Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Schokdempers

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ips
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 26 December 2006
Posts: 7
PostGeplaatst: Do 6 Dec 2007, 18:06    Onderwerp: schokdempers Reageer met quote

Hallo, ik had een vraagje. ik ga mijn KW schroefkit er laten onderuit doen en terug mijn originele VW (bora) schokdempers (en veren) laten zetten.
maar: met de originele schokdempers is destijds ong 10000 km mee gereden. nadien hebben ze ongeveer 6 jaar stil --> horizontaal gelegen.
nu blijkt dat niet zo goed te zijn dat ze zolang hebben stilgelegen en dan zeker omdat ze horizontaal lagen.
Nu ging ik ermee naar banden Decondé en daar heeft men de schokdempers bekeken. in het begin gingen de schokdempers stroef maar nu valt het wel redelijk mee. eigenlijk heb ik de indruk dat ze "te" soepel gaan.. de achterste schokdempers zijn in goede staat denk ik maar bv bij de voorste is er 1 van de 2 die zelfs zachtjes door zijn eigen gewicht inzacht (ongeveer 10 - 15 cm). nu is mijn vraag, kan ik ervan uit gaan dat mijn originele schokdempers nog goed zijn om te laten monteren? zoniet, bij Decondé zegde men mij dat ik daar Monroe schokdempers kan kopen en die gaan waarschijnlijk +- 200 euro goedkoper zijn dat als ik het bij de VW garage laat doen.. .weet er iemand raad voor mij?
alvast bedankt  Razz

ips
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Do 6 Dec 2007, 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

ga ook eens bij een paar andere bedrijven langs (vw dealer bijv) en laat ze er daar ff naar kijken..

voor hetzelfde geld wordt je een oor aangenaaid..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 7 Dec 2007, 12:02    Onderwerp: Reageer met quote

Idd een second opinion is altijd beter. Mijn voorkeur zou toch eerder naar een nieuwe set uit gaan.
Voor nieuwe ben je bij de dealer van je auto altijd wel meer kwijt dan een universele leverancier. Ik meen dat die van Monroe prima zijn.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
C.R.X.Criminal.Racer
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 5 December 2007
Posts: 17
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Zo 9 Dec 2007, 9:55    Onderwerp: Reageer met quote

wow 10 tot 15 cm is wel veel  Confused
internet is de uitkomst kan je meteen verglijken
 Wink  Razz
_________________
Live Fast Die Young
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 746
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Do 13 Dec 2007, 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

ik weet niet waar je woont maar als je monroe onderdelen gaat bestellen moet je t ff zeggen,
je krijgt best veel monroe onderdelen bij heuts.
en ik kan je wat korting regelen bij heuts Wink
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Vr 14 Dec 2007, 0:23    Onderwerp: Reageer met quote

En als ips nou in het noorden zit? Jij zit in het zuiden.

Wat eventueel uitgespaard wordt bij Heuts ben
je dan weer kwijt om het spul bij ips te krijgen....
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 746
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Vr 14 Dec 2007, 7:10    Onderwerp: Reageer met quote

RoadKing schreef:
ik weet niet waar je woont....


dat klopt maar ik ben ff aan het wachten tot dat ie wat terug zegt.
als ie  iin het noorden woont dan heeft het geen zin nee
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
ips
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 26 December 2006
Posts: 7
PostGeplaatst: Za 15 Dec 2007, 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

sorry roadking maar ik had het eerste antwoord op het topic gezien en daarna geen melding gekregen via email dat ik nog antwoorden had. en ik kom helaas niet meer heel vaak op tuningfora... maar het "probleem" is ondertussen wel opgelost. ik heb vooraan nieuwe originele vw schokdempers laten zetten. en achteraan de oude originele laten terugmonteren... moet zelf wel eerlijk bekennen dat het nu nen bompa auto is  Sad
bye bye sportief gevoel en bij het optrekken zakt de achterkant van de auto licht in.. je zou denken dat het ook wel iets of wat "cool" is maar dat gevoel geeft het mij toch niet.. desondanks toch wel tevreden dat ik nu zo rondrijd. minder kopzorgen.. snap het nog altijd niet... mensen met lage auto's (en dus veiliger voor bv zwakke weggebruikers) worden de kop ingedrukt en wordt het zo goed als onmogelijk gemaakt.. terwijl de hoge auto's (zeg maar 4 x 4's) veel onveiliger zijn voor iedereen, en deze gaan als zoete broodjes over de toonbank... voor de huismama's hun kinderen naar school te brengen... hallelujah!  Rolling Eyes   pff  Evil or Very Mad   Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB