Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 12 Jul 2007, 15:35 Onderwerp: |
|
|
|
Creme.
Vooralsnog ben ik het niet eens met het fijt dat je beter een 2e hands motor kunt kopen. Ik kan een motor bij n dealer laten onderhouden, elke dag afstampen, m dan verkopen met hele onderhoudshistorie bekend, maar t is dan alsnog een afgetrapt blok. Alleen een afgetrapt blok dat een onderhoudshistorie heeft. Die onderhoudshistorie zegt je net niks over de staat ervan. Ook van mijn oude SX had ik heel de geschiedenis. Echter stond niet in die geschiedenis geschreven dat de zuigerveren versleten waren.
Jesse's blok heeft de kuur gehad die ik heb aanbevolen destijds; honen, nieuwe zuigerveren en lagerschalen. Volgens mij is de kop ook nog ligt onder handen genomen. Totale kosten ver beneden de 2500 euro, en blokje loopt weer alsof t nieuw is (moet ook weer ingereden worden en al). Ook is dit blokje nu betrouwbaarder dan welk 2e hands blok ie ook had kunnen kopen.
Tis natuurlijk jou geld, en daar moet je zeker mee doen wat je zelf wil, maar je kunt je geld maar 1 keer uitgeven, dan zou ik dat liever met verstand doen. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 12 Jul 2007, 15:56 Onderwerp: |
|
|
|
Longbow schreef: |
ThunderBunny schreef: |
...Ik meen me te herinneren dat de max van max ook tegen de 300K zat. En die was ook betrouwbaar... |
Dat dacht ik eerst ook, maar Max zei laatst nog dat de max van hem toen toch ook aardig wat gebreken begon te krijgen... |
Not true... geen gebreken, er kwam veel onderhoud aan wat ik op dat moment niet kon betalen. Na de aircopomp en magneetkoppeling, dynamo, startmotor en koppeling was het geld er simpelweg doorheen. Daarbij deed zich deze SX voor, dus was de keuze snel gemaakt.
Overige onderhoud dat de Max op korte tijd nodig ging hebben:
- Nieuwe wiellagers rondom
- Nieuwe distributie ketting plus spanners
- Versnellingsbak zn prise-as lager was gaar aan t raken
- Benzinepomp begon wat druk te verliezen
- Nieuwe voorbanden
Verder zijn dit totaal geen vreemde dingen. Wat pas vreemd is, is dat die motor tot de 3 ton letterlijk probleem vrij is geweest. Op zn tijd nieuwe olie, bougies, filters etc... verder totaal niets! De dynamo, startmotor, en alle dingen die ik vervangen heb omdat ze stuk gingen, waren nog de originele spullen. Alleen een uitlaat en radiator zijn vervangen tussendoor. Voor een motor die opgefokt is is dat best een prestatie (std. 193pk, max' max had er 247).
Wel denk ik dat je de motor van de Max niet kunt vergelijken met de motoren van BMW. De VQ is sinds zn introductie door Nissan in 1995 elk jaar weer bekroond met awards voor beste V6 motor. Een prestatie die tamelijk uniek is (dit is intussen 12 jaar op n rij!!!).
Als ik op dat moment het geld gehad had zou de Max nooit weg gegaan zijn, maar had ik het blok uit elkaar getrokken, laten honen, voorzien van nieuwe lagers, keringen, pakkingen, zuigerveren, klepzittingen opnieuw ingeslepen, en er een leuke turbo op gedrukt voor lage druk, met standaard compressie. Maar helaas, je moet keuzes maken, en de inhoud van je portomoné telt daarin nogal zwaar. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| greenthumb Newbie
| Geregistreerd op: 9 Juli 2007 | Posts: 7 | Woonplaats: oostkamp |
|
Geplaatst: Do 12 Jul 2007, 16:16 Onderwerp: |
|
|
|
gothic, kon het niet beter verzonnen hebben
vind het inderdaad ook een beetje van het goede teveel in zwart
ben met de hond gaan wandelen en zag een E36 in mouritz blauw met zwart interieur en zag er al donker uit
laat staan op mijn diep zwarte wagen _________________ why drink and drive if you can smoke and fly |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 12 Jul 2007, 21:11 Onderwerp: |
|
|
|
Even onderbreken. Het motortopic gaat hier verder, vragen over interieur/exterieur hebben we een ander forum voor! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Riel Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Februari 2007 | Posts: 110 | |
|
Geplaatst: Ma 23 Jul 2007, 9:40 Onderwerp: |
|
|
|
spurlie schreef: |
Wat betreft die kilometerstand zou dit blok dat MAKKELIJK moeten kunnen hebben, met goed onderhoud (riempjes vervangen, vloeistoffen vervangen, filtertjes, etc.) zou het blok nog 1 á 2 ton mee moeten gaan, het is geen fransoos!
|
Oooof, schop tegen mijn schenen
R 19 1.7 300k still running
Mijn Safrane 2.5 362k still running
R5 gtturbo 420k (!) still running
R5 gtturbo 340k (!) still running
R19 16v 319k still running
en ga nog wel even verder:)
Fransozen moet je gewoon lief voor zijn, maargoed, voor elke motor wel.
Onderhoud+warm rijden+geen pech hebben dan gaat geen enkele motor stuk. _________________ Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl |
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Ma 23 Jul 2007, 19:58 Onderwerp: |
|
|
|
Nou ben ik best wel pro-Renault, daar niet van, niet voor niks dat ik mijn eigen 5 GT Turbo weer helemaal op aan het knappen ben. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik deze auto heb voor de fun, en zeker niet voor de betrouwbaarheid.... _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| Riel Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Februari 2007 | Posts: 110 | |
|
Geplaatst: Wo 25 Jul 2007, 10:58 Onderwerp: |
|
|
|
Nou ja, bovengemiddelde motoren bij Renault, alleen slecht imago (frans he). De GTT heeft inderdaad veel nukken, veelal door de oude bekabeling en overbodige berg vacuumslangetjes. De tegenwoordig veerkrijgbare injectiekit haalt de helft weg en gebruikt de veel betere Clio16v electronica !
De GTTurbomotoren krijg je al helemaal niet kapot hoor, dan doe toch echt wat fout oersterke C-blokjes. (Liggen ook in de volvo 3-series). De F-motoren zijn nog beter van renault (1.7/1.8/2.0) van de 16v's. Zelfs de nieuwe RS draait er nog 225 pk met 2 vinger in de neus op praktisch dezelfde motor _________________ Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl |
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Wo 25 Jul 2007, 22:07 Onderwerp: |
|
|
|
Het blok zelf is het probleem ook niet, en de bak ook niet... maar idd, de rest dat er omheen hangt wil nog wel eens voor de nodige problemen zorgen... bovendien is de R5gtt dusdanig vol gebouwd dat de koeling op een tweede plaats lijkt te komen... _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| Robkuh Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Juni 2007 | Posts: 242 | |
|
Geplaatst: Di 7 Aug 2007, 16:02 Onderwerp: |
|
|
|
kzou de blok nog gerust laten liggen aangezien het een 2 liter is bolt ie er normaal vlotjes 300 000
heb laatst nog een 3.16 i te koop zien staan deze had met originele moter ter 500 000 opzitten en bolde nog steeds maarjah de laatste moddellen e36 met ketting blijven goed bollen hoor de eerdere met de riem wat minder natuurljk |
|
Naar boven |
|
|
| Focus Bart Junior Member
| Geregistreerd op: 28 Mei 2007 | Posts: 170 | Woonplaats: Neerpelt |
|
Geplaatst: Za 18 Aug 2007, 16:57 Onderwerp: |
|
|
|
Rob, ff aan kenny belien vragen..
Die weet u zo alles in detail te zeggen, ben ik zeker van.. _________________ Ditch the bitch .. let's go racing ..
'Cause there are places to go and people to annoy !! |
|
Naar boven |
|
|
| BMW_EHV Newbie
| Geregistreerd op: 16 Augustus 2008 | Posts: 20 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Za 16 Aug 2008, 20:00 Onderwerp: |
|
|
|
Maak je niet druk om de Km Stand.
De E36 haalt met goed onderhoud en geen asociaal rijgedrag echt wel de 400,000
Het zijn erg robuuste wagens.
Ik vraag me wel af waarom je een E46 blok er in wilt?
Ik persoonlijk zou eerder voor M3 E36 gaan...
Maar goed motorblok vervangen is mij zoiezo al te veel gedoe
Ik zou het blok dat er nu in ligt zo goed mogelijk verzorgen, wellicht reviseren voor de zekerheid.
Mja dat is mijn mening _________________ BMW Power |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 16 Aug 2008, 20:11 Onderwerp: |
|
|
|
Aangezien deze topic maandag een jaar stil zou liggen gaat deze op slot.
Van de Topic Starter horen we toch nooit meer iets... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
|
|