Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| frankkie Newbie
| Geregistreerd op: 10 Augustus 2008 | Posts: 3 | Woonplaats: roermond |
|
Geplaatst: Zo 10 Aug 2008, 9:59 Onderwerp: compressor/ supercharger help help!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
hhyhmmm
ik heb een ford taunus 2.8 v6,op lpg .
hier een compressor van een mercedes op gezet .
maar waarom waarom wil het niet strarten ,
alleen aanstalte om te starten ,
wie weet hier iets over te vertellen .
frank _________________ vroem vrooooooeeeeeem |
|
Naar boven |
|
|
| Erik23 Newbie
| Geregistreerd op: 13 Juli 2008 | Posts: 9 | Woonplaats: Boxtel |
|
Geplaatst: Zo 10 Aug 2008, 12:07 Onderwerp: |
|
|
|
Denk dat iets meer info wel makkelijk zou zijn.
-timing goed
-onsteking
-brandstoftoevoer
weet niet of je op benzine of op gas start? |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 10 Aug 2008, 13:35 Onderwerp: |
|
|
|
Ik sluit me aan bij Erik;
Heb je wel vonk, benzine en lucht??? _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| frankkie Newbie
| Geregistreerd op: 10 Augustus 2008 | Posts: 3 | Woonplaats: roermond |
|
Geplaatst: Zo 10 Aug 2008, 16:59 Onderwerp: compressor/ supercharger help help!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
hhhmmm .
starten kan alleen nog maar op gas , benzine tank en de hele handel is er van afgehaald.
heeft vonk krijgt gas en lucht ,
maar ik bedenk me net dat ik misschien iets te graat ben gegaan , inlaat is 2x 30mm ,hier op heb ik 2x40 mm lucht toevoeg gemonterd, met gas klep van 80mm .
en ik weet alleen dat de compressor van een 2.3 mercedes af komt .
zoals hij nu klinkt bij het net niet willen starten krijgt hij te weinig van alles .
voor foto's kijk dan op http://frankkie68.hyves.nl _________________ vroem vrooooooeeeeeem |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 10 Aug 2008, 17:15 Onderwerp: |
|
|
|
Heb je al eens iets simpels geprobeerd zoals het inspuiten van een beteje benzine in je inlaat??? _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Ma 11 Aug 2008, 3:24 Onderwerp: |
|
|
|
Misschien dat een nieuwe aangepaste chip een idee is,,,? Is wel een belangrijk dingetje als je een atmosferisch blok ombouwt naar een blok met drukvulling (turbo en/of compressor). _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Erik23 Newbie
| Geregistreerd op: 13 Juli 2008 | Posts: 9 | Woonplaats: Boxtel |
|
Geplaatst: Ma 11 Aug 2008, 11:15 Onderwerp: |
|
|
|
Ik zou het ook eens proberen door of bezine of nog beter remmenreiniger in je inlaat tespuiten.
Als je timing, onsteking dan gewoon goed staat moet hij lopen, welis waar waarschijnlijk maar even tot hij de remmenreiniger opgebruikt heeft.
Starten op gas is zoiezo niet aan teraden, dit ivm met de grote kans op backfire tijdens het starte |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 11 Aug 2008, 21:18 Onderwerp: |
|
|
|
Longbow schreef: |
Misschien dat een nieuwe aangepaste chip een idee is? |
De Ford Taunus is maar gemaakt tot 1982, dus ik denk niet dat daar überhaupt al een chip in zit... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| frankkie Newbie
| Geregistreerd op: 10 Augustus 2008 | Posts: 3 | Woonplaats: roermond |
|
Geplaatst: Di 12 Aug 2008, 21:31 Onderwerp: |
|
|
|
hey jongens het is te laat ik heb hem effe aan het lopen gehad en toen zie hij poef paf knal,
kreeg ik effe een beetje backfire en de compressor doet nou niets meer .
zit helemaal vast ,
moet toch iets beter over nagedacht worden om zoiets aan de praat te krijgen ,
toch bedankt voor jullie hulp.
groetjes frank _________________ vroem vrooooooeeeeeem |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Wo 13 Aug 2008, 0:28 Onderwerp: |
|
|
|
Murcielaygo schreef: |
Longbow schreef: |
Misschien dat een nieuwe aangepaste chip een idee is? |
De Ford Taunus is maar gemaakt tot 1982, dus ik denk niet dat daar überhaupt al een chip in zit... |
Daar had ik ff niet aan gedacht, maar ook al zat er standaard een carb op, een stand-alone management is meer een must dan overbodige luxe in zijn geval. Daarnaast dacht ik te weten dat starten op Gas sowieso niet echt handig werkt. Waarom weet ik niet precies maar meen ik ooit eens opgevangen te hebben in mn school periode. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 13 Aug 2008, 11:23 Onderwerp: |
|
|
|
Oudere wagens slaan vaak makkelijker aan op gas,
de meeste G3-systemen kunnen volledig op gas lopen.
Mijn vaders heftruck heeft niet eens meer een benzinetank aan boord.
De knal en backfire lijken mij een gevolg van verkeerde timing op
je ontsteking, maar het kan ook dat door de drukvulling de brandstof
niet komt waar 'ie zijn moet, net als een turbo die de vlotterkamer
van een carburateur kan leegblazen. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
|
|