Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| dentette Newbie
| Geregistreerd op: 2 September 2007 | Posts: 23 | Woonplaats: balen |
|
Geplaatst: Vr 21 Sep 2007, 21:12 Onderwerp: hoe motor proper maken |
|
|
|
mij motor kan best een opknapbeurt gebruiken en dus heb ik de vraag
welke producten werken het beste om een motor compartiment proper te maken? _________________ tuning is not a crime |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Vr 21 Sep 2007, 23:07 Onderwerp: |
|
|
|
Wat wil je nu precies? Motor een opknapbeurt geven of de motorruimte/ compartiment? Voor de motor zelf naar een garage gaan en vragen naar een motor flush van 'Forté', is een pakken van zo'n 4-5 flesjes, word bij benzine motoren meestal rond de 150.000 km gedaan, voor diesels geen idee. Om de motorruimte schoon te maken begin je gewoon met een spons en sopje en eindig je met met een polijst middel, bijv. 'Commandant'. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 22 Sep 2007, 4:47 Onderwerp: |
|
|
|
't Wordt ook nogal eens met de hogedrukspuit gedaan maar pas dan wel goed op 't bij accu, zekeringenkastje (als die onder de kap zit), en eventuele ontstekingsonderdelen weg te houden. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| RoadKing Advanced Member
| Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
|
Naar boven |
|
|
| Walter B Starting Member
| Geregistreerd op: 25 Maart 2007 | Posts: 84 | Woonplaats: boskoop |
|
Geplaatst: Za 22 Sep 2007, 7:33 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
't Wordt ook nogal eens met de hogedrukspuit gedaan maar pas dan wel goed op 't bij accu, zekeringenkastje (als die onder de kap zit), en eventuele ontstekingsonderdelen weg te houden. |
Doe dit maar liever niet gezien alle electronicha die een auto onder de motorkap bezit.
De methode die "longbow" voorschrijft is toch wel een stuk beter. _________________ steel niet de overheid duldt geen concurrentie |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 22 Sep 2007, 14:59 Onderwerp: |
|
|
|
Ik weet ook niet hoe goed het is met de spuit, maar ik zeg ook niet voor niets erbij voorzichtig te zijn en bij electronica weg te blijven. 'k Weet dat veel mensen en ook garages het zo doen. En denk niet dat 't nooit nat wordt onder de kap
Je komt met 'n spons nou eenmaal niet overal goed bij, en ik zie ook niet iedereen die dat even schoon wil maken z'n hele blok eruit bouwen... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Za 22 Sep 2007, 20:05 Onderwerp: |
|
|
|
Er zijn ook poetsbedrijven die je blok kunnen poetsen. Dan ziet je blokje er weer als nieuw uit. _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
|
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Zo 23 Sep 2007, 10:20 Onderwerp: |
|
|
|
je kan het chemisch doen maar dan moet je de moter uitelkaar halen en kijkt die een bad
wat ik altijd doe is met een nylon borstel en benzine dan schrobben dat ontvet heel erg goed en maakt het goed schoon.
wil je het er als nieuw uit laten zien dan demonteren en een badje geven.
oh gebruik de benzine alleen voor je blok en niet voor de lak dat vindt de lak niet leuk. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 24 Sep 2007, 19:06 Onderwerp: |
|
|
|
Bij een poetsbedrijf doen ze m meestal schoon stomen, stoom komt overal en ook in je electronica als je t niet HEEL goed af plakt.
Hogedrukspuit... Je spuit direct de lak van je plaatwerk af in t motorruim (dan is t metaal wel ECHT schoon )
De betere, beste methode, zoals ik t vaak zelf gedaan heb, maar waar je wel geduld voor moet hebben:
Men nemen een paar bussen ontvetter, zaakje goed inspuiten met ontvetter en flink laten inweken, vervolgens met oude vijzen en nog meer ontvetter op de vijzen beginnen te poetsen. Een hels karwij waar je dagen mee bezig kunt zijn, en hoe meer je van te voor los haalt en uit de motorruimte verwijderd hoe beter je overal bij komt en hoe beter dus je resultaat. Echt hardnekkige stukken kun je met thinner doen. Ook dingen als je koelvloeistof expansievat en ruitenvloeistof reservoir krijg je als nieuw met thinner.
Slangen en rubbers goed schoon maken met een doek, en daarna invetten met vaseline (zijn ze weer als nieuw!)
Benzine NIET onder je kap gebruiken, sommige rubbers kunnen er niet tegen en lossen erdoor op (denk aan slangen e.d.). Je lak zou er in principe tegen moeten kunnen, slecht spuitwerk of prutslak niet meegeteld.
En zoals bij alles, neem er je tijd voor, hoe meer geduld je hebt, hoe beter het resultaat! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 24 Sep 2007, 19:52 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Benzine NIET onder je kap gebruiken, sommige rubbers kunnen er niet tegen en lossen erdoor op (denk aan slangen e.d.). Je lak zou er in principe tegen moeten kunnen, slecht spuitwerk of prutslak niet meegeteld. |
Euhm dat geldt ook voor 'n hogedrukspuit hoor
Maar op jouw methode is die inderdaad wel écht schoon _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 24 Sep 2007, 20:56 Onderwerp: |
|
|
|
Serieus? Heb eens een bumper lakvrij gespoten met een hogedrukspuit... ging sneller dan schuren! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Ma 24 Sep 2007, 22:24 Onderwerp: |
|
|
|
Hogedrukspuit als in 'zanstraalspuit'? _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 25 Sep 2007, 3:03 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Serieus? Heb eens een bumper lakvrij gespoten met een hogedrukspuit... ging sneller dan schuren! |
Dan zou ik dat beschouwen onder wat je eerder als slecht spuitwerk of prutslak definieerde
Of je hebt 'n beetje erg krachtige hogedrukspuit gebruikt.
Ik doel op zo'n ding wat ook in wasboxen bij tankstations gebruikt wordt, en in wasstraten, en waar toch heel wat auto's mee gewassen worden. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| dentette Newbie
| Geregistreerd op: 2 September 2007 | Posts: 23 | Woonplaats: balen |
|
Geplaatst: Di 25 Sep 2007, 16:18 Onderwerp: |
|
|
|
heb hem gewassen met afwasmiddel
ziet er vrij netjes uitvind ik
hoe krijg je verf nevel van plaatsen waar hij niet hoort te ziten? _________________ tuning is not a crime |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 26 Sep 2007, 3:51 Onderwerp: |
|
|
|
Als je die transparante nevel bedoelt, die poets je vrij gemakkelijk weg.
Als je echt laknevel bedoelt en 't is droog en uitgehard wordt 't schuren of polijsten. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|