullen die affabriek op een G40 gemonteerd zitten.
Zou dus wel moeten werken  _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
 |
| BRYght Junior Member

 | Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Wo 18 Okt 2006, 10:10 Onderwerp: |
|
|
|
als je rijstijl hetzelfde blijft heb je echt geen dikkere remmen nodig...
(maarja dat zal wel niet het geval zijn )
btw die brembo schijven zijn gewoon standaard vervangingsschijven..
dingen kosten geen drol...
beter check je biesheuvel.nl eens...
die hebben genoeg spul, kost wat maar daar zit dan ook een geweldig snelle bezorging bij en goede service+garantie.. |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 18 Okt 2006, 10:15 Onderwerp: |
|
|
|
En de G40 heeft dezelfde remtangen als een G40? En ook evenveel remdruk erop?
Als ik die kleine remblokkies zie dan zou ik me met 118 pk toch niet al te prettig voelen met zulke piepkleine blokkies op mn wagen.
Meen ook te zien in zn topic dat ie zegt dat de achteras t zelfde is, maar over de vooras heb ik niets gezien over dat t t zelfde zou zijn als de G40. Buiten dan dat ze beide schijven hebben... Maar goed, de standaard remmen van n SX vond ik voor n SX zelfs ook n beetje onderbemeten. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|