Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| GTturbo Newbie
| Geregistreerd op: 22 Januari 2007 | Posts: 1 | |
|
Geplaatst: Ma 22 Jan 2007, 18:47 Onderwerp: Blow Off/dump Valve |
|
|
|
Ik wil een Blow Off/dump valve op mijn Hyundai Scoupe GTturbo instaleren. iemand een idee welk bedrijf dat doet? (zuid-holland) met google krijg ik een hoop links, maar niemand bouwt die dingen in.
grtn GTturbo |
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Ma 22 Jan 2007, 20:07 Onderwerp: |
|
|
|
Wil je dat laten doen ja ? niks simpeler als een dumpvalve inbouwen volgens mij hoor... je snijd de slang tussen je intercooler (als er die een op zit tenminste, anders tussen het luchtfilter) en je carb of injectie (volgens mij op jou auto injectie) door, daarin zet je een T-stuk waar de dumpvalve op komt, en vanaf de dumpvalve ga je met een kleine slang naar een luchtslang die ergens ACHTER je gasklep aangesloten zit (in mijn geval op de ontsteking) en dat is alles... kewstie van 15 mins ongeveer... _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Di 23 Jan 2007, 13:10 Onderwerp: |
|
|
|
..en even kijken wat je computer ervan vindt. Wordt de áfgeblazen'lucht terug verwacht door het ding, bijvoorbeeld bij het gros van de VAG groep, of hoort het, zoals bijvoorbeeld bij de impreza's, gewoon vrij de lucht ingeblazen te worden. Let hier ook op, om een beroerder lopend bakkie terug te krijgen.
Verder verwijs ik je naar de turbo experts op 't forum, zoals bovenstaande, en bijvoorbeeld maximus. |
|
Naar boven |
|
|
| Eelcojj Newbie
| Geregistreerd op: 4 Februari 2007 | Posts: 17 | Woonplaats: Zierikzee |
|
Geplaatst: Zo 4 Feb 2007, 16:51 Onderwerp: |
|
|
|
Cartrend in dirkland doet het zeker te weten!
Das ook zuid-holland.
cartrend _________________ Calibra 2.5L-V6-24V
Wees gewoon jezelf.... er zijn al zoveel anderen!!! |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 12 Apr 2007, 22:38 Onderwerp: |
|
|
|
Kan ik ook wel voor je doen, zelf heb ik de SSQV van HKS, neem geen genoegen met een imitatie, die gaan stuk of lekken. Weet niet wat ie mag kosten van je...
Of je ECU de lucht terug verwacht of niet is niet zo heel spannend, de lucht wordt gemeten door je AFM, en je blaast m af waardoor ie nien in de cilinders komt, de injectoren puiten toch in, en onverbrand mengsel komt in je uitlaat waar het als je flink aan t scheuren bent (geweest) waardoor je uitlaat heet is, daar alsnog tot ontbranding. In de praktijk levert je dat eens een flinke plof en leuke sweerverlichting op achter je auto, lees: vlam
Installeren is niet t probleem, misschien is voor je auto n BOV leverbaar met fitting kit, een soort t stuk waar je BOV op te monteren is, en de diameter heeft van de slang op je coldside (voor de gasklep), dan is t die slang doorsnijden T-stuk ertussenin, vacuüm goed aansluiten, en BOV'en maar! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 12 Apr 2007, 22:59 Onderwerp: |
|
|
|
Hey Max,
Wel wakker blijven op je verjaardag!
Topic is meer dan twee maanden oud
en de TS staat nog steeds op 1 post.
Denk niet dat die hier nog komt... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 12 Apr 2007, 23:32 Onderwerp: |
|
|
|
Max is wasted _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|