Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| mark-17 Newbie

| Geregistreerd op: 14 Augustus 2008 | Posts: 2 | |
|
Geplaatst: Vr 15 Aug 2008, 8:30 Onderwerp: laptop in auto bouwen |
|
|
|
beste tuners
ik heb een bruut audio systeem , maar nou ligt mijn dashboard kasje vol met cd`s dus dacht ik he als ik mijn laptop nou in de auto kon bouwen zou dat fantashties zijn
iemand die hier ervaring mee heeft...
hoe ga ik laptop voor zien van stroom ? ga ik dat redden met een omvormer?? van 12v na 230??
iemand hier nog tips over ??
mvg mark (ben nieuw hier) |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 15 Aug 2008, 11:57 Onderwerp: |
|
|
|
Wat zie jij als "bruut"?
Als ik jou was zou ik ipv een laptop een iPod inbouwen, al dan niet met bediening
via de HU. Dat is makkelijker, goedkoper, degelijker en VEEL handiger te bedienen.
Of je moet een CarPuter bouwen, maar dat is ook niet "even" gedaan... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 15 Aug 2008, 14:57 Onderwerp: |
|
|
|
Denk dat dat inderdaad de beste oplossingen zijn.
Carputer is natuurlijk het leukst als je een vast systeem in de auto wil, dat je de mogelijkheden biedt voor meer dan alleen films en muziek.
Als 't enkel voor muziek is zou ik voor iPod met hu interface gaan.
Om op je laptop door te gaan, ik weet niet of je een nieuwe of oude laptop hebt? Oudere kun je vaak nog stroomomvormers voor krijgen voor 12V, nieuwere gebruiken vaak 16-20V en ook weer een hoger stroomverbruik, en dan wordt 't meteen een dure omvormer, of je moet voor een 230V omvormer gaan (let wel op dat die genoeg stroom kan leveren).
Maar een laptop kun je natuurlijk niet zo mooi en netjes wegbouwen. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 15 Aug 2008, 16:58 Onderwerp: |
|
|
|
Of wat ik me net bedenk; NOG simpeler: een USB-HU met een geheugen-stick van een paar GB...
Een pocket-HD zou ook kunnen, maar is niet SolidState, dus potentieel wat gevoeliger voor
schokken/trillen EN de meeste USB-HU's kunnen niet meer dan 999 tracks op zo'n disc aan door
het interne OS, dus afhankelijk van je encoding bitrate heb je aan 4 tot 8Gb mer dan genoeg... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| mark-17 Newbie

| Geregistreerd op: 14 Augustus 2008 | Posts: 2 | |
|
Geplaatst: Za 16 Aug 2008, 8:16 Onderwerp: |
|
|
|
oke tnx .. ga ik tog maar voor een ipod in bouwen .... wnt ja laptop werk je idd niet zo mooi weg |
|
Naar boven |
|
 |
|
|