Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Wegstuiteren

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jer3
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 15 Augustus 2007
Posts: 501
PostGeplaatst: Zo 16 Sep 2007, 14:54    Onderwerp: wegstuiteren Reageer met quote

als ik 120 rij over de snelweg en ik geef iets gas bij dus richting 130 140 en k ga over hobbels heen stuiterd heel de achterkant van mijn auto van links naar rechts.
iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit kan verhelpen ?????
_________________
// Ground zero Truck Project\\ getting started.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 16 Sep 2007, 15:45    Onderwerp: Reageer met quote

Minder harde veren monteren, minder lucht in je banden en minder gas geven...
En FWD wil ook nog wel eens schelen Razz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jer3
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 15 Augustus 2007
Posts: 501
PostGeplaatst: Zo 16 Sep 2007, 16:06    Onderwerp: Reageer met quote

neej dat is het niet
het is egt dat de auto gaat zwabberen over de weg. is gewoon bijna gevaarlijk ben al bijna keer m8 verloren
_________________
// Ground zero Truck Project\\ getting started.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Simon B
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 26 Augustus 2007
Posts: 58
PostGeplaatst: Zo 16 Sep 2007, 16:20    Onderwerp: Reageer met quote

als je nou gewoon langzamer rijdt op rechte stukken zonder hobbels, heb je er geen last van  Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 16 Sep 2007, 16:38    Onderwerp: Reageer met quote

Controleer idd bandenspanning eens, en wat voor schokbrekers/veren heb je? En zijn die nog in goede staat?
Anders de uitlijning misschien?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Zo 16 Sep 2007, 16:44    Onderwerp: Reageer met quote

volgens mij uitlijning.
veren zou je er meer last van moeten hebben op lagere snelheid ook denk ik.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
jer3
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 15 Augustus 2007
Posts: 501
PostGeplaatst: Zo 16 Sep 2007, 16:49    Onderwerp: Reageer met quote

uitlijnen is pas gebeurd
vering is gewoon nog std als ik het goed heb bandespanning is ook goed. is denk k zelf iets met de vering.
maar wat raden julli dan aan schroefset of gwoon andere schokdempers
_________________
// Ground zero Truck Project\\ getting started.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 16 Sep 2007, 16:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ligt eraan wat jij zelf wil.
Als je zelf hardheid wil kunnen wijzigen, neem dan een schroefset.
Wil je hoogte kunnen aanpassen zijn er ook kits waar dat mogelijk is.
Zelf hoefde ik dat allemaal niet en heb ik gewoon voor een sportkit (schokbrekers en veren) gekozen met bescheiden verlaging waar niks te regelen aan is.

Blijf je bij standaard, moet je gewoon kijken wat er versleten is. Vaak zijn het de veren (metaalmoeheid) maar kan ook best dat beide aan vervanging toe zijn.

Misschien kun je ook eens het probleem voorleggen waar je de wagen hebt laten uitlijnen. Heb zelf helaas al meerdere malen meegemaakt dat uitlijning niet juist gebeurde en problemen dus niet opgelost raakten, tot ik bij een ander bedrijf vierkant liet uitlijnen die meteen zagen dat 't niet goed gedaan was.
_________________




Laatst aangepast door Jesse op Zo 16 Sep 2007, 17:01, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
jer3
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 15 Augustus 2007
Posts: 501
PostGeplaatst: Zo 16 Sep 2007, 17:00    Onderwerp: Reageer met quote

ok Very Happy k denk dat ik van de week dan maar even langs de dealer ga kijken wat zei zeggen.
_________________
// Ground zero Truck Project\\ getting started.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Ma 17 Sep 2007, 11:23    Onderwerp: Reageer met quote

Murcielaygo schreef:
Minder harde veren monteren, minder lucht in je banden en minder gas geven...
En FWD wil ook nog wel eens schelen Razz


Hij rijdt een Peugeot 206... Dat is al FWD. Wink Ik denk dat het voornamelijk ligt aan de achterwielophangingen van Peugeot;

Hier op het forum hebben Maximus en ThunderBunny al eens met mij meegereden in de 306 van mn ma, wat een baggen achterwielophanging heeft dat ding, niet normaal meer! En dat terwijl aan mn moeders auto alles qua ophanging standaard is.

Een klasgenoot van me rijd 'n 205GTI, en dat ding heeft last van een 'meesturende achteras', ver versleten ophangrubbers vd achteras waardoor deze mee gaat sturen/ zwabberen in bochten. Volgens hem een probleem waar alle 205jes last van hebben.

Laat bij de dealer je hele achterwielophanging eens controleren op spelingen van de ophangrubbers etc. Ik gok dat daar ergens de oorzaak van je probleem te vinden is.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Ma 17 Sep 2007, 14:40    Onderwerp: Reageer met quote

jer3 schreef:
ok Very Happy k denk dat ik van de week dan maar even langs de dealer ga kijken wat zei zeggen.


kweet al wat die gaat zeggen..

komt niet door je achteras maar door het gas geven over hobbels..
als bijv 1 van de voorwielen de lucht in gaat krijgt deze 100% van de aandrijving door het diff(een diff. is gemaakt omdat er in bochten een snelheidsverschil mogelijk moet zijn tussen rechts en links)

en als je dan de grond weer raakt/grip krijgt zal het snelheidsverschil weer opgevangen moeten worden, hierdoor kan je auto nogal gaan wiebelen..

verlagingsset op een peug heeft weinig nut..
aangezien de achteras een torsieas is,
deze is alleen te verlagen door de as los te maken en aan beide zijdes deze dan een paar tandjes lager terug te zetten.

meestal krijg je dan een r-l hoogteverschil en hij wordt niet stugger, en zal dus gewoon een even grote veerweg behouden..(met verlagingsveren wordt hij wel stugger, maar die heeft hij dus niet..)

beter is om andere schokbrekers+dikkere torsieas te monteren..maar dit is gewoonweg te duur.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jer3
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 15 Augustus 2007
Posts: 501
PostGeplaatst: Ma 17 Sep 2007, 15:09    Onderwerp: Reageer met quote

Longbow schreef:
Murcielaygo schreef:
Minder harde veren monteren, minder lucht in je banden en minder gas geven...
En FWD wil ook nog wel eens schelen Razz


Hij rijdt een Peugeot 206... Dat is al FWD. Wink Ik denk dat het voornamelijk ligt aan de achterwielophangingen van Peugeot;

Hier op het forum hebben Maximus en ThunderBunny al eens met mij meegereden in de 306 van mn ma, wat een baggen achterwielophanging heeft dat ding, niet normaal meer! En dat terwijl aan mn moeders auto alles qua ophanging standaard is.

Een klasgenoot van me rijd 'n 205GTI, en dat ding heeft last van een 'meesturende achteras', ver versleten ophangrubbers vd achteras waardoor deze mee gaat sturen/ zwabberen in bochten. Volgens hem een probleem waar alle 205jes last van hebben.

Laat bij de dealer je hele achterwielophanging eens controleren op spelingen van de ophangrubbers etc. Ik gok dat daar ergens de oorzaak van je probleem te vinden is.


ok thanks daar heb ik wat aan Very Happy.
zal het aangeven heb immers nog jaar garantie Very Happy
_________________
// Ground zero Truck Project\\ getting started.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 17 Sep 2007, 22:52    Onderwerp: Reageer met quote

Longbow schreef:
Hij rijdt een Peugeot 206... Dat is al FWD.

Embarassed ik dacht dat Jer3 BMW reed, vandaar die opmerking...
Moet ook eerlijk zeggen dat ik geen moeite heb gedaan dat te controleren
(wat ik meestal wel doe), omdat ik daar even geen zin in had...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 18 Sep 2007, 3:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht dat alleen de hele oude Peugeotjes achter een torsieas hadden... 206 praten we al over de 90er jaren...

[Edit] ...maar toch hebben ze 't nog schijnbaar... Rolling Eyes
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB