Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Racebabe Starting Member
| Geregistreerd op: 13 Maart 2004 | Posts: 28 | |
|
Geplaatst: Di 6 Apr 2004, 9:34 Onderwerp: Cylinder |
|
|
|
Is er een manier waarop je kan controleren of je een cylinder kwijt bent? |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 6 Apr 2004, 10:32 Onderwerp: |
|
|
|
Cylinder kwijt? Wat bedoel je daar dan precies mee want letterlijk een cylinder kwijt lijkt me een beetje onrealistisch? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Racebabe Starting Member
| Geregistreerd op: 13 Maart 2004 | Posts: 28 | |
|
Geplaatst: Di 6 Apr 2004, 10:37 Onderwerp: |
|
|
|
Gewoon, dat een cylinder niks doet.
Dat daardoor mijn auto zo traag is |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 6 Apr 2004, 11:05 Onderwerp: |
|
|
|
Je merkt het aan het hortend en stotend lopen van je wagen, je merkt dat ie niet soepel loopt, hij houd m stationair maar amper aan de gang en met gas geven pruttelt ie veel. Ook kantelt het blok erg veel over, je voelt m letterlijk slaan in t motorruim.
Mocht je er niet uitkomen, maak dan eventjes een audio opname van je stationaire loop en geef op die opname een paar keer gas en haal je m stationair door tot 2300 toeren ofzo, hoeft niet ver ik weet snel genoeg of t zo is of niet enkel en alleen aan t geluid.
Suc6, Maximus _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 6 Apr 2004, 13:08 Onderwerp: |
|
|
|
Als dit niet het geval is met die auto kun je bijvoorbeeld ook eens laten kijken naar het ontstekingstijdstip, als dat niet goed is afgesteld doen wel alle cylinders mee, maar begint het verbrandingsproces in de kamers gewoon te vroeg of te laat... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 6 Apr 2004, 20:12 Onderwerp: |
|
|
|
Waarheid als n bus, fff strobelampje op cil 1 en kijken of de ontsteking goed is ingesteld, je ziet dat doormiddel van de distributieriem waar grades op aangegeven staan en dan zie je door de strobelamp of de markeringsstreep goed staat, vervroeg of verlaat je ontsteking indien nodig. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 7 Apr 2004, 15:23 Onderwerp: |
|
|
|
Dit kan nie zomaar met een strobolampje, deze moet aan een precieze frequentie knipperen en de frequentie weet een garage... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 7 Apr 2004, 22:21 Onderwerp: |
|
|
|
Nee, die strobelamp (of wel "Timing Light) sluit je aan
met een opnemer (rode vork in het plaatje )rond de
bougiekabel van cilinder #1 wanneer #1 vonkt flitst de
lamp. De frequentie hangt dus af van het motortoerental
Als je nu met enigzins gedempt omgevingslicht op de
krukaspoulie richt met die strobe "bevries" je een
markering die daar staat naast een schaalverdeling.
Daarmee kun je je ontstekingstijdstip aflezen.
Als je dan gas laat geven (pas op voor draaiende delen!!!)
zul je ook zien dat de ontsteking dan gaat vervroegen;
de markeringen zullen "bewegen" ten opzichte van elkaar. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 16 Mei 2004, 23:55 Onderwerp: |
|
|
|
That's what I said, wasn't it? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|