Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Limburgers: Laat je auto NIET keuren bij de USA in M'tricht
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 1 Feb 2008, 11:06    Onderwerp: Limburgers: Laat je auto NIET keuren bij de USA in M'tricht Reageer met quote

Ik ben 3 maanden geleden gegaan voor APK keuring bij de USA te M'tricht. Hij werd toen zoals ik al verwacht had afgekeurd omdat de uitlaat niet gasdicht meer was, ik had met de downpipe een paar drempels geschraapt en hierdoor waren de pakkingen tussen blok en turbo allemaal zo gaar als maar zijn kan.

Nu had ik omdat dit allemaal los moest maar direct het goed aangepakt, nieuw spruitstukje en dergelijke erbij, gezien als t los moet, dan maar meteen goed!

Lang geduurd voor alle onderdelen binnen waren, maar goed, eergister heb ik dan alles gemonteerd, pokkewerk.

Gister dus terug naar de USA, voor herkeuring. Prima, die man zet hem op de remmenbank en hij zegt "meer dan 50% verschil tussen de remmen voor", waarop ik al zeg dat kan helemaal niet want je hebt hem daar niet op afgekeurd toen, en er is sindsdien geen meter mee gereden.

Ik zal ook even beschrijven hoe hij de remmen testen, normaal gesproken wordt ie op rollers gezet, die gaan draaien, en je oefent weerstand uit met het rempedaal van de auto. Deze man deed het als volgt, rollen gaan draaien, man trapt de rem vol in, wielen blokkeren, wagen wordt een stuk uit de rollers getild door de beweging van de rollers, en valt met n grote klap terug in de rollers. Waarop ik dus maar bedankt heb voor de eer, hem niet heb verder laten keuren, en ook niet betaald heb en gegaan ben.

Door naar een andere garage, waar ik vroeg om hem te laten keuren, en of hij echt alles super goed na wilde kijken en het verhaal van eerder uitgelegd. Wagen is daar bijna anderhalf uur onder de loep genomen en ik kreeg achteraf van de monteur te horen dat ik heel trots moest zijn op die wagen, hij had zelde auto's van die leeftijd in zo'n staat gezien, en de meeste auto's die hij kreeg van 4 jaar oud waren al in mindere staat door achterstallig onderhoud.

De remmen kwamen ook uitstekend door de test heen, zowel voor als achter, gewoon perfect in orde.

Op de terugweg naar huis maar even getest, en flink de ankers in gegaan met een gangetje van 160 op een verlate weg, stil in no time, en hoefde het stuur niet eens stevig vast te houden, hardstikke neutraal, wel apart als er een remkracht verschil zou zijn van meer dan 50%...

Ik snap nu wel waarom APK daar maar 20 euro kost, laat mij maar 1 keer 40 betalen, USA keurt m af en zegt je doodleuk dat ze het wel voor je kunnen maken... ze proberen zo gewoon geld te verdienen op zaken die helemaal niet stuk of versleten zijn! Be warned! Ik betaal voortaan wel netjes 45 euro voor mn APK, dan weet ik dat de keuring goed en eerlijk gebeurd, straks even een mooie brief naar de RDW sturen!
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Vr 1 Feb 2008, 17:47    Onderwerp: Reageer met quote

zo dan  Confused
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Za 2 Feb 2008, 14:27    Onderwerp: Reageer met quote

Maar de SX gaat weer als een speer met turbo! Cool En dat geluid nu Shock ... echt mooi! Tijd voor de nieuwe turbo en de FMIC, en dan word het nóg harder blazen met de SX! Laughing
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
jer3
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 15 Augustus 2007
Posts: 501
PostGeplaatst: Za 2 Feb 2008, 14:51    Onderwerp: Reageer met quote

tja limburgers Razz Razz Razz nooit aan beginnen Very Happy

maare wel *** dat dat prcies bij jou gebeurt
_________________
// Ground zero Truck Project\\ getting started.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 2 Feb 2008, 15:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben juist blij dat dit bij mij gebeurd is, het zal maar gebeuren bij iemand zonder verstand van zaken, die zegt is goed, repareer het maar. En wordt gewoon getilt voor n bedrag van rond de 60 euro aan remblokken plus het uurloon...  Confused

@longbow, inderdaad, wordt tijd voor de nieuwe turbo, ben alweer gewend...  Cool
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Zo 3 Feb 2008, 13:41    Onderwerp: Reageer met quote

De eerste paar straten zijn altijd het vetst, daarna voelt het vermogen alweer vertrouwd aan he! Razz  Laughing
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Wo 13 Feb 2008, 11:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ik heb ook eens zoiets meegemaakt met mijn eerste auto.
Ik was toen langsgegaan bij Autofit in Hoensbroek, ook omdat deze zo goedkoop waren. Hij werd toen afgekeurd op lekke benzineleidingen. Ze boden mij aan dat zij de leidingen zouden vervangen en dat ik dan geen herkeuringskosten hoefde te betalen. Daar ben ik toen niet mee akkoord gegaan en afgesproken dat ik er zelf wel even naar zou kijken en contact zou opnemen voor een herkeuring.
Vervolgens hebben ikzelf en andere de leidingen gechecked, maar daar was helemaal niets mis mee! Ik dus weer een afsspraak gemaakt voor de week erop. Kom ik daar aan is het hele pand leeg en alles afgesloten, wat blijkt zijn ze failliet...
Ik vervolgens gebeld met een ander Autofit filiaal in Kerkrade en het hele verhaal uitgelegd. Ik kon nog dezelfde dag bij hun langskomen en de auto zou kostenloos worden gekeurd. Ze hebben toen de wagen grondig gecontroleerd, maar de benzineleidingen waren nog perfect in orde en kwam zonder problemen door de keuring...

