Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Boost vs. vermogen
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 2 Feb 2007, 8:52    Onderwerp: Reageer met quote

Hier moet ik ff op inhaken max, niet lullig bedoeld Wink

maar waar staat dat het om een fan gaat? Daar wordt voor het makkelijke wel ff van uit gegaan.

Zou me niets verbazen als ze op dit ding benee een elektromotor op geschroefd zouden hebben (ipv de mechanische aandrijving dus)



ter verduidelijking dit is dus een mechanische SC voor een V8
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 2 Feb 2007, 10:07    Onderwerp: Reageer met quote

Max ik weet niet wat voor toerental die electrische kunnen realiseren, maar wat ik eerder zei over oververhitting van het motortje doet me vermoeden dat ze toch best hard kunnen draaien. Alleen niet voor lang dus Laughing
Wat voor toerentallen draait een echte turbo?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Vr 2 Feb 2007, 10:13    Onderwerp: Reageer met quote

150.000-250.000 rmp Cool
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 2 Feb 2007, 13:33    Onderwerp: Reageer met quote

E-motors halen rond de 30.000rpm voor zover ik weet...

Maar een Turbo en SC zijn niet te vergelijken, alleen al
om het feit dat een Turbo met turbines werkt en de SC
zoals Freestyler ook al laat zien met een verdringer.

En restrictie hoeft niet, want met een klep is de luchtstroom bij
gedeactiveerde ESC natuurlijk buiten het huis om te leiden...

Ik vrees alleen dat met zoveel variabelen ik nooit een ook maar
enigzins betrouwbaar OGENDE berekening voor elkaar krijg,
laat staan eentje die echt betrouwbaar IS en klopt...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Vr 2 Feb 2007, 18:25    Onderwerp: Reageer met quote

Er is maar één manier, kopen zo'n ding en testen, maar mij niet gezien Laughing
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 2 Feb 2007, 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

Niet elke SC heeft zo'n verdringer. Zo heb je verschillende type SC's.

En die electrische meuk, och ja...

maar hoe je t ook went of keert, dit komt toch in je inlaattraject? Of krijg je n soort Y-stuk erop, waarvan 1 naar de luchtfilter direct gaat, en 1 naar de SC? Zodat met uitgeschakelde SC hij toch vrij kan ademen door de andere zijde van t Y stuk? En hoe doe je de afscheiding? DMV een vlinderklep oid?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 2 Feb 2007, 23:37    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas is er (nog) geen betere foto te vinden dan deze:



Maar als ik die zo bekijk zal het geen verdringer zijn, maar een fan...

Eigenlijk heb ik helemaal geen zin meer in deze nutteloze berekeningen...

Tot het tegendeel overtuigend bewezen wordt blijf ik erbij dat dit niet kan.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Zo 4 Feb 2007, 16:00    Onderwerp: Reageer met quote

Murcielaygo schreef:
Helaas is er (nog) geen betere foto te vinden dan deze:

[img]<knip>[/img]

Maar als ik die zo bekijk zal het geen verdringer zijn, maar een fan...

Eigenlijk heb ik helemaal geen zin meer in deze nutteloze berekeningen...

Tot het tegendeel overtuigend bewezen wordt blijf ik erbij dat dit niet kan.


Thumbs up
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Zo 11 Mrt 2007, 22:32    Onderwerp: Reageer met quote

Daar gaan we weer ik heb daar ook een topic overgehad een echt goede ESC levert ong 15 tot max 20 PSI en dat  voor een korte tjd ong 8 seconden. en dan moet je er nog accu's bij hebben want een echt goede ESC heeft meer sap nodig dan wat de dynamo kan leveren.
als je dan een turbo wolt neem dan een echte
hier de link naar de ESC http://www.boosthead.com/product.php?id=18
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 11 Mrt 2007, 23:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ze noemen het wel een turbo, maar aangezien 'ie via de
krukas aangedreven wordt is het toch een SuperCharger?
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Ma 12 Mrt 2007, 10:14    Onderwerp: Reageer met quote

Murcielaygo schreef:
Ze noemen het wel een turbo, maar aangezien 'ie via de
krukas aangedreven wordt is het toch een SuperCharger?


Niet helemaal.

Die mechanische turbo werkt niet volgens het verdringer methode.

de compressor is er wel nog altijd, maar ipv uitlaat gas aangedreven is deze riem aangedreven.

het verschil tussen SC en turbo, zit um juist in het inlaat traject (verdringen of comprimeren)
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Ma 12 Mrt 2007, 17:05    Onderwerp: Reageer met quote

Freestyler schreef:
Murcielaygo schreef:
Ze noemen het wel een turbo, maar aangezien 'ie via de
krukas aangedreven wordt is het toch een SuperCharger?


Niet helemaal.

Die mechanische turbo werkt niet volgens het verdringer methode.

de compressor is er wel nog altijd, maar ipv uitlaat gas aangedreven is deze riem aangedreven.

het verschil tussen SC en turbo, zit um juist in het inlaat traject (verdringen of comprimeren)


Wederom... niet helemaal...

Het maakt niet uit welk inlaat traject de charger heeft, zijn verschillende types van schoepenwiel (zoals n turbo) tot bijv. schroefwielen
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 13 Mrt 2007, 0:35    Onderwerp: Reageer met quote

OK, maar een turbo is in mijn boekje altijd aangedreven door de uitlaatgassen en een
Super Charger mechanisch, dus met een riem, ketting, tandwielen of desnoods electrisch Confused

Als "turbo" slaat op het feit dattie met een "turbine" werkt moet er een
specifieke andere naam zijn die los van de "turbine" of verdringer staat.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Riel
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Februari 2007
Posts: 110
PostGeplaatst: Di 13 Mrt 2007, 12:03    Onderwerp: Reageer met quote

100% eens.

Een turbine is een turbomachine die de stromingsenergie van een fluïdum (vloeistof of gas) omzet in mechanische energie door middel van een roterend schoepensysteem.

Aldus Wiki  Cool
_________________
Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Di 13 Mrt 2007, 13:13    Onderwerp: Reageer met quote

Jij was toch leraar? En dan nóg Wiki gebruiken??? Shame on you
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB