Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Focus Bart Junior Member
| Geregistreerd op: 28 Mei 2007 | Posts: 170 | Woonplaats: Neerpelt |
|
Geplaatst: Di 19 Jun 2007, 15:06 Onderwerp: |
|
|
|
Bedankt voor de wijze raad allemaal
Ik wou gewoon weten oft te doen was en of het de moeite waard was
(aangezien ik die 2 turbo's toch heb liggen)
Maar 2500 euro hebbek zo ff niet over zit nog op school weet je _________________ Ditch the bitch .. let's go racing ..
'Cause there are places to go and people to annoy !! |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Di 19 Jun 2007, 15:46 Onderwerp: |
|
|
|
als je je C20NE om wil bouwen naar turbo, ben je toch wel wat meer kwijt
als je hem dusdanig bouwt dat ie het ook volhoudt uiteraard. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Focus Bart Junior Member
| Geregistreerd op: 28 Mei 2007 | Posts: 170 | Woonplaats: Neerpelt |
|
Geplaatst: Di 19 Jun 2007, 17:43 Onderwerp: |
|
|
|
Quote: |
als je je C20NE om wil bouwen naar turbo, ben je toch wel wat meer kwijt
als je hem dusdanig bouwt dat ie het ook volhoudt uiteraard.
|
Ja dat wist ik niet dat het zo duur zou worde
Daarom dak het vroeg _________________ Ditch the bitch .. let's go racing ..
'Cause there are places to go and people to annoy !! |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 21 Jun 2007, 8:28 Onderwerp: |
|
|
|
Als ik in je schoenen stond probeerde ik t gewoon. N 8 klepper moet t van zn vermogen onderin en in t midden hebben, dus is n klein T20 turbotje ideaal.
Gewoon met de standaard compressie de druk laag houden (0,35 - 0,45 bar moet ie wel trekken), en wees verbaast over wat heel weinig druk allemaal kan doen met een N/A blokje. Als ie plof zegt kun je nog altijd n ander blok erin jassen.
Wat moet je doen:
- Piggyback fuel computer plaatsen voor t bijstellen (rijker zetten) van je mengsel of een extra injector met AIC.
- T2 flens op t spruitstuk lassen
- Oil feed en return leiding leggen
- Waterleiding kun je los laten liggen, je tubbie heeft t niet echt nodig, koeling krijgt ie ook al van de olie namelijk
- Intercoolertje plaatsen, gewoon n kleine nemen, je zit toch met erg weinig druk
- Piping op maat maken
- Downpipe op maat maken
- volgende meters aanschaffen: Olie druk, olie temp, boost en EGT + wideband o2 voor de safety
Met bovenstaand lijstje kom je al n heel end _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Do 21 Jun 2007, 11:06 Onderwerp: |
|
|
|
niet lullig bedoeld max, maar met het prijskaartje van bovenstaande + een klein beetje extra, heb je al een complete LET motor. En die kan meer hebben dan een geblazen NA 8 klepper motortje _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 21 Jun 2007, 22:54 Onderwerp: |
|
|
|
Ligt er volgens mij aan wat je zelf kan, of zijn die LET blokjes zo damn cheap?
Het kan op een budget manier, een T2 flens is wel op t standaard spruit te lassen, die extra injector die zet je in t inlaatgedeelte, moet ook niet zo'n ramp zijn. Een AIC kost geen fluit, en als je kunt lassen lijkt de downpipe en IC piping me toch zeker geen probleem....
Intercoolertje heb ik wel voor 50 euro liggen, standaard SX cooler is meer dan voldoende voor zo'n setup, turbotje T20 moet voor n 300 tot 400 in goede staat uit te halen zijn, misschien minder als je weet waar te zoeken. Piping op maat maken kan goedkoop zijn als je t zelf kunt of iemand kan die t voor je wil lassen van wat oude bij elkaar geraapte piping. Denk dat je met n euro of 800 toch n heel end moet kunnen komen als je je best doet. Wat kost een LET? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Vr 22 Jun 2007, 9:48 Onderwerp: |
|
|
|
geen 800 dat klopt.
maar meen me ergens te herinneren dat die Bart nie zo handig is... En je weet zelf ook wat de dingen kosten als je ze moet laten doen _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Vr 22 Jun 2007, 9:53 Onderwerp: |
|
|
|
dan kan max het wel voor hem doen (als het huis af is.....) _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 22 Jun 2007, 15:05 Onderwerp: |
|
|
|
Max kan ook niet lassen hoor, maar wil dat wel nog gaan leren _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 22 Jun 2007, 16:09 Onderwerp: |
|
|
|
Ik meen een ander topic te herinneren waar Freestyler kan lassen _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Vr 22 Jun 2007, 16:15 Onderwerp: |
|
|
|
en naar het schijnt nog volgens de apk regels ook
manta is niet op het laswerk afgekeurd maar op andere klote slijtage delen _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 22 Jun 2007, 16:20 Onderwerp: |
|
|
|
Sja dat heb je wel met zo'n oud bakkie na zo lange stilstand... Zal aan grondig onderhoud onderworpen moeten worden en mogelijk een hoop vervangingen ook... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Do 28 Jun 2007, 5:56 Onderwerp: |
|
|
|
Ik blijf er bij als je een turbo wilt dan haal je een let!
zeker als je er weinig verstand van hebt.
Een kaal blok heb je al bij hennie voor een euro of 1600 maar wat dacht je van remmen? die remmen die er nu op zitten gaan dat niet trekken.
en je wil wel op tijd stil kunnen staan!
en dan nog eens een ding wat iedereen vergeet je komt boven de 45% vermogens winst 2.0 8v is 115 pk een letje is 220 pk dat betekend dus een ritje naar lelystad naar het rdw test centrum gaat je ook weer 1000 euro kosten, je kan zeggen doe het niet maar wouten zijn ook niet dom als je gecontroleert wordt horen hun ook meteen hee een turbo en op het kenteken staat 2.0 8v dan neemt men je auto inbeslag en mag die alsnog naar lelystad waar die afgekeurd wordt en dan ben je HEEL wat euries lichter! flink wat boetes en je auto en kenteken bewijs wordt in beslag genomen! eer je die dan weer op kenteken hebt inclusief alle boetes heb je 2 a 3 letjes voor.
das ook de reden waarom ik mijn 2.0 8v niet ombouw naar turbo.
maar naar 16v zo kan ik het kentekenbewijs makkelijk laten omzetten en dan kun je weer verder tunen.
voor het geld dat je kwijt bent om je 8 kleppert omtebouwen naar turbo heb je ook een auto met turbo!
een opknapper is zo duur niet meer.
maar goed je moet het zelf weten. als je weinig verstand hebt en ook nog op school zit dan zou ik gewoon de 8v gaan tunen ander spruitstuk freeflow uitlaat ram induction en een chippie op maat gemaakt en je gaat ook al richting zoniet over de 160 pk!
als het je te doen is om het psssssssjjjjjt geluid dan een echte let halen bespaart je een hoop geld en ellende.
als je een ombouw wilt naar let ben je echt minimaal 3500 euro kwijt
2500 voor een gecrashde calibra en dan nog eens 1000 voor het kenteken bewijs omgezet te krijgen en dan hou er rekening mee als je een let vindt zitten die allemaal tegen de 150K a 2 ton aan een turbo heeft zijn beste tijd gehad bij ong 150K dus kun je er gif op in nemen dat je vrij snel na ombouw op zoek kan gaan naar een nieuwe turbo of een turbo revisie.
ik wil je niet ontmoedigen maar bezint eer ge begint.
een 16 v heb je voor 1600 euro en dan is die voor het grootste deel gereviseert. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 28 Jun 2007, 10:25 Onderwerp: |
|
|
|
Mijn advies als je weinig verstand hebt van turbo's... begin er dan niet aan! Nog niet misschien!
Zoals ik al eerder aangaf, een ombouw tot turbo, mits je de druk binnen de perken houd, hoeft niet zo'n berg te kosten.
Denk dat het goedkoper is een turbo op de 8 klepper te gooien en m daarmee naar n 160 pk te trekken dan t is om m in N/A vorm op die 160 te krijgen. Zonder wildere nokkenas gaat die 8v zelfs helemaal niet naar de 160 komen vrees k... Zeker niet met wat simpele bolt ons als uitlaat en inlaat traject. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Do 28 Jun 2007, 10:47 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Mijn advies als je weinig verstand hebt van turbo's... begin er dan niet aan! Nog niet misschien!
|
En daarom zei ik dus, ga voor een LET als je toch perse het PSsssjjtt geluid wil.
Die dingen zijn gewoon plug and play (mits compleet uiteraard)
Geen gedoe met aanpassen, met kabels trekken of wat dan ook. Instekkeren, omschroeven en lopen.
Daarbij hebben die LET motoren een veel hoger rendement dan een NA omgewouwd tot turbo. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
|
|