Sindsdien betaal ik ook liever wat meer bij een vertrouwde garage, dan weet je tenminste zeker dat het goed gebeurd en dat je niet bezeken wordt!
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 13 Feb 2008, 13:35    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je nog geluk gehad dat je auto niet daar stond toen ze failliet gingen,
want dat had dan een zeer naar verhaal kunnen worden weet ik uit ervaring.
(niet met een auto, maar het idee is hetzelfde)
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 13 Feb 2008, 15:42    Onderwerp: Reageer met quote

Met bijvoorbeeld een PC die je ter reparatie brengt, en in de tussentijd gaat die tent dicht en is failliet verklaard, probeer je PC dan nog maar ns terug te krijgen....

Denk echter dat dat met een auto een ander verhaal is, daar die echt op jou naam geregistreerd staat.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 746
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Wo 13 Feb 2008, 16:38    Onderwerp: Reageer met quote

spurlie schreef:
Ja ik heb ook eens zoiets meegemaakt met mijn eerste auto.
Ik was toen langsgegaan bij Autofit in Hoensbroek, ook omdat deze zo goedkoop waren. Hij werd toen afgekeurd op lekke benzineleidingen. Ze boden mij aan dat zij de leidingen zouden vervangen en dat ik dan geen herkeuringskosten hoefde te betalen. Daar ben ik toen niet mee akkoord gegaan en afgesproken dat ik er zelf wel even naar zou kijken en contact zou opnemen voor een herkeuring.
Vervolgens hebben ikzelf en andere de leidingen gechecked, maar daar was helemaal niets mis mee! Ik dus weer een afsspraak gemaakt voor de week erop. Kom ik daar aan is het hele pand leeg en alles afgesloten, wat blijkt zijn ze failliet...
Ik vervolgens gebeld met een ander Autofit filiaal in Kerkrade en het hele verhaal uitgelegd. Ik kon nog dezelfde dag bij hun langskomen en de auto zou kostenloos worden gekeurd. Ze hebben toen de wagen grondig gecontroleerd, maar de benzineleidingen waren nog perfect in orde en kwam zonder problemen door de keuring...

Sindsdien betaal ik ook liever wat meer bij een vertrouwde garage, dan weet je tenminste zeker dat het goed gebeurd en dat je niet bezeken wordt!


kwikfit bedoel je Wink daar bij de mcdonalds toch ?
je bent niet de eerste hoor Wink mijn oma is daar ook een paar keer bezeikt.
toevallig zei ik dat laatst tegen mn vader van wat er gebeurt was met maximus, en mn vader begon ook meteen over kwik fit Razz
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 746
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Wo 13 Feb 2008, 16:40    Onderwerp: Reageer met quote

spurlie schreef:

Kom ik daar aan is het hele pand leeg en alles afgesloten, wat blijkt zijn ze failliet...


en terecht Wink
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Wo 13 Feb 2008, 17:02    Onderwerp: Reageer met quote

RoadKing schreef:
kwikfit bedoel je Wink daar bij de mcdonalds toch ?
je bent niet de eerste hoor Wink mijn oma is daar ook een paar keer bezeikt.
toevallig zei ik dat laatst tegen mn vader van wat er gebeurt was met maximus, en mn vader begon ook meteen over kwik fit Razz

Nee niet Kwikfit. Hier in limburg (misschien ook in het hele land) is een autofit keten. Op franchise basis geloof ik. Die autofit die ik bedoel die ligt een paar straten verder dan de mcdonalds  Wink
Maar aan Kwikfit zou ik ook niet eens een skelter voor onderhoud brengen...

En geloof me dat als mijn wagen toendertijd wél daar had gestaan dan had ik er wel voor gezorgd dat ik hem terug kreeg! Twisted Evil
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 14 Feb 2008, 15:40    Onderwerp: Reageer met quote

Wil net zeggen, je hebt de sleutels toch van de auto? Ketting aan de poort, achter een auto van n vriend, stroopje gas en je kunt zo je eigen auto naar buiten rijden Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
RoadKing
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Juli 2006
Posts: 746
Woonplaats: Bocholtz
PostGeplaatst: Do 14 Feb 2008, 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

of je vraagt gewoon netjes of je je auto terug mag (A) Very Happy
_________________
Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET

www.Elstars-Club.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Do 14 Feb 2008, 18:03    Onderwerp: Reageer met quote

Vlokman, als ik jou was zou ik gewoon gaan keuren bij KOZA Voerendaal. Erg goed bedrijf (ik ken die lui onderhand persoonlijk aangezien een goede vriend van me naast de KOZA woont) met aardig en begripvol personeel. Voorbeeldje; er staat een bordje bij de werkplaats met ongeveer deze tekst "helaas, u mag niet in de werkplaats", maar als je even aan die lui vraagt of je gewoon mee mag kijken tijdens de keuring is dat geen probleem. Ze laten je dan ook alle afkeur- en adviespunten zien, wel zo eerlijk als je het mij vraagt.
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB