Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Lpg g3?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
VonMaqster
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 31 Oktober 2006
Posts: 290
Woonplaats: Gorinchem
PostGeplaatst: Do 5 Apr 2007, 22:37    Onderwerp: lpg g3? Reageer met quote

is dit wat mensen?


ik rij diesel nu en wou een andere diesel gaan kopen


maar misschien is lpg g3 beter???


wie heeft hier ervaringen mee? ik zelf 0,0
_________________
h0ph0p
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 5 Apr 2007, 23:18    Onderwerp: Reageer met quote

"Beter" hangt van tevel af om zo te kunnen zeggen...

Watvoor auto wil je en hoeveel kilometers maak je per jaar?
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Vr 6 Apr 2007, 8:09    Onderwerp: Reageer met quote

mijn pa vind diesel beter rijden dan LPG. en dat als hij kan kiezen voor de diesel gaat (maar ik weet niet of LPG G3 anders is dan LPG) wat hij ook weet is dat LPG's slomer zijn dan Diesels. mss heb daar wat aan
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 6 Apr 2007, 8:12    Onderwerp: Reageer met quote

G3 is zeker anders dan gewoon LPG

G3 is als ik me niet vergis gelijk aan LPI (gas injectie dus)
Daar komt geen verdamper meer bij kijken, je hebt dan een beter rendement van het gas (bijna gelijk aan benzine)

en LPG slomer dan diesel.....sure

me admiral trok elke diesel eruit (op LPG)
Zelfs menige benzine auto had moeite met dat ding (ask bunny  Cool)
Met caravan achter de admiral op lpg, een astra 1.6 op benzine weg gereden (en 6 pitters zijn echt wel slomer dan 4 pitters)
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Vr 6 Apr 2007, 8:18    Onderwerp: Reageer met quote

Verklaring: mijn pa's 1.4 lacetti rijd op LPG en benzine en zodra hij dus switcht merk je gewoon het verschil. hij heeft ook eens in een 1.4 diezel lacetti gereden en die ging ook sneller dan de lpg-versie
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 6 Apr 2007, 8:20    Onderwerp: Reageer met quote

hmm, dus omdat je pa dat bij 1 auto gehad heeft, heeft elke andere dat ook???

Ik stel voor dat ie eerst eens een paar auto's proef gaat rijden (die dus een G3 install hebben) en dan pas zen mening maakt.

De gas installaties zijn een aardig deel veranderd, kwa prestaties.
En dat ze ook nog eens beter zijn voor het milieu dan welke gemiddelde diesel dan ook Wink
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Vr 6 Apr 2007, 8:25    Onderwerp: Reageer met quote

er stond toch bij mijn post: "mijn pa VIND" dus das zijn mening en hoeft dus niet op elke auto te slaan Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 6 Apr 2007, 8:29    Onderwerp: Reageer met quote

antigram schreef:
mijn pa vind diesel beter rijden dan LPG. en dat als hij kan kiezen voor de diesel gaat (maar ik weet niet of LPG G3 anders is dan LPG) wat hij ook weet is dat LPG's slomer zijn dan Diesels. mss heb daar wat aan


lijkt me toch duidelijk wat er staat

LPG is slomer dan diesel (schijnt een feit te zijn)

vandaar dat ik zeg, dat ie een paar wagens test moet rijden, om te kijken of zijn mening en zijn "weten" nog up to date is.

proef rijden kost veelal niets Wink
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Vr 6 Apr 2007, 8:34    Onderwerp: Reageer met quote

okokok: ik weet het goed te maken:
mijn pa VIND diesel beter rijden dan LPG. en dat als hij kan kiezen voor de diesel gaat (maar ik weet niet of LPG G3 anders is dan LPG) wat hij ook DENKT TE WETEN is dat LPG's slomer zijn dan Diesels. mss heb daar wat aan

zo, nu zijn alle misverstanden uit de wereld geholpen  Laughing

@ vonmagster: ik ben het eens met freestyler, eigen ervaring is beter dan andermans ervaring (zeker bij dit onderwerp)
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 6 Apr 2007, 12:42    Onderwerp: Reageer met quote

Diesel heeft meer koppel bij lage toeren, DAT is een feit.
Maar LPG, Benzine en G3 zijn in principe alledrie sneller dan Diesel.

LPG t.o.v. Benzine is ca. 20% dorstiger door o.a. de verdamper.
LPI (ik weet niet zeker of G3 hetzelfde is, dacht dat dat voor een
emissie-eis stond) heeft geen verdamper, maar injecteert het gas
in vloeibare vorm, waardoor idd het rendement hoger moet zijn.

Ik heb zelf nog nooit "op gas" gereden, alleen Diesel...

Wat het gunstigst is hangt dus met name af van je jaarkilometrage en de
leeftijd van de auto. Zowel Diesel als gas zijn goedkoper aan de pomp, maar
de overheid pakt je terug in de wegenbelasting. Bovendien moet bij inbouw
achteraf van gas ook de afschrijving van de inbouw nog worden meegerekend.

Bij auto's van 25 jaar of meer met "grote dorst"verdient gas zich
het snelst terug, omdat je geen wegenbelasting hoeft te betalen,
dan telt alleen de afschrijving van de inbouw.
Maar als het om een "classic" gaat die voor hobby gereden wordt
is het
nog de vraag of je het ooit terug verdient, want meestal rijden die niet zoveel.

In de UK zijn er een paar bezig een DeLorean met LPG te voorzien,
maar dat zie ik het nut dus niet van bij minder dan 5000km/jaar...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Riel
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Februari 2007
Posts: 110
PostGeplaatst: Vr 6 Apr 2007, 14:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rijd eigenlijk al altijd op LPG-G3. Wil ook niet anders meer.

Mijn g3 is gewoon venturi-systeem met verdamper.

G3 betekent eigenlijk:

mogelijk bij auto's met euro2 normering (vanaf ca. 1996), in sommige gevallen eerder omdat met simpele ingreep aan deze normering voldaan kan worden.

uitstoot 20% onder euro-2 normering

zelflerend systeem (dus geen instelling van gebruiker mogelijk dmv schroefjes)

Hiervoor krijg je een belastingkorting van ca. 375 euro op jaarbasis. Dit is een 30 euro per maand op de wegenbelasting in de praktijk.

Hierdoor is een g3 doorgaans al gunstiger dan een diesel.

De combinatie gasinstallatie <-> motortype is verder een factor voor levenslang genieten of niet. Hier telt veel: zijn de kleppen zelfstellend, en is het materiaal van de klepzitting bestand tegen de hogere temperaturen? Natuurlijk kunnen altijd andere zittingen gemonteerd worden, maar dat is een kosten baten berekening.

Omslagpunten liggen bij een occasion op g3, bij een relatief lichte auto, al bijna vanaf de eerste kilometer. Reken voor een goede installatie bij achteraf inbouw op ca 2000 euro. Dit moet je er eerst 'utirijden'.

Mijn safrane met volvo 2.5 5pitter zit nu op 350.000 op lpg, loopt nog 220 op de teller en verbruikt netjes 1:9 bij normale rijstijl. Ik rijd dus goedkoop. (terugrekenend naar benzine op ca. 1:22, en ik rijd dan een safrane met alle opties en 1500 kilo!)



Neem daarbij:

Je handen stinken niet na het tanken, smorgens start je niet als een traktor, je hebt ene fijne benzinemotor (diesel vind ik gewoon totaal niet rijden), je bent stukken beter voor het milieu en het blijft goedkoper dan diesel rijden. En LPG langzamer?  Laughing Dat is een opmerking die nergens op slaat. LPG moet je 1 op 1 vergelijken met Benzine, vermogensverlies is echt verwaarloosbaar tegenwoordig.

Met LPI heb je geen vermogensverlies zoals hierboven vermeld. Sterker nog, bij veel modellen kun je van 'winst' spreken, zei het 1 of 2 pk's.

daar LPG een lagere verbrandingswaarde heeft, is het verbruik 10 - 20 % hoger. Een beetje LPG auto loopt eigenlijk meestal rond de 1:9 tot 1:10, de kleine modellen vaak wel zuiniger, tot 1:14 voor een cliotje 1.2 op gas Smile



Mijn conclusie,

LPG rijden Smile
_________________
Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
VonMaqster
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 31 Oktober 2006
Posts: 290
Woonplaats: Gorinchem
PostGeplaatst: Vr 6 Apr 2007, 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

dan denk ik dat ik toch maar voor een 156je met een lpg g3 gaat al lees ik dit zo Smile bedankt voor julie moeite en uitleg
_________________
h0ph0p
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Riel
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Februari 2007
Posts: 110
PostGeplaatst: Ma 9 Apr 2007, 10:47    Onderwerp: Reageer met quote

Alfa en LPG is wel een vruchtbare combinatie inderdaad, kijk voor n fijne occasion!
_________________
Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Do 12 Apr 2007, 4:02    Onderwerp: Reageer met quote

Als je voor een Alfa gaat, waarom dan geen 166? Ok, die dingen zien van voren niet schitterend uit maar kosten geen drol (in aanschaf, zoek maar eens op marktplaats.nl) en persoonlijk vind ik het interieur meesterlijk Cool
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
VonMaqster
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 31 Oktober 2006
Posts: 290
Woonplaats: Gorinchem
PostGeplaatst: Do 12 Apr 2007, 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

om heel eerlij te zijn heb ik op het moment mijn twijfels

156

PRESTATIES
topsnelheid 188 km/h
acceleratie 0-100 km/h 10,5 s
verbruik binnen beb. kom 7,8 l/100km
verbruik buiten beb. kom 4,7 l/100km
verbruik gecombineerd 5,8 l/100km
CO2 uitstoot 155 g/km


astra

PRESTATIES
topsnelheid 175 km/h
acceleratie 0-100 km/h 14,5 s
verbruik binnen beb. kom 7,5 l/100km
verbruik buiten beb. kom 4,7 l/100km
verbruik gecombineerd 5,7 l/100km
CO2 uitstoot 153 g/km


dit zijn beide turbo diesel de alfa is 1.9 en de astra 2.0

qua verbruik gelijk dus alleen alfa heeft sneller wat dan opel


maarja de alfa is zeker te weten mooier...

dus ik ben er nog niet helemaal 100% uit wat het nu moet worden maar ik heb nog eventjes tot me vakantie geld, eind mei Smile



ik vind persoonlijk een 156 net is mooier, mits de velgen want wieldoppen vloeken echt bij een 156 vind ik...


de alfa heeft gewoon meer stijl dan de astra, maar de astra is in onderhoud weer vele malen goedkoper



qua interieur van een 166 heb je gelijk trouwens is erg mooi, maar is bij alfa zowiezo nooit lelijk vind ik Smile


alleen bij de 156 die ik wil kom ik op een eikenhouten stuurtje uit, dat is opzich een beetje jammer mocht ik daarbij uit komen Smile



trouwens prijzen van 166 en 156 maken elkaar niet echt veel? gewicht speelt wel een rol ivb met hoge wegenbelasting diesel
_________________
h0ph0p
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB