Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Chaoth Gold Member

 | Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Vr 4 Apr 2008, 11:11 Onderwerp: Trillend stuur |
|
|
|
Ik rijd nu al een tijdje rond en merk dat mijn stuur nogal trilt. Nu trilt ie natuurlijk altijd wel een beetje, maar de laatste tijd is het wel beter te voelen.
Ik ben al naar de garage geweest om de auto te balanceren, maar het is er niet echt beter op geworden.
Hij trilt het meeste als ik naar rechts stuur.
Heeft iemand suggesties wat de oorzaak kan zijn? De bandenspanning is ook in orde.
Groet,
Chaoth _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |
| spurlie Advanced Member

 | Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Vr 4 Apr 2008, 13:45 Onderwerp: |
|
|
|
Heb je de wielen laten balanseren of iets anders? Anders zou jeje wielen bij de bandenboer eens kunnen laten balanseren.
Een andere mogelijkheid zou misschien kunnen zijn dat je linker wiellager stuk is. Maakt je linker wiel misschien veel kabaal als je naar rechts stuurt en wordt dit minder als je naar links stuurt? _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

 | Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Vr 4 Apr 2008, 18:55 Onderwerp: |
|
|
|
Hey spurlie,
Ik heb de wielen kort geleden laten balanceren en mijn wiel maakt ook geen kabaal tijdens het naar rechts sturen  _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

 | Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Ma 7 Apr 2008, 7:20 Onderwerp: |
|
|
|
Iemand nog een suggestie? Ben er nog niet uit namelijk.  _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |
| spurlie Advanced Member

 | Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Ma 7 Apr 2008, 9:27 Onderwerp: |
|
|
|
Zou misschien ook nog iets met je schokdempers te maken kunnen hebben, maar ik zou het ook niet zo 123 weten. Kan vanalles zijn... Het beste is misschien nog om even bij een garage langs te gaan en daar je verhaal doen, die kunnen het dan meteen testen en er een beter oordeel over geven. _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
 |
|
Naar boven |
|
 |
| axman Junior Member

 | Geregistreerd op: 18 Februari 2005 | Posts: 334 | |
|
Geplaatst: Ma 7 Apr 2008, 10:01 Onderwerp: |
|
|
|
bij mijn fiat( ik weet het oud maar miss heb je er wat aan) wijkt die ook af maar dat komt doordat me veer is gebroken, als het goed is ga ik die van de week vervangen en dan trekt ie niet meer naar rechts _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

 | Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Ma 7 Apr 2008, 14:31 Onderwerp: |
|
|
|
Owke.. Ik al ook eens naar de veren kijken.
Ik heb ff Gegoogled naar uitlijnen.. en dan lees ik dat uitlijnen hetzelfde is als de banden balanceren? Dit is toch heel wat anders?
Groet,
Chaoth
Ps. Gebroken veer zou niet verkeerd zijn.. Meteen een excuus om er verlagingsveren onder te zetten  _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |
| spurlie Advanced Member

 | Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Ma 7 Apr 2008, 15:59 Onderwerp: |
|
|
|
Uitlijnen is inderdaad heel wat anders dan je banden balanceren.
Bij het uitlijnen wordt de stand van de wielen afgesteld. Bij balanceren wordt doormiddel van gewichtjes het onbalans dat in een wiel+band zit opgeheven.
Maar normaal gesproken moet je wagen worden uitgelijnf als je wagen een kant op trekt als jeje stuur loslaat. _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 7 Apr 2008, 17:42 Onderwerp: |
|
|
|
En na verlagen is uitlijnen ook zeer aan ter aden, omdat anders vrijwel
zeker je camber en soms ook het uit/toespoor niet meer klopt,
wat EN slechte wegligging EN ongelijkmatige bandenslijtage geeft... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

 | Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Ma 7 Apr 2008, 19:49 Onderwerp: |
|
|
|
Mun auto trekt dus naar rechts als ik het stuur loslaat. Ook heb ik gemerkt dat mijn stuur licht naar links gericht staat als ik rechtdoor rijd.
Hoe kan een auto zo scheef staan? Was ineens van de ene op de andere dag. Misschien es te hard bij een drempel op of afgeknald?
Conclusie: op naar de uitlijner  _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |
| spurlie Advanced Member

 | Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Ma 7 Apr 2008, 20:00 Onderwerp: |
|
|
|
Chaoth schreef: |
Hoe kan een auto zo scheef staan? Was ineens van de ene op de andere dag. Misschien es te hard bij een drempel op of afgeknald? |
Dat zou heel goed kunnen! Misschien ook eens een stoeprandje geraakt?
Eens in de zoveel tijd even uitlijnen kan sowiso geen kwaad, kost toch maar een paar tientje. _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 7 Apr 2008, 22:28 Onderwerp: |
|
|
|
Kijk je bandenspanning eens na...
Als er verschil in zit tussen links en rechts kan de extra weerstand
en afname van de rolomtrek ook al iets dergelijks veroorzaken... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

 | Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Di 8 Apr 2008, 6:20 Onderwerp: |
|
|
|
Bedankt voor de tip Murcie.
Bandenspanning controleer ik regelmatig
En als t al kan komen door het raken van een stoeprandje, dan vermoord ik mijn broertje. Hij is namelijk voor huis tegen stoeprand aan geknald Parkingskills he  _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

 | Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Di 15 Apr 2008, 8:42 Onderwerp: |
|
|
|
Het is ondertussen nog erger geworden.
Nu trilt niet alleen mijn stuur meer, maar sinds gisteravond schudt mijn hele auto van links naar rechts. Heb geen idee wat het kan zijn.
Iemand een idee? Hij gaat sowieso naar de garage, want t rijdt totaal niet goed.  _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |
| antigram Gold Member

 | Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Di 15 Apr 2008, 10:03 Onderwerp: |
|
|
|
zitten je wielmoeren wel goed vast? _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|