Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Geen acceleratie vd motor, sparking bougie
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sibiza1.3
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 Augustus 2008
Posts: 41
Woonplaats: Wageningen
PostGeplaatst: Ma 13 Okt 2008, 11:36    Onderwerp: Geen acceleratie vd motor, sparking bougie Reageer met quote

Ik heb een groot probleem. Ik heb mijn koppakking en de in- en uitlaatpakking vervangen. Dit samen met mijn oom die 21 jaar monteur is geweest in het leger en dit dus veel vaker heeft gedaan.

Wat jammer is is dat als ik mijn motor nu start hij stationair loopt op 400 rpm, normaal 800-900. dit doetie voor 5 sec en dan slaat ie af. Maar als ik vol gas geef, dan draait ie 1500rpm (normaal op de weg zo'n 7500 rpm). Dit houdt ie wel vol. Ik heb geen lucht in mijn rail injectie systeem (al gecheckt). Mijn motor zou toch ook op 3 cilinders moeten kunnen draaien? Omdat 1 bougie vonkt als de motor draait. Mijn oom is zelf ook radeloos en erg chagarijnig hierover, omdat het hem nog nooit gebeurt is vast te zitten bij een probleem met een auto.  Razz

Heeft iemand suggesties? Mn oom zegt zelf dat het vonken van de bougie er verder niet wat mee te maken kan hebben... Hoewel ik twijfelde, maar ik heb er aanzienlijk minder verstand van dusjah Razz













Laatst aangepast door Sibiza1.3 op Wo 22 Okt 2008, 20:44, in toaal 4 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 13 Okt 2008, 18:29    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je de ontstekingstiming al nagekeken?
Je verdeler zit op het uiteinde van je nokkenas en
is er DUS afgeweest om de koppakking te doen...

Kan makkelijk verkeerd staan of bijv. niet goed vervroegen...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sibiza1.3
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 Augustus 2008
Posts: 41
Woonplaats: Wageningen
PostGeplaatst: Ma 13 Okt 2008, 22:44    Onderwerp: Reageer met quote

Dus waar de distributieriem zit? Dat zit allemaal nog goed. Ook nog gedouble-checked met vraagbaak erbij voor de timing. Ook aan de andere kant, de rotor arm en kapje ervan zijn vernieuwd. Kostte me trouwens nog best wat moeite om die te krijgen voor deze auto.. Razz

Desalniettemin, ik zal dit voor de zekerheid nog even navragen bij mijn oom. Ik denk niet dat het dit is, omdat mijn oom daar zelf ook al wel aan gedacht zal hebben.. Iig bedankt, kzal er morgenavond nog even op terugkomen.
_________________
Nice cars aren't always fast either.

--- IBIZA @ garage, misschien toch gaan voor een polotje die papa voor me wil betalen? Razz ---
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Di 14 Okt 2008, 8:28    Onderwerp: Reageer met quote

Controleer anders eens de volgorde van de bougiekabels... als daar een foutje in zit krijg je dit ook.
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 14 Okt 2008, 9:18    Onderwerp: Reageer met quote

Sibiza1.3 schreef:
de rotor arm en kapje ervan zijn vernieuwd.

DIE bedoel ik dus. Als je riem verkeerd stond zou je inmiddels wel wat kapotte kleppen hebben.

Ik denk dat met het vervangen van de rotor en kap de kap niet goed is geplaatst,
de kabels verkeerd geplaatst zijn of de gehele verdeler verdraaid is, waardoor
de vonk nu niet op tijd komt en je dus geen optimale verbranding hebt.

Zet je te timing te vroeg of te laat dan loopt je auto slecht