Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Vr 2 Feb 2007, 8:52 Onderwerp: |
|
|
|
Hier moet ik ff op inhaken max, niet lullig bedoeld
maar waar staat dat het om een fan gaat? Daar wordt voor het makkelijke wel ff van uit gegaan.
Zou me niets verbazen als ze op dit ding benee een elektromotor op geschroefd zouden hebben (ipv de mechanische aandrijving dus)
ter verduidelijking dit is dus een mechanische SC voor een V8 _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 2 Feb 2007, 10:07 Onderwerp: |
|
|
|
Max ik weet niet wat voor toerental die electrische kunnen realiseren, maar wat ik eerder zei over oververhitting van het motortje doet me vermoeden dat ze toch best hard kunnen draaien. Alleen niet voor lang dus
Wat voor toerentallen draait een echte turbo? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Vr 2 Feb 2007, 10:13 Onderwerp: |
|
|
|
150.000-250.000 rmp _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 2 Feb 2007, 13:33 Onderwerp: |
|
|
|
E-motors halen rond de 30.000rpm voor zover ik weet...
Maar een Turbo en SC zijn niet te vergelijken, alleen al
om het feit dat een Turbo met turbines werkt en de SC
zoals Freestyler ook al laat zien met een verdringer.
En restrictie hoeft niet, want met een klep is de luchtstroom bij
gedeactiveerde ESC natuurlijk buiten het huis om te leiden...
Ik vrees alleen dat met zoveel variabelen ik nooit een ook maar
enigzins betrouwbaar OGENDE berekening voor elkaar krijg,
laat staan eentje die echt betrouwbaar IS en klopt... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Vr 2 Feb 2007, 18:25 Onderwerp: |
|
|
|
Er is maar één manier, kopen zo'n ding en testen, maar mij niet gezien _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 2 Feb 2007, 18:26 Onderwerp: |
|
|
|
Niet elke SC heeft zo'n verdringer. Zo heb je verschillende type SC's.
En die electrische meuk, och ja...
maar hoe je t ook went of keert, dit komt toch in je inlaattraject? Of krijg je n soort Y-stuk erop, waarvan 1 naar de luchtfilter direct gaat, en 1 naar de SC? Zodat met uitgeschakelde SC hij toch vrij kan ademen door de andere zijde van t Y stuk? En hoe doe je de afscheiding? DMV een vlinderklep oid? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 2 Feb 2007, 23:37 Onderwerp: |
|
|
|
Helaas is er (nog) geen betere foto te vinden dan deze:
Maar als ik die zo bekijk zal het geen verdringer zijn, maar een fan...
Eigenlijk heb ik helemaal geen zin meer in deze nutteloze berekeningen...
Tot het tegendeel overtuigend bewezen wordt blijf ik erbij dat dit niet kan. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Zo 4 Feb 2007, 16:00 Onderwerp: |
|
|
|
Murcielaygo schreef: |
Helaas is er (nog) geen betere foto te vinden dan deze:
[img]<knip>[/img]
Maar als ik die zo bekijk zal het geen verdringer zijn, maar een fan...
Eigenlijk heb ik helemaal geen zin meer in deze nutteloze berekeningen...
Tot het tegendeel overtuigend bewezen wordt blijf ik erbij dat dit niet kan. |
_________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Zo 11 Mrt 2007, 22:32 Onderwerp: |
|
|
|
Daar gaan we weer ik heb daar ook een topic overgehad een echt goede ESC levert ong 15 tot max 20 PSI en dat voor een korte tjd ong 8 seconden. en dan moet je er nog accu's bij hebben want een echt goede ESC heeft meer sap nodig dan wat de dynamo kan leveren.
als je dan een turbo wolt neem dan een echte
hier de link naar de ESC http://www.boosthead.com/product.php?id=18 _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 11 Mrt 2007, 23:18 Onderwerp: |
|
|
|
Ze noemen het wel een turbo, maar aangezien 'ie via de
krukas aangedreven wordt is het toch een SuperCharger? _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Ma 12 Mrt 2007, 10:14 Onderwerp: |
|
|
|
Murcielaygo schreef: |
Ze noemen het wel een turbo, maar aangezien 'ie via de
krukas aangedreven wordt is het toch een SuperCharger? |
Niet helemaal.
Die mechanische turbo werkt niet volgens het verdringer methode.
de compressor is er wel nog altijd, maar ipv uitlaat gas aangedreven is deze riem aangedreven.
het verschil tussen SC en turbo, zit um juist in het inlaat traject (verdringen of comprimeren) _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Ma 12 Mrt 2007, 17:05 Onderwerp: |
|
|
|
Freestyler schreef: |
Murcielaygo schreef: |
Ze noemen het wel een turbo, maar aangezien 'ie via de
krukas aangedreven wordt is het toch een SuperCharger? |
Niet helemaal.
Die mechanische turbo werkt niet volgens het verdringer methode.
de compressor is er wel nog altijd, maar ipv uitlaat gas aangedreven is deze riem aangedreven.
het verschil tussen SC en turbo, zit um juist in het inlaat traject (verdringen of comprimeren) |
Wederom... niet helemaal...
Het maakt niet uit welk inlaat traject de charger heeft, zijn verschillende types van schoepenwiel (zoals n turbo) tot bijv. schroefwielen _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 13 Mrt 2007, 0:35 Onderwerp: |
|
|
|
OK, maar een turbo is in mijn boekje altijd aangedreven door de uitlaatgassen en een
Super Charger mechanisch, dus met een riem, ketting, tandwielen of desnoods electrisch
Als "turbo" slaat op het feit dattie met een "turbine" werkt moet er een
specifieke andere naam zijn die los van de "turbine" of verdringer staat. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Riel Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Februari 2007 | Posts: 110 | |
|
Geplaatst: Di 13 Mrt 2007, 12:03 Onderwerp: |
|
|
|
100% eens.
Een turbine is een turbomachine die de stromingsenergie van een fluïdum (vloeistof of gas) omzet in mechanische energie door middel van een roterend schoepensysteem.
Aldus Wiki _________________ Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Di 13 Mrt 2007, 13:13 Onderwerp: |
|
|
|
Jij was toch leraar? En dan nóg Wiki gebruiken??? _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
|
|