Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Motor opvoeren?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 22 Mrt 2004, 3:57    Onderwerp: Reageer met quote

Is zeker wat leuks van te maken! Tuning kost altijd wel geld, tijd en inspanning... Hoe meer je zelf kunt doen hoe goedkoper je klaar bent.

Maarre wat ik ff niet snap, deze wagen probeerde je toch te verkopen? Of ben je er nog niet helemaal uit...?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 22 Mrt 2004, 17:02    Onderwerp: Reageer met quote

Doe zoveel mogelijk zelf idd, en houd in je hoofd "tuning kost geld, heb je dat er niet voor over laat het dan! Goedkoop spul is in de tuning wereld DUURkoop".

Zolang het op motorische tuning, ophanging, remmerij, uitlaten etc etc neerkomt houd je dan bij de goede merken, houd je uit de buurt bij pruts merkjes zoals Jamex en dergelijke. Mocht je niet zeker weten met wat voor keuze je thuis moet komen, post het dan ff op het forum Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Racebabe
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 13 Maart 2004
Posts: 28
PostGeplaatst: Ma 22 Mrt 2004, 17:18    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Is zeker wat leuks van te maken! Tuning kost altijd wel geld, tijd en inspanning... Hoe meer je zelf kunt doen hoe goedkoper je klaar bent.

Maarre wat ik ff niet snap, deze wagen probeerde je toch te verkopen? Of ben je er nog niet helemaal uit...?


Ik probeer hem te verkopen ja. Maar heb nog geen serieuze belangstelling gehoord. Wel een bod van 3000 euro, maar daar word ik niet vrolijk van.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 22 Mrt 2004, 17:21    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom wil je er eigenlijk van af?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Racebabe
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 13 Maart 2004
Posts: 28
PostGeplaatst: Ma 22 Mrt 2004, 17:21    Onderwerp: Reageer met quote

Hij is te langzaam, ben een racemotor gewend Twisted Evil
Zoek dus iets snellers
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 22 Mrt 2004, 17:48    Onderwerp: Reageer met quote

Als iets te langzaam is omdat je een racemotor gewend bent, dan zal er geen enkele auto zijn die je tevreden gaat houden man, geen civic zowiezo, kijk dan in de buurt van een Alpina B12 of een ferrari ofzo, iets met een V12 iig, en dan schroef je daar 4 turbo's op en intercoolers, en misschien dat je dan kunt gaan vergelijken met een Honda Fireblade of zo Laughing

Maar ff serieus, voor power zou ik geen andere auto kopen, zoals je de buitenkant bent begonnen, zo hoor je de motor af te maken eigenlijk. Lepel er een GSI blokje in en gelijk ben je van al het gedonder af, al is het wat werk, daar heb je wel eer aan. Zodra je dat GSI blokje gat tunen kom je aan nog meer vermogen, en geloof me, vermogen went, als je vandaag een auto koopt met 200 pk dan ben je er morgen al aan gewend en mag het nóg harder gaan (zo gaat t bij mij iig)
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Racebabe
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 13 Maart 2004
Posts: 28
PostGeplaatst: Ma 22 Mrt 2004, 18:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, zou het liefst een gsi blok erin leggen, maar ik heb totaal geen geld. Dus dan moet ik minimaal een jaar wachten en ben het nu al beu om zo langzaam te rijden.
En het hoeft natuurlijk niet zo snel te gaan als mijn motor, maar 160 moet ik toch wel kunnen halen met een auto
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 22 Mrt 2004, 18:32    Onderwerp: Reageer met quote

Als je geen geld hebt voor zo'n blokkie vrees ik dat je aan die Astra niet genoeg zult verdienen om een bakkie met veel pk's te kopen die betrouwbaar is en nog even meegaat...
Niet bot bedoeld natuurlijk en jouw financiële toestand is verder ook mijn zaak niet, maar persoonlijk zou ik gewoon je geld nu ff sparen, en dan maar even door met een langzaam bakkie... Des te meer kun je later uitgeven om 'm sneller te krijgen Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 22 Mrt 2004, 21:45    Onderwerp: Reageer met quote

ik vrees dat ik jesse gelijk moet geven... ik weet hoe klote het is als je financieel ff minder lekker zit. Met mijn eerste auto begon ik toen ik al 16 jaar was, mocht er niet in rijden en s**t maar ik kocht m, hij reed zelfs niet, maar ik kocht m. Mijn vrienden lachte me uit, 2 jaar verder gespaard en alles uitgegeven aan mn auto, gewerkt in dubbele ploegdiensten maar het loonde! na die 2 jaar lachte niemand me meer uit. Er stak tegen die tijd wel bijna 20.000 euro in. Dat hield in, niet roken 2 jaar, niet op stap, veel, heel veel werken, geen mc donnalds etc etc.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 22 Mrt 2004, 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
niet roken 2 jaar, niet op stap, veel, heel veel werken, geen mc donnalds etc etc.

Nou respect!! Very Happy
Ik hou dat allemaal niet vol... M'n auto is een grote hobby, maar niet mijn leven dus een beetje leven probeer ik erbij te doen Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 24 Mrt 2004, 1:08    Onderwerp: Reageer met quote

boeide niet, ik woonde nog bij mn ouders thuis in dat stenen tijdperk. Resultaat, die gingen vaker naar McDonnalds, met mij erbij ingegrepen, dus free McDrek Mr. Green Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 24 Mrt 2004, 2:07    Onderwerp: Reageer met quote

Nou ik woon nog altijd bij m'n ouders maar sparen kan ik niet... Sad
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 24 Mrt 2004, 13:51    Onderwerp: Reageer met quote

misschien een spaarplan bij de bank? Altijd handig als je een gat in je hand hebt Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Supra Oma
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 1 November 2004
Posts: 323
PostGeplaatst: Di 2 Nov 2004, 14:21    Onderwerp: Reageer met quote

wel uitkijken ik heb mijn block 330 pk van de supra in stront geholpen ben te ver gegaan ...... nu heb ik een standaad block en moet ik weer opnieuw beginnen bij 240 pk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 2 Nov 2004, 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

Dat bewijst t maar weer... tunen is een kunst... het komt aan op perfectie, totale perfectie!

Bergen research, bergen geld, bergen tijd en bergen werk...
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB