Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Remblokken upgrade, welke?

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Vr 12 Okt 2007, 19:44    Onderwerp: Remblokken upgrade, welke? Reageer met quote

Ik moet binnenkort de remblokken van mijn wagen vervangen omdat deze bijna versleten zijn. Ik heb de wagen voornamelijk voor sportief straatgebruik. Momenteel heb ik gewoon de standaard remblokken gemonteerd en ik merk dat ik minder remvermogen heb wanneer ik een aantal keren stevig geremd heb.

Daarom wil ik andere dan de standaard remblokken monteren. Ik heb veel goede ervaringen gehoord over Ferodo ds2500 remblokken, maar vraag mij af of er ook andere (goedkopere) alternatieven zijn die aan mijn wensen voldoen. Ferodo blokken kosten namelijk ca 120 euro per 2 stuks.
Ik heb bv ook over ebc green stuff remblokken gelezen, maar kan nergens prijzen vinden. Voordeel van de green stuff blokken zou ook zijn dat de remstof op de velgen makkelijker te verwijderen is, wat wel erg handig is met al die spaakjes die ik heb... Maar ik weet niet of dit alleen voor de green stuff blokken geld of voor alle sportieve remblokken.

Hebben jullie ervaring met andere remblokken en wat kunnen jullie mij adviseren te kopen dat aan mijn wensen voldoet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Vr 12 Okt 2007, 22:15    Onderwerp: Reageer met quote

Qua green stuff moet je even heel goed op het gewicht van je wagen letten, kan goed zijn dat je in jouw geval beter red stuff kan monteren. Ferodo heb ik zelf nog geen ervaringen mee, maar ga zelf wel de keuze maken voor Ferodo blokken in combi met Brembo gegroefde schijven, zodra ik G40 remklauwen gevonden heb... Rolling Eyes
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Za 13 Okt 2007, 11:34    Onderwerp: Reageer met quote

ferodo 2500...(dus niet de 2000)
remt perfect en gaan langer mee..

doe dan wel meteen de remvloeistof vervangen voor dot 5 van ap anders heb je er nog niks aan als je blokken hebt die een hogere temp. kunnen weerstaan want dan begint je remvloeistof te borrelen..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Zo 14 Okt 2007, 15:34    Onderwerp: Reageer met quote

Maar zijn er geen goedkopere alternatieven? Ferodo blokken gaan me namelijk +200euro kosten (ca 120 voor en ca 80 achter).

Het is eigenlijk alleen voor op de straat en volgend seizoen een aantal ronden nordschleife.
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Ma 15 Okt 2007, 10:47    Onderwerp: Reageer met quote

Tsja, je kunt ook gewone normale blokkies kopen... Ik zou voor Ferodo gaan, en zoals ik al zei ga ik dat ook doen. Alleen kost het in mijn geval een stuk minder, heb alleen schijven voor, en dan iets van 100 euro geloof ik, voor wat meer remkracht/minder fading heb ik dat wel over.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Ma 15 Okt 2007, 12:00    Onderwerp: Reageer met quote

als je de ring op gaat moet je minstens de 2500 nemen!!!

de 2000 rij ik in 7 rondjes op de ring op!(neem ze altijd mee voor reserve)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Ma 15 Okt 2007, 13:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ok dan heb ik geen andere keus. Ik kreeg net een mailtje van Biesheuvel autosport. Blokken voor kosten 137 en achter 93, dus een totaal van 230 euro  Shock

Maarja wie snel wil zijn moet pijn lijden.
Bryght is die remvloeistof echt noodzakelijk dan? Weet je misschien wat dat ongeveer gaat kosten?
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Ma 15 Okt 2007, 16:58    Onderwerp: Reageer met quote

jah..tuurlijk moet die remvloeistof..

de ds2500 word warm bij 200 graden (100 minder als normaal)
en begint pas te faden bij 600..

dan kun je je wel voorstellen wat er met je remvloeistof gebeurd, er zullen luchtbellen ontstaan en dan blijf je dus ontluchten..
er bestaat wel een handig kasje die je op de ontluchtingsnippels aansluit die doet dan automatisch constant ontluchten..

kost je 170 euro plus dat je wat leidingen moet maken maar scheelt je veel werk!

1 litertje ap remvloeistof kost normaal ong een 20-30 euro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 15 Okt 2007, 18:27    Onderwerp: Reageer met quote

spurlie schreef:
Maarja wie snel wil zijn moet pijn lijden.

Als je plannen hebt voor circuit te rijden is 't gewoon absoluut aan te raden voor je eigen (en andermans) veiligheid.
Wie z'n snelheid niet op tijd stil krijgt zou uiteindelijk wel eens meer pijn kunnen lijden... Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Ma 15 Okt 2007, 18:36    Onderwerp: Reageer met quote

www.racehardware.nl is zeker wat goedkoper!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Di 16 Okt 2007, 20:58    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
spurlie schreef:
Maarja wie snel wil zijn moet pijn lijden.

Als je plannen hebt voor circuit te rijden is 't gewoon absoluut aan te raden voor je eigen (en andermans) veiligheid.
Wie z'n snelheid niet op tijd stil krijgt zou uiteindelijk wel eens meer pijn kunnen lijden... Wink

Vandaar ook dat ik zeg wie snel wil zijn moet pijn lijden (in de beurs).  Wink
Het is trouwens niet zo dat mijn wagen bedoeld is voor circuit gebruik ofzo(zou zonde zijn veel te netjes). Ik zal alleen volgend jaar een paar rondjes op de ring doen voor de lol (op 1 hand te tellen). Maar ik vind de remmen al vervelend op de openbare weg. Na 2 x hard remmen merk ik al dat hij wat minder remt en dat vind ik toch wel irritant.

Wel heb ik plannen om volgend jaar samen met mijn broer een 325i te kopen en deze dan helemaal om te bouwen tot circuitwagen.


@ Bright:
Ik heb eens geinformeerd bij racehardware, aar die zijn even duur 133,42 ex btw.
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB