Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Turbo op mijn vectra?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Focus Bart
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 28 Mei 2007
Posts: 170
Woonplaats: Neerpelt
PostGeplaatst: Di 19 Jun 2007, 15:06    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de wijze raad allemaal  Very Happy
Ik wou gewoon weten oft te doen was en of het de moeite waard was  Cool
(aangezien ik die 2 turbo's toch heb liggen)
Maar 2500 euro hebbek zo ff niet over  Laughing  zit nog op school weet je  Wink
_________________
Ditch the bitch .. let's go racing ..
'Cause there are places to go and people to annoy !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Di 19 Jun 2007, 15:46    Onderwerp: Reageer met quote

als je je C20NE om wil bouwen naar turbo, ben je toch wel wat meer kwijt Wink

als je hem dusdanig bouwt dat ie het ook volhoudt uiteraard.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Focus Bart
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 28 Mei 2007
Posts: 170
Woonplaats: Neerpelt
PostGeplaatst: Di 19 Jun 2007, 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:

als je je C20NE om wil bouwen naar turbo, ben je toch wel wat meer kwijt  

als je hem dusdanig bouwt dat ie het ook volhoudt uiteraard.


Ja dat wist ik niet dat het zo duur zou worde  Embarassed
Daarom dak het vroeg  Very Happy
_________________
Ditch the bitch .. let's go racing ..
'Cause there are places to go and people to annoy !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 21 Jun 2007, 8:28    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik in je schoenen stond probeerde ik t gewoon. N 8 klepper moet t van zn vermogen onderin en in t midden hebben, dus is n klein T20 turbotje ideaal.

Gewoon met de standaard compressie de druk laag houden (0,35 - 0,45 bar moet ie wel trekken), en wees verbaast over wat heel weinig druk allemaal kan doen met een N/A blokje. Als ie plof zegt kun je nog altijd n ander blok erin jassen.

Wat moet je doen:
- Piggyback fuel computer plaatsen voor t bijstellen (rijker zetten) van je mengsel of een extra injector met AIC.
- T2 flens op t spruitstuk lassen
- Oil feed en return leiding leggen
- Waterleiding kun je los laten liggen, je tubbie heeft t niet echt nodig, koeling krijgt ie ook al van de olie namelijk
- Intercoolertje plaatsen, gewoon n kleine nemen, je zit toch met erg weinig druk
- Piping op maat maken
- Downpipe op maat maken
- volgende meters aanschaffen: Olie druk, olie temp, boost en EGT + wideband o2 voor de safety

Met bovenstaand lijstje kom je al n heel end Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Do 21 Jun 2007, 11:06    Onderwerp: Reageer met quote

niet lullig bedoeld max, maar met het prijskaartje van bovenstaande + een klein beetje extra, heb je al een complete LET motor. En die kan meer hebben dan een geblazen NA 8 klepper motortje Wink
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 21 Jun 2007, 22:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ligt er volgens mij aan wat je zelf kan, of zijn die LET blokjes zo damn cheap?

Het kan op een budget manier, een T2 flens is wel op t standaard spruit te lassen, die extra injector die zet je in t inlaatgedeelte, moet ook niet zo'n ramp zijn. Een AIC kost geen fluit, en als je kunt lassen lijkt de downpipe en IC piping me toch zeker geen probleem....

Intercoolertje heb ik wel voor 50 euro liggen, standaard SX cooler is meer dan voldoende voor zo'n setup, turbotje T20 moet voor n 300 tot 400 in goede staat uit te halen zijn, misschien minder als je weet waar te zoeken. Piping op maat maken kan goedkoop zijn als je t zelf kunt of iemand kan die t voor je wil lassen van wat oude bij elkaar geraapte piping. Denk dat je met n euro of 800 toch n heel end moet kunnen komen als je je best doet. Wat kost een LET?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 22 Jun 2007, 9:48    Onderwerp: Reageer met quote

geen 800 Wink dat klopt.

maar meen me ergens te herinneren dat die Bart nie zo handig is... En je weet zelf ook wat de dingen kosten als je ze moet laten doen
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Vr 22 Jun 2007, 9:53    Onderwerp: Reageer met quote

dan kan max het wel voor hem doen (als het huis af is.....)
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 22 Jun 2007, 15:05    Onderwerp: Reageer met quote

Max kan ook niet lassen hoor, maar wil dat wel nog gaan leren Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 22 Jun 2007, 16:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik meen een ander topic te herinneren waar Freestyler kan lassen Razz
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Vr 22 Jun 2007, 16:15    Onderwerp: Reageer met quote

en naar het schijnt nog volgens de apk regels ook

manta is niet op het laswerk afgekeurd Razz maar op andere klote slijtage delen Sad
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 22 Jun 2007, 16:20    Onderwerp: Reageer met quote

Sja dat heb je wel met zo'n oud bakkie na zo lange stilstand... Zal aan grondig onderhoud onderworpen moeten worden en mogelijk een hoop vervangingen ook...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Do 28 Jun 2007, 5:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik blijf er bij als je een turbo wilt dan haal je een let!
zeker als je er weinig verstand van hebt.
Een kaal blok heb je al bij hennie voor een euro of 1600  maar wat dacht je van remmen? die remmen die er nu op zitten gaan dat niet trekken.
en je wil wel op tijd stil kunnen staan!
en dan nog eens een ding wat iedereen vergeet je komt boven de 45% vermogens winst 2.0 8v is 115 pk een letje is 220 pk dat betekend dus een ritje naar lelystad naar het rdw test centrum gaat je ook weer 1000 euro kosten, je kan zeggen doe het niet maar wouten zijn ook niet dom als je gecontroleert wordt  horen hun ook meteen hee een turbo en op het kenteken staat 2.0 8v  Rolling Eyes  dan neemt men je auto inbeslag en mag die alsnog naar lelystad waar die afgekeurd wordt en dan ben je HEEL wat euries lichter! flink wat boetes en je auto en kenteken bewijs wordt in beslag genomen! eer je die dan weer op kenteken hebt inclusief alle boetes heb je 2 a 3 letjes  voor.
das ook de reden waarom ik mijn 2.0 8v niet ombouw naar turbo.
maar naar 16v zo kan ik het kentekenbewijs  makkelijk laten omzetten en dan kun je weer verder tunen. Very Happy  Cool
voor het geld dat je kwijt bent om je 8 kleppert omtebouwen naar turbo heb je ook een  auto met turbo!
een opknapper is zo duur niet meer.
maar goed je moet het zelf weten. als je weinig verstand hebt en ook nog op school zit dan zou ik gewoon de 8v gaan tunen ander spruitstuk freeflow uitlaat ram induction en een chippie op maat gemaakt  en je gaat ook al richting zoniet over de 160 pk!
als het je te doen is om het psssssssjjjjjt geluid dan een echte let halen bespaart je een hoop geld en ellende.
als je een ombouw wilt naar let ben je echt minimaal 3500 euro kwijt
2500 voor een gecrashde calibra en dan nog eens 1000 voor het kenteken bewijs omgezet te krijgen en dan hou er rekening mee als je een let vindt zitten die allemaal tegen de 150K a 2 ton aan een turbo heeft zijn beste tijd gehad bij ong 150K dus kun je er gif op in nemen dat je vrij snel na ombouw op zoek kan gaan naar een nieuwe turbo of een turbo revisie.
ik wil je niet ontmoedigen maar bezint eer ge begint.
een 16 v heb je  voor 1600 euro en dan is die voor het grootste deel gereviseert.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 28 Jun 2007, 10:25    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn advies als je weinig verstand hebt van turbo's... begin er dan niet aan! Nog niet misschien!

Zoals ik al eerder aangaf, een ombouw tot turbo, mits je de druk binnen de perken houd, hoeft niet zo'n berg te kosten.

Denk dat het goedkoper is een turbo op de 8 klepper te gooien en m daarmee naar n 160 pk te trekken dan t is om m in N/A vorm op die 160 te krijgen. Zonder wildere nokkenas gaat die 8v zelfs helemaal niet naar de 160 komen vrees k... Zeker niet met wat simpele bolt ons als uitlaat en inlaat traject.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Do 28 Jun 2007, 10:47    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Mijn advies als je weinig verstand hebt van turbo's... begin er dan niet aan! Nog niet misschien!


En daarom zei ik dus, ga voor een LET als je toch perse het PSsssjjtt geluid wil.

Die dingen zijn gewoon plug and play (mits compleet uiteraard)
Geen gedoe met aanpassen, met kabels trekken of wat dan ook. Instekkeren, omschroeven en lopen.

Daarbij hebben die LET motoren een veel hoger rendement dan een NA omgewouwd tot turbo.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB