Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Klachten over Auto Tuning
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Off-Topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 8 Dec 2008, 19:04    Onderwerp: Reageer met quote

Wie ben jij?

Het is net als met bijna alles: een paar verpesten het voor de rest.

Dus ik ben het tegelijkertijd zowel eens als oneens met alle genoemde stellingen.
Er zijn zeker debieltjes op straat die zich gedragen zoals aangegeven, maar ik
geloof niet dat dit het merendeel is.

Sterker nog, de mensen met de mooist getunede/gestylde wagens zijn vaak ook diegene
die het zuinigst zijn op hun bolide en dus juist NIET irritant en/of gevaarlijk zijn.

Het zijn vaak de snotneuzen (sorry als ik iemand op zijn tenen trap) van een jaar
of 18 met net hun rijbewijs die meteen een auto menen te moeten hebben en dan
ook willen dat iedereen dat zal weten (harde muziek, knetterende uitlaat).

Het IS heel generaliserend, maar vaak wel de praktijk; wijsheid komt ECHT met de jaren...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Ma 8 Dec 2008, 19:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ik sluit mij bij Murcie aan..

Je ziet wel eens gasten in (helaas) getunede auto's, die zich als een stel idioten gedragen, maar er zijn zat tuners die zich keurig aan de regels houden.

Ikzelf houd mij altijd aan de regels en probeer zoveel mogelijk rekening te houden met de andere weggebruikers.

Maar volgens mij is het ook wel een beetje een vooroordeel dat gasten met getunede auto's een gevaar op de weg zijn..

Hoeveel gewone auto's zijn er dagelijks wel niet op de weg et vinden die zich asociaal gedragen?? Ze vallen alleen minder op.

Iemand met een aangepaste auto krijgt sneller de stempel 'aso' opgedrukt.

Dit is hoe ik het zie Smile Ik hoor graag ook meningen van anderen.

Groet,

Chaoth
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tuniaz
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Maart 2008
Posts: 327
Woonplaats: Haarlem
PostGeplaatst: Ma 8 Dec 2008, 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

Zo is dat.
Gewoon een kwestie van 'stoer' willen zijn en opvallen..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Peter Jansen
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 17 December 2006
Posts: 248
Woonplaats: Zevenaar
PostGeplaatst: Ma 8 Dec 2008, 20:20    Onderwerp: Reageer met quote

De echte showauto's vallen op zonder overdreven gedrag !!

Groet, Peter
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Ma 8 Dec 2008, 20:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik sluit me ook aan bij Murcie. Het is slechts een enkeling die het verpest voor de rest.

Als je beredeneerd volgens de stellingen in de Openings Post dan zou je ook kunnen stellen dat oudere mensen niet kunnen rijden en een gevaar zijn op de weg. Vaak genoeg situaties meegemaakt dat een ouder iemand zich niet goed kan aanpassen aan de huidige situaties in het verkeer. Maar dat wil nog niet zeggen dat alle 65+'ers niet kunnen rijden, evenmin dat alle jongeren in getjoende wagens een gevaar zijn op de weg...

Overigens stop ik voornamelijk veel geld in mijn wagen voor mijzelf en niet zozeer om op te vallen bij andere mensen. Tuurlijk is het leuk als je van een wildvreemde een complimentje krijgt, maar zelf beleef ik nog het meeste lol aan mijn wagen en ben er dan ook zuinig op. Als ik gekke dingen wil doen dan ga ik het circuit wel op! En als ik alleen maar wil opvallen bij andere mensen dan ga ik wel in mijn blote kont in de wagen zitten, dan krijg ik ook genoeg aandacht maar wel voor flink wat minder centen.
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Ma 8 Dec 2008, 21:08    Onderwerp: Reageer met quote

@ spurlie  

Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Holblood
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 27 Augustus 2008
Posts: 147
PostGeplaatst: Ma 8 Dec 2008, 21:26    Onderwerp: Reageer met quote

Vooral ouderen hebben er last van.
''Ze willen altijd opvallen, op één of andere manier zoeken ze de aandacht en willen ze indruk maken''.

9 van de 10 keer zijn dit van die sjonnies die stoer doen met hun rammelbak van 300 euro waar ducktape als booskijkers op zijn geplakt en een uitlaat van whitehooker bij de kwikfit laten monteren.


Ouderen zetten handen op hun oren, omdat er een getunede auto erg hard optrekt.
''Ze houden zich nooit aan de verkeersregels en hebben lak aan alles''

Is makkelijk te zeggen.. ze vallen indd meer op dan de normale auto.. maar denk dat 90% van de mensen van die leasebak mongole zijn die zich niet aan de verkeers regels houden.. ECHTE tuners en stylers zijn zuinig op hun bakkie en rijden juist voorzichtiger dan de rest van het verkeer.. kost allemaal al meer dan genoeg op het zo op het spelk te zetten..




''Ze brengen zichzelf in gevaar, maar ook nog andere onschuldige mensen; door onder andere straat races te houden''

Ook dit zijn 9 van de 10 keer van die sjonnies met die plamuur bakken.



''en waarom moet die muziek altijd zo hard aanstaan? Zo raken veel mensen in het verkeer ongeconcentreerd en verliezen ze de aandacht''

dit is de eerste keer dat ik dit lees/hoor..  beetje bullshit dus..  net als of de rest van de wereld nooit hun muziek hard heeft staan?


Moeten toch eens met echte argumenten komen.
_________________

www.Fanatic-Tuners.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Ma 8 Dec 2008, 23:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ivo schreef:

Waarom kunnen ouderen het nu niet respecteren, en zien ''jullie'' (even grof gezegd) alleen maar in het negatief. Puur omdat ze alleen de ''sjonnies'' zien?

wat overbodig:
En zou er volgens jullie nu een oplossing zijn? of manier van wederzijds respect.

Nogmaals erg bedankt voor de reacties!

Ik heb anders vaak genoeg 'oudjes' gesproken over mijn en/of hun wagen (in positieve zin dus). Dus ik denk dat deze bewering totaal niet de realiteit is. Dat een paar man in je omgeving dit zeggen wil nog niet zeggen dat de rest er ook zo over denkt.
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Ma 8 Dec 2008, 23:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat het heel moeilijk zal zijn om echt respect voor elkaar op te kunnen brengen, simpelweg omdat de normen en waarden van jongeren en ouderen teveel van elkaar verschillen... Ik probeer mezelf altijd netjes te gedragen op de weg, maar wil ook wel vlot door het verkeer kunnen... dus regelmatig stuit ik wel op een ouder persoon die net onder de maxium snelheid zit, en daar erger ik me dan wel aan. Begrijp me niet verkeerd, ik ga dan echt niet bumperkleven/toeteren en dat soort zaken al meer, maar als ik er voorbij kan binnen de regels doe ik dat wel.. en dan komt er toch weer "Zo'n verlaagde golf met te grote uitlaat" voorbij...

Ik kan me de iritatie aan beide zijdes wel voorstellen, maar ik denk dat als we ons allemaal een beetje blijven gedragen dat we een heel eind komen. Maar als ik aan mijn vader of opa uit wil leggen dat ik graag veel geld in mijn auto steek, omdat ik dat leuk vind, zal hij dat niet snappen, evenmin dat ik snap dat hij in een saaie auto wil blijven rijden, en de voordelen van sommige verbeteringen niet ziet.. gewoon verschil in generaties denk ik.. en daar stap je niet zomaar overheen.

Just my two cents.. ik hoop dat je er wat aan hebt.

Gr. Henry
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 8 Dec 2008, 23:26    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals ik al schreef zie ik het van beide kanten wel.

Het grote probleem is echter het generaliseren.

Ik ben 32, dus geen snotneus, rij een klein zuing autootje zonder zichtbare externe poespas.
Maar toch ben ik volgens de generalisatie een asociale sjonnie. Ik hou namelijk van
percussiemuziek en die speel ik dus ook in de auto. HARD, want percussie moet je voelen.

En ik heb een vrachtwagenluchthoorn (3x woordwaarde) aan boord. Maar die gebruik ik niet meer
of anders dan ik de gewone claxon zou gebruiken, ik heb die luchthoorn omdat je dat juist niet verwacht.

Trouwens, waneer is iemand een "oudere"??? Waar ligt die grens??? Vooralsnog
krijg ik het idee dat je je standpunt klaar hebt en om bevestiging zoekt...

Misschien zijn die "klagers" wel gewoon jaloers omdat zij dat ook wel willen of wilden...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Di 9 Dec 2008, 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ivo schreef:
want ik ben zelf ook erg geïnteresseerd in auto's..
met m'n opel cadetje... Laughing

ASO!!!!  Laughing  Mr. Green  Wink
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
tuniaz
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Maart 2008
Posts: 327
Woonplaats: Haarlem
PostGeplaatst: Do 11 Dec 2008, 20:23    Onderwerp: Reageer met quote

hahahhaha Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Do 11 Dec 2008, 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

Kvind trouwens dat deze topic een klote naam heeft Razz
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Phantom
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 26 Oktober 2009
Posts: 11
Woonplaats: Tilburg
PostGeplaatst: Ma 26 Okt 2009, 9:51    Onderwerp: Reageer met quote

Hard muziek draaien, en hard blazen door de straat. Dat doet niet iedereen, je hebt malloten erbij die dat wel doen om aandacht te trekken, die houden geen rekening met andere mensen in zijn/haar omgeving. Iemand die er wel mee rekening houd daar klagen andere mensen niet zo veel over. Dus er zijn mensen die het verpesten  Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Ma 26 Okt 2009, 10:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik voel hier een reactie van Murcie aankomen...  Rolling Eyes  Twisted Evil  Very Happy
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Off-Topic Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB