Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| spurlie Advanced Member

 | Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Vr 12 Okt 2007, 19:44 Onderwerp: Remblokken upgrade, welke? |
|
|
|
Ik moet binnenkort de remblokken van mijn wagen vervangen omdat deze bijna versleten zijn. Ik heb de wagen voornamelijk voor sportief straatgebruik. Momenteel heb ik gewoon de standaard remblokken gemonteerd en ik merk dat ik minder remvermogen heb wanneer ik een aantal keren stevig geremd heb.
Daarom wil ik andere dan de standaard remblokken monteren. Ik heb veel goede ervaringen gehoord over Ferodo ds2500 remblokken, maar vraag mij af of er ook andere (goedkopere) alternatieven zijn die aan mijn wensen voldoen. Ferodo blokken kosten namelijk ca 120 euro per 2 stuks.
Ik heb bv ook over ebc green stuff remblokken gelezen, maar kan nergens prijzen vinden. Voordeel van de green stuff blokken zou ook zijn dat de remstof op de velgen makkelijker te verwijderen is, wat wel erg handig is met al die spaakjes die ik heb... Maar ik weet niet of dit alleen voor de green stuff blokken geld of voor alle sportieve remblokken.
Hebben jullie ervaring met andere remblokken en wat kunnen jullie mij adviseren te kopen dat aan mijn wensen voldoet? |
|
Naar boven |
|
 |
| Longbow Silver Member

 | Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Vr 12 Okt 2007, 22:15 Onderwerp: |
|
|
|
Qua green stuff moet je even heel goed op het gewicht van je wagen letten, kan goed zijn dat je in jouw geval beter red stuff kan monteren. Ferodo heb ik zelf nog geen ervaringen mee, maar ga zelf wel de keuze maken voor Ferodo blokken in combi met Brembo gegroefde schijven, zodra ik G40 remklauwen gevonden heb...  _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
 |
| BRYght Junior Member

 | Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Za 13 Okt 2007, 11:34 Onderwerp: |
|
|
|
ferodo 2500...(dus niet de 2000)
remt perfect en gaan langer mee..
doe dan wel meteen de remvloeistof vervangen voor dot 5 van ap anders heb je er nog niks aan als je blokken hebt die een hogere temp. kunnen weerstaan want dan begint je remvloeistof te borrelen.. |
|
Naar boven |
|
 |
| spurlie Advanced Member

 | Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Zo 14 Okt 2007, 15:34 Onderwerp: |
|
|
|
Maar zijn er geen goedkopere alternatieven? Ferodo blokken gaan me namelijk +200euro kosten (ca 120 voor en ca 80 achter).
Het is eigenlijk alleen voor op de straat en volgend seizoen een aantal ronden nordschleife. _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Longbow Silver Member

 | Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Ma 15 Okt 2007, 10:47 Onderwerp: |
|
|
|
Tsja, je kunt ook gewone normale blokkies kopen... Ik zou voor Ferodo gaan, en zoals ik al zei ga ik dat ook doen. Alleen kost het in mijn geval een stuk minder, heb alleen schijven voor, en dan iets van 100 euro geloof ik, voor wat meer remkracht/minder fading heb ik dat wel over. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
 |
| BRYght Junior Member

 | Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Ma 15 Okt 2007, 12:00 Onderwerp: |
|
|
|
als je de ring op gaat moet je minstens de 2500 nemen!!!
de 2000 rij ik in 7 rondjes op de ring op!(neem ze altijd mee voor reserve) |
|
Naar boven |
|
 |
| spurlie Advanced Member

 | Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Ma 15 Okt 2007, 13:47 Onderwerp: |
|
|
|
Ok dan heb ik geen andere keus. Ik kreeg net een mailtje van Biesheuvel autosport. Blokken voor kosten 137 en achter 93, dus een totaal van 230 euro
Maarja wie snel wil zijn moet pijn lijden.
Bryght is die remvloeistof echt noodzakelijk dan? Weet je misschien wat dat ongeveer gaat kosten? _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
 |
|
Naar boven |
|
 |
| BRYght Junior Member

 | Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Ma 15 Okt 2007, 16:58 Onderwerp: |
|
|
|
jah..tuurlijk moet die remvloeistof..
de ds2500 word warm bij 200 graden (100 minder als normaal)
en begint pas te faden bij 600..
dan kun je je wel voorstellen wat er met je remvloeistof gebeurd, er zullen luchtbellen ontstaan en dan blijf je dus ontluchten..
er bestaat wel een handig kasje die je op de ontluchtingsnippels aansluit die doet dan automatisch constant ontluchten..
kost je 170 euro plus dat je wat leidingen moet maken maar scheelt je veel werk!
1 litertje ap remvloeistof kost normaal ong een 20-30 euro |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 15 Okt 2007, 18:27 Onderwerp: |
|
|
|
spurlie schreef: |
Maarja wie snel wil zijn moet pijn lijden. |
Als je plannen hebt voor circuit te rijden is 't gewoon absoluut aan te raden voor je eigen (en andermans) veiligheid.
Wie z'n snelheid niet op tijd stil krijgt zou uiteindelijk wel eens meer pijn kunnen lijden...  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| BRYght Junior Member

 | Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
|
Naar boven |
|
 |
| spurlie Advanced Member

 | Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Di 16 Okt 2007, 20:58 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
spurlie schreef: |
Maarja wie snel wil zijn moet pijn lijden. |
Als je plannen hebt voor circuit te rijden is 't gewoon absoluut aan te raden voor je eigen (en andermans) veiligheid.
Wie z'n snelheid niet op tijd stil krijgt zou uiteindelijk wel eens meer pijn kunnen lijden...  |
Vandaar ook dat ik zeg wie snel wil zijn moet pijn lijden (in de beurs).
Het is trouwens niet zo dat mijn wagen bedoeld is voor circuit gebruik ofzo(zou zonde zijn veel te netjes). Ik zal alleen volgend jaar een paar rondjes op de ring doen voor de lol (op 1 hand te tellen). Maar ik vind de remmen al vervelend op de openbare weg. Na 2 x hard remmen merk ik al dat hij wat minder remt en dat vind ik toch wel irritant.
Wel heb ik plannen om volgend jaar samen met mijn broer een 325i te kopen en deze dan helemaal om te bouwen tot circuitwagen.
@ Bright:
Ik heb eens geinformeerd bij racehardware, aar die zijn even duur 133,42 ex btw. _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
 |
|
Naar boven |
|
 |
|
|