Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| scoupegt Newbie
| Geregistreerd op: 13 September 2007 | Posts: 8 | |
|
Geplaatst: Do 13 Sep 2007, 19:34 Onderwerp: SSQV Blow Off probleem |
|
|
|
Hallo
Zojuist heb ik een universele sqv blow off op mijn hyundai scoupe gemonteerd, 10 cm voor de gasklephuis.
Daarna heb ik de vacuüm lijn aangesloten. Alles zoals het hoord.
Echter wanneer ik de motor start, is het vacuüm bij stationair zo sterk dat hij de blowoff klep helemaal open trekt, zelfs wanneer ik de veer op het strakst afstel. Nu de klep open is door de vacuüm, zuigt hij lucht naar binnen via de bov. Het probleem is dat deze lucht niet via mijn MAF sensor gaat, en dus de ecu niet de lucht mee berekend voor brandstof in te spuiten. Resultaat: motor valt uit bij overschakelen, en loopt zeer slecht stationair.
Mijn drukmeter geeft -0.9 bar vacuum aan bij stationair.
Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Ik heb een foto toe gevoegd van de setup, alleen op deze foto staat nog mijn oude forge bov, die stationair dicht blijft omdat deze 2 kleppen heeft. |
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Do 13 Sep 2007, 19:35 Onderwerp: |
|
|
|
waar is de foto dan? _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| scoupegt Newbie
| Geregistreerd op: 13 September 2007 | Posts: 8 | |
|
Geplaatst: Do 13 Sep 2007, 19:35 Onderwerp: |
|
|
|
Laatst aangepast door scoupegt op Vr 14 Sep 2007, 8:27, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
| scoupegt Newbie
| Geregistreerd op: 13 September 2007 | Posts: 8 | |
|
Geplaatst: Do 13 Sep 2007, 19:37 Onderwerp: |
|
|
|
antigram schreef: |
waar is de foto dan? |
je was me iets te snel |
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Do 13 Sep 2007, 19:44 Onderwerp: |
|
|
|
_________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Do 13 Sep 2007, 22:26 Onderwerp: |
|
|
|
Ik gok dat het gaat om een imitatie HKS SSQV? Imitatie is sowieso altijd minder kwaliteit (en minder prijs uiteraard) dan origineel, maar -0.9 bar vacuüm... had je dat ook met je oude BOV? Lijkt mij erg veel namelijk, alsof je gasklep wat te veel lucht tegenhoud... _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| scoupegt Newbie
| Geregistreerd op: 13 September 2007 | Posts: 8 | |
|
Geplaatst: Vr 14 Sep 2007, 6:36 Onderwerp: |
|
|
|
Longbow schreef: |
Ik gok dat het gaat om een imitatie HKS SSQV? Imitatie is sowieso altijd minder kwaliteit (en minder prijs uiteraard) dan origineel, maar -0.9 bar vacuüm... had je dat ook met je oude BOV? Lijkt mij erg veel namelijk, alsof je gasklep wat te veel lucht tegenhoud... |
Jep de oude bov werkte ook op -0.9 bar, maar omdat die van forge 2 kleppen heeft, blijft altijd 1 klep dicht tijdens idle.
Ik ben er nu aant denken om een soort klep tussen de bov en de turboslang te maken, waardoor er lucht naar buiten kan, maar niet naar binnen. |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 14 Sep 2007, 14:51 Onderwerp: |
|
|
|
Kun je je Vacuum niet op een andere plek pakken zodat de BOV niet bij stationair opent? _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| scoupegt Newbie
| Geregistreerd op: 13 September 2007 | Posts: 8 | |
|
Geplaatst: Vr 14 Sep 2007, 15:37 Onderwerp: |
|
|
|
Murcielaygo schreef: |
Kun je je Vacuum niet op een andere plek pakken zodat de BOV niet bij stationair opent? |
maakt niet uit, de vacuum is overal even sterk. |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 14 Sep 2007, 16:53 Onderwerp: |
|
|
|
Als je geen trubo had zou het voor de gasklep minder moeten zijn...
Maar daar zit 'm de kneep nu dus net
Ik zou iig GEEN klep voor de BOV maken, want dat is weer een extra restrictie in
je inlaat. Dan kun je volgens mij beter een electrisch ventiel in de vacuumlijn
maken dat dicht gaat bij gas dicht icm lage toeren ofzo... (ik roep maar een idee) _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Vr 14 Sep 2007, 23:46 Onderwerp: |
|
|
|
Waarom deed je de Forge weg dan? Vanwege geluid of een mankement? Als ie nog goed is en je hem alleen weg doet omdat je een ander geluid wil, wil ik hem misschien wel overkopen. Kan hem wel gebruiken. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| scoupegt Newbie
| Geregistreerd op: 13 September 2007 | Posts: 8 | |
|
Geplaatst: Vr 14 Sep 2007, 23:56 Onderwerp: |
|
|
|
Longbow schreef: |
Waarom deed je de Forge weg dan? Vanwege geluid of een mankement? Als ie nog goed is en je hem alleen weg doet omdat je een ander geluid wil, wil ik hem misschien wel overkopen. Kan hem wel gebruiken. |
Ik heb inderdaad een andere gekocht voor het geluid, maja als ik de ssqv niet goed aan het werken krijg dan blijft de forge erop. |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Zo 16 Sep 2007, 0:22 Onderwerp: |
|
|
|
Denk dat de enige oplossing om het probleem op te lossen een klep ertussen zetten is, tussen BOV en T-stukje, een 'one-way' klepje, zodat er alleen maar lucht náár de BOV valve toe kan gaan, maar niet meer terug. Ik heb geen idee of zoiets bestaat maar denk dat je, met een beetje zoeken, wel iets passends tegen komt.
Mocht de Forge tegen die tijd weggaan moet je maar PMetje sturen! _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| scoupegt Newbie
| Geregistreerd op: 13 September 2007 | Posts: 8 | |
|
Geplaatst: Zo 16 Sep 2007, 18:53 Onderwerp: |
|
|
|
Longbow schreef: |
Denk dat de enige oplossing om het probleem op te lossen een klep ertussen zetten is, tussen BOV en T-stukje, een 'one-way' klepje, zodat er alleen maar lucht náár de BOV valve toe kan gaan, maar niet meer terug. Ik heb geen idee of zoiets bestaat maar denk dat je, met een beetje zoeken, wel iets passends tegen komt.
Mocht de Forge tegen die tijd weggaan moet je maar PMetje sturen! |
Heb inmiddels een klep gemaakt tussen t-stuk en bov, sluit redelijk goed af bij vacuum en laat lucht goed door bij druk..
Nu nog ff een weekje rijden om te kijken of hij blijft werken |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 16 Sep 2007, 20:59 Onderwerp: |
|
|
|
Nu ik dit zo nog eens zit te lezen vraag ik me af of die Forge BOV niet van zichzelf al een
soort van eenrichtingsventiel ingebouwd heeft zitten en die SSQV dan dus blijkbaar niet... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
|
|