Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Vlokman begint terug opnieuw.
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Zo 15 Jun 2008, 11:19    Onderwerp: vlokman begint terug opnieuw. Reageer met quote

jaja beste mensen.
in het kamp van vlokman zal ook nog eens iets gaan gebeuren.
alles is er dus uit gevlogen foto's van men oude isntal hangen hier nog ergens rond.

begonnen met alles leeg te halen. Dus men kist weg word ook een nieuwe voor gemaakt. Men dubbele bodems weg gewoon terug nieuwe lege koffer.

en nu kan ik dus terug beginnen nieuwe kabels nieuwe alles...
maar deze keer echt volgens de regels van het vak. en voor elk detail men tijd nemen. maw heb geen einddatum in men hoofd zitten

heb een paar foto's met men gsm getrokken want mijn camera met meerdere foto's ligt nog op het werk  Laughing

eergistere avond even een nieuw paneeltje gemaakt voor onder men (komt ook nieuwe) radio in.
voor men neon's te schakelen en de bass regeling en een logotje van dls waar nog neon achterkomt.
ook is in men bas regeling een gat voorzien waar de neon door moet schijnen als het donker is. had eerst
geprobeerd om hier ook een ledje in weg te werken maar dat was dus onmogelijk omdat je dan de steunpuntjes van het draaiknopje moet weg slijpen. heb het tot de max geprobeerd en het paste er in. heb  hier ook foto's van zal ze later posten. maar gevolg. men kabels konden niet mee door draaien. dus stukje uitgefreesd en doorgeboord.  let wel dit gaat over veilen met een mm vijl en boren met maat 1 Razz

eindresultaat;


en dan gistere een aantal aankopen meegenomen van het werk.








op de foto's zie je dus nieuwe voedingskabel.
men oude monoblok komt er ook terug in.
men sub komt er ook terug in enkel nieuwe kist.
hoe het net ingebouwd gaat worden zal een verassing blijven. mede omdat ik
het zelf nog niet helemaal exact weet. maar de grote lijnen wel.

verder zie je dus de nieuwe aansturing.
kvt-729dvd
met de kna-g520 navigatie
en de bt module.

mensen die de producten een beetje volgen zullen mss denken is hij nu helemaal gek geworden
aangezien dit de oude modellen zijn.

nowps ben niet gek geworden. heb mede omdat de nieuwe kwamen ook gewacht met de aankoop maar na het zien was men beslissing duidelijk
waarom de oude. ook al is hij duurder als de nieuwe.

waarom dan de oude
deze werkt nog steeds met de hide-away unit waar je al je uitbreidingen op kan aansluiten.
dus gewoon 1 link kabel naar de radio en that's it. al de kabels zitten dus in de koffer. lekker dicht bij alles.
dan de nieuwe heeft dus alles ingebouwd zoals ook de navigatie bleuthoot ...
moest er iets stuk gaan ben je heel je toestel kwijt voor herstelling. terwijl nu . even andere er in teste ah tog dit is stuk, opsturen en je mist enkel bv de bleuthoot of de navigatie. (die ik dan nog eventueel even kan lenen van de winkel Wink )

en voor de rest is er qua beeld geluid versterking bediening zo goed als niets veranderd.

oke de nieuwe hebben audio streaming via bleuthoot

maar dit heeft me niet overtuigd
gewone zonder versterking oké

met versterking voor geluidkwaliteit. now way. alle storingen worden namelijk mee versterkt.

hopelijk duidelijk genoeg Wink vragen stellen mag.

ahja en ook koop ik terug de zelfde 4 kanaler die ik brug als diegene ik had. maar al verkocht had.

reden 2 x250W op 150Wcompo is toch beetje overkill dan kom ik wel toe met mijn 200W

en ja dit zijn rms waarden en geen sony xplode waarden


en dan mss als afsluiter komt er dus mss nog een coaxiaal simpel boxje in de achterdeuren zodat men achterbank zitters ook iets hebben. En dat het mijn geluidsbeeld niet hinderd.
En als er niemand zit gaaan die gewoon uit dusja…

ook komt er een 230 voorziening in men hadschoenkastje met de nodige cvideo en audio inputs voor eventueel playstation wii digitale camera foto's allemaal op het scherm te krijgen.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Zo 15 Jun 2008, 13:20    Onderwerp: Reageer met quote

gvd klote weer.

net begonnen met dus alles er verder uit te halen.
begint het hier even doodleuk te onweren . zit nu vast want men stoelen moeten er uit voor men kabels maar heb geen overdekte werkplaats.

conclusie alles er dus verder uit men dashboard gehaald dat wel terug geplaatst gaat worden maar op een beter manier vaster veiliger en vooral nu voor langer  Laughing

hier hoe het er nu achter de radio uitzag.
Een schande echt waar durf dit eigenlijk niet laten zien.
Geen nood bij klanten is dit niet zo hoor Laughing



Dashboard verder uitghaald. Veel meer als dees geraakt er gewoon niet uit. Hoe raar het ook mag klinken maar de rest is gewoon 1 geheel. Wel redelijk irritant hoor maar ja daar komen we wel weer over


Zo ziet het er nu uit. Buiten de kabels naar men schakelpaneel (dus gewoon de hele aansturing voor neon onder dashboard in dashboard led’s koffer wordt allemaal hier gemaakt. Ook lekke scentraal en omdat er voor de rest geen kabels meer nodig zijn ook veel plaats ) wantvoor de rest komen hier enkel nog 2 klein voor men schermpje aan te sturen (plus contact en massa) een usb kabel  en een link rgb kabel komt hier achter niets meer
Heb men iso’s en al de rest verlengd zodat ik ze onder het handschoenkastje op een makkelijk bereikbare plaats voor ze vna daar te verlengen richting hide away unit. En dat was ook de bedoeling dat ik alle aansluitingen achteraan in de koffer kon maken. Dus ook antenneversterker komt hier. Gewoon alles eigenlijk.



Dit zijn de oude rca’s die ik gebruikt had. Gaan nu dienen voor men ps of camera of wat dan ook aan te sturen. Heb ik er nog 3 over. En die gaan gebruikt worden voor een aux in stereo jack te maken.

Dus als het klaar is heb ik ps stereo jack (voor ipod of wat dan ook of gsm ..) usb
Mp3
Dvd
Cd
div-x


Genoeg voor ieder wat wils.
Plus dan nog een beeld ingang met klank natuurlijk.



Dit zijn de neons die onder men dashboard komen (hingen er ook al maar alles was dus gewoon vlug vlug achter men radio afgetapt. En nu word rechtstreeks van aan de batterij een kabel tot aan men paneel getrokken enkel voor de neons( als het teminste stopt met regenen.)


_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Piston92
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 12 April 2008
Posts: 119
Woonplaats: Tynje
PostGeplaatst: Zo 15 Jun 2008, 14:31    Onderwerp: Reageer met quote

Nice Very Happy  Cool
_________________
Honda offroad kart project in Progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 15 Jun 2008, 15:14    Onderwerp: Reageer met quote

vlokman schreef:


Deze foto doet mij deugd; in vergelijking daarmee valt de zooi achter mijn HU nog wel mee Very Happy
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
antigram
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 29 November 2006
Posts: 2337
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Zo 15 Jun 2008, 17:36    Onderwerp: Reageer met quote

oeh draadjes
_________________

mike ed9 schreef:
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Zo 15 Jun 2008, 17:54    Onderwerp: Reageer met quote

naj meeste mensen worden afgeschrikt door dit soort foto's of als je een radio uithaalt en je ziet dit zitten.
maar ik kan je garanderen wat ik soms tegenkom daar begin ik bijna spontaan van te wenen  Laughing

oke het is hier daarjuist tog nog een twee tal uurtjes droog geweest en het werkt  Laughing  gewoon navigatie bleuthoot en dvd scherm ...
plus voeding in huls naar achter voedingskabels voor men neon allemaal binnen getrokken voorbereiding voor als de versterkers komen dat ik alles van radio navigatie en dergelijke op de zelfde massa en voeding kan zetten ...

die foto is eigenlijk een peulschil tegen hoe het er nu bijligt maar dat wist ik wel dat het zo ging zijn.
is vooral draad dat weg geknipt mag worden maar dat doe ik pas als men inbouw klaar is.

foto's volgen morgen..
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Ma 16 Jun 2008, 6:57    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Vlokman dat ziet er goed uit Smile

Leuk al die draadjes.. je had t over andere mensen hun draadbende.. Nou.. moet je maar es naar die van mij kijken. Het is echt één en al draden Razz

Maarja achter de dash proppen en je ziet er niks meer van. Succes ermee en keep us up to date Wink
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tuniaz
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Maart 2008
Posts: 327
Woonplaats: Haarlem
PostGeplaatst: Ma 16 Jun 2008, 8:00    Onderwerp: Reageer met quote

Maar jij bent ook weer een apart geval  Laughing
Mijn verstand over draden en gelul in de auto is echt zwaar onder het gemiddelde niveau. Dus niets meer dan respect voor je werkzaamheden! Wink

Ben benieuwd naar het vervolg hierop! Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Ma 16 Jun 2008, 10:50    Onderwerp: Reageer met quote

Chaoth schreef:
Hey Vlokman dat ziet er goed uit Smile

Leuk al die draadjes.. je had t over andere mensen hun draadbende.. Nou.. moet je maar es naar die van mij kijken. Het is echt één en al draden Razz

Maarja achter de dash proppen en je ziet er niks meer van. Succes ermee en keep us up to date Wink


nja die gedachtegang word meestal gebruikt maar problemen die na verloop van tijd opduiken liggen dus meestal ook aan het gewoon er achteraanproppen.



nu de voortgang van gistere en daarnet een uurtje bezig geweest.

Dus eerst de nieuwe voedingskabel die later de versterkers + hu + hide away + bleuthoot + navi moet gaan aansturen + men voedingskabels voor men neon’s en led’s getrokken. Allemaal mooi in een nylon kous



Hier zie je de kabel dan naar binnen gaan. Hangt nu een doorvoerrubber rond en is toegekit zodat er zeker geen water binnen kan komen langs dit gat.



Hier zie je de kabel dus binnen komen en direct ook de aftakking van de 3 neon kabels. Die gaan van hier achter men dash door dus naar men schakelpaneel.



Hier zie je nog een paar foto’s van men schakelpaneel in werking op men werkbank op het werk.



En de achterkant heb voor achter het logo geen plexy gebruikt maar gewoon eens tuk waar je normaal papieren met plastificieerd maar dan zonder papier tussen. Geeft het zelfde efect is enkel dunner en makkelijker te bevestigen op zulke kleine ruimte

Terug onder de motorkap vinden we dus de zekeringhouders terug.

Grote hoofdzekering voor men amp’s

En de kleinere voor de neons.(die ondertussen wel vastgelijmd zit maar dit was maar voor te testen of ik men deksel er ngo op kreeg dan.

En zo ziet het er uit als alles dicht is.


Terug binnen in de wagen had ik men kabels dus al naar onder men hadnschoen kastje gebracht maar was nog steeds een warboel. Rekening houdende met dat eens men amp’s komen hier de massa en constante plus weg gehaald moeten worden dus daar moest ik nog makkelijk aan kunnen maar wou het toch proper

Zo zag het er uit.




Dat was ook weer geen doen. Dus eve naar het werk nieuw stekkertje gaan halen en nu ziet het begin er zo uit.



Proper stekkerje gewoon in klikken speedpuls kabeltje apart omdat deze niet op de stekker van de hide away zit nieuwe kabel mooi naast de bestaande kabelboom. Nu zit alles mooi strak naast elkaar en ingetaped buiten de 12V en de massa omdat deze nog verlegd moeten worden.
Hier spijtig genoeg wel geen foto van. Mss straks.


Dan microfoontje gehangen.



Hier loopt het kabeltje langs men a stijl. Afgetaped zodat hij zeker nergens verstrikt in kan geraken.



Nieuw kabelboompje gemaakt (eigenlijk gewoon verlengd maar kom) voor men scherm aan te sturen. Aangezien die bijgeleverde kabeltjes maar een 10 cm lang zijn en ik men iso’s verplaatst heb.



Kabelboom voor de navigatie module aangepast. Kabels zijn nu nog niet ingekort omdat er nog geen definitieve inbouw komt nu. Maar wel is de normale handrem al weg gelaten (dus gewoon op massa) en de reverse is weg geknipt en afgeïsoleerd. (er kotm tog geen camera in)
Bij de definitieve inbouw worden de kabels op maat geknipt buite de speedpuls. Die mag je nooit knippen.




Hier nog wat random pics van de kabels.

Hier zie je ze er achteraan ingaan linksvoor de iso stekkernest rechts de neon kabels en zie je ze ook terug onder de mat onderuit komen.



Men voedingskabel.

Onder dashboard




En onder zetel. Ook hier zit hij nu in een doorvoerrubber voor hem zeker niet te beschadigen.


En jaja het werkte.



Goede ontvagst hoor. (gps antenne staat gewoon op zen plaatje op het dashboard. Kies hier tog voor goede ontvangst ipv dat je hem niet ziet. Kabel is lang genoeg gelaten ben nog een stuk onder het dashboard aan het zoeken waar ik hem op een metalen baar kan zetten en dat enkel plastiek tussen hem en de ruit is maar heb nog niets gevonden)



Heeft er hooguit 1 minuut ingestaan en dan verder gegaan met de neon.

Ben nog niet verder als 1 buisje achter het dashboard te kunnen hangen.


Heb net geten en ga sebiet verder doen. Dus onder voeten onder dashboard, kabel voor kofferneon ligt ook, dan neon in het dashboard, middenconsole laat ik nog even uit de wagen want  hier ga ik helemaal rondom ledjes inbouwen.
_________________
burn rubber, not your soul



Laatst aangepast door vlokman op Ma 16 Jun 2008, 15:24, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Ma 16 Jun 2008, 11:29    Onderwerp: Reageer met quote

Vlokman kheb respect voor je werk Smile

Ziet er allemaal keurig uit. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Ma 16 Jun 2008, 15:22    Onderwerp: Reageer met quote

nou men bijna eindresultaat is dus af . de voorkant dan toch. koffer moet nog beginnen.

Dus zoals ik al zij ging ik nog even verder werken

Hier wat er nog is gebeurd.

Eerst verder gewerkt aan de led’s en neon’s

Led onder dashboard die men bakje moet verlichten zat er al in maar nu deftig geplaatst toen maar vlug geplakt.

Zo ziet het er dus uit als het brand. Geeft zelf in het licht al redelijk wat rode schijn. In de donker is echt heel het bakje knalrood. Mooi hoor

Dan begin je dus met de bedoeling om geen kabelnest te maken

Nou ja kan je gewoon niet buiten.
Na alle draden aangesloten te hebben zag het er zo uit

Tel daar dan nog eens de draden bij voor je neon dan krijg je dit.
(moet je weten dat ik al zo veel mogelijk weg gewerkt heb.)



Dan maar begonnen met de neon’s aan te sluiten.

Eerst massa boom gemaakt.
Dus al iets minder. Ik bedoel properder.




Hier zie je de massa’s en de ingangangsspanningen die dus rechtstreeks van de baterij komen al aangesloten op men schakelpaneel



Dan maar de neon’s zelf aangesloten en getest dat ziet er dus zo uit.



Zoals je ziet op de vorige kabel is dat al een pak properder dus ook makkelijker te plaatsen en jaja alles past er mooi in.(en neen het zit niet scheef is gewoon door de foto  Laughing )


De kabels die je links en rechts beneden ziet zijn ondertussen ook al weg maar men camera was plat en had meer zin om verder te werke zodat het af was als men batterijen gaan op te laden.

Foto’s in de donker van de neon’s endergelijk volgen later gaat veelkans filmpje worden ..
Maar is iets voor deze avond.

Wat nu het eerst op de planning staat

Men tunnel gaat onder handen genomen worden.
Gaat rondom allemaal led’s ingebouwd krijgen moet volgens mij wel show effect geven als het nacht is.


Grtz een tevreden vlokman Razz

Vragen of opmerkingen mag altijd Wink
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
tuniaz
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Maart 2008
Posts: 327
Woonplaats: Haarlem
PostGeplaatst: Ma 16 Jun 2008, 15:59    Onderwerp: Reageer met quote

Een tevreden vlokman is meer dan terecht als ik dit zo zie.
Misschien een beetje een achtelijke vraag maar, zoals ik al eerder zei: ik weet niks van die draden en het hele gebeure.. is er misschien een manier om er toch wat over te leren? Boeken ofzo, of moet ik dan echt een opleiding ervoor volgen?

Ziet er allemaal echt goed uit!  Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Ma 16 Jun 2008, 19:14    Onderwerp: Reageer met quote

nja bij mijn weten zijn er geen boeken.
gewoon basis elektronica. en proberen ...
voor de rest de topics van mij murcy en jesse lezen zijn er nogal met bezig. ook forums van show your sound volgen en een handige site is www.12vhifi.com gaat vooral over auto electronica staat ook een program voor je subkisten te berekenen op.
als je die site leest kan je er wel met weg.
heb het zelf al doende geleerd via men werk en heb van studie electronische instalatie technieken gevolgd.

roadking heeft bij mijn weten ook veel geleerd via 12Vhifi.

grtz nick
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 16 Jun 2008, 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

Wordt netjes! Die nylon kous is wel handig, maar dat is toch zo'n beetje een soort van net?
Is dat dan wel waterdicht bij je doorvoer??? Niet dat daar veel water zal komen, maar toch...

Het schakelpaneeltje vind ik persoonlijk een beetje uit de toon vallen, daar zou
ik wipschakelaartjes hebben gebruikt ipv tuimelschakelaartjes, desnoods ronde
als je dat liever hebt... Bouwt nog makkelijker in dan rechthoekig ook...

En verder is draadjes trekken eigenlijk best leuk Very Happy
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tuniaz
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Maart 2008
Posts: 327
Woonplaats: Haarlem
PostGeplaatst: Di 17 Jun 2008, 10:05    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je reactie Vlokman. Ik zal na me werk eens even een kijkje nemen op die site Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB