Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Kastje nodig voor 10" woofer

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tzwientjuh
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 2 Augustus 2008
Posts: 1
PostGeplaatst: Za 2 Aug 2008, 18:44    Onderwerp: Kastje nodig voor 10" woofer Reageer met quote

Hallo, ik heb hier een oude Subwoofer liggen van Pioneer. TS-W202F van 350W. En ik zoek een kast ervoor. Waar zou ik deze halen? weet namelijk geen tuning winkels in West-Vlaanderen.

Het is voor in men Hyundai i30. Audio bedrading is in orde maar moet nog voorzien van voeding voor een versterker. Wat ik ook nog niet heb.

Dus een kast voor men woofer en een degelijke versterker.

Greetz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 2 Aug 2008, 19:42    Onderwerp: Reageer met quote

Wie ben jij?

Via internet heb je dit forum al gevonden,
waarom dan niet via internet een kist met
het juiste volume kopen???
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 5 Aug 2008, 13:09    Onderwerp: Reageer met quote

Juiste volume is wel belangrijk, daarvoor heb je een aantal specificaties (de T&S parameters) van de woofer nodig. Daarmee kan berekend worden wat het ideale volume is voor de woofer, en of deze best in een gesloten of gepoorte behuizing speelt.

Echter dit is op jouw woofer niet van toepassing. De "F" in TS-W202F staat voor "Free air" woofer. Die zijn gemaakt op grote volumes zodat je ze bijvoorbeeld in een verstevigde hoedenplank kunt hangen waarbij de hele kofferbak als volume wordt gebruikt.

Ik zou zelf gaan voor een woofer gemaakt om in een kistje te spelen, en dan een goede versterker en een kistje op maat erbij.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
roadracer
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 5 Juli 2008
Posts: 136
Woonplaats: ninove
PostGeplaatst: Vr 29 Aug 2008, 13:03    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Juiste volume is wel belangrijk, daarvoor heb je een aantal specificaties (de T&S parameters) van de woofer nodig. Daarmee kan berekend worden wat het ideale volume is voor de woofer, en of deze best in een gesloten of gepoorte behuizing speelt.

Echter dit is op jouw woofer niet van toepassing. De "F" in TS-W202F staat voor "Free air" woofer. Die zijn gemaakt op grote volumes zodat je ze bijvoorbeeld in een verstevigde hoedenplank kunt hangen waarbij de hele kofferbak als volume wordt gebruikt.

Ik zou zelf gaan voor een woofer gemaakt om in een kistje te spelen, en dan een goede versterker en een kistje op maat erbij.


hey iedereen ik ben gregory uit ninove en ik heb een paar vraagjes.

ik zou graag zelf een kist maken die perfect in mijn auto past ook liefst zo dun mogelijk hoe kan ik zien welke woofers ik nodig heb en hoe groot ik mijn kist moet maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 29 Aug 2008, 14:51    Onderwerp: Reageer met quote

Welke woofers je nodig hebt --> luisteren in audiozaken en een keuze naar je eigen smaak maken. Zorg dat je ook goede versterker erbij neemt die liefst iets meer RMS vermogen levert dan de woofers aan kunnen.

Hoe groot de kist moet zijn --> zie in de T&S parameters bij jouw keuze van woofers. Elk merk en type woofer is anders en heeft een andere maat nodig, belangrijk dus op maat te maken. Wil je een kist die perfect in je auto past zul je ofwel specifiek moeten zoeken op woofers die met klein volume goed klinken als je weinig ruimte hebt, of gewoon eerst een kist op maat voor de woofers maken en het met poly afwerken op jouw auto.

Zo dun mogelijk --> als je de dikte van het te gebruiken hout bedoelt, niet doen. 18mm dik MDF is zeker geen overbodige luxe met 'n beetje woofer, en voor wat zwaarder kun je beter 22mm overwegen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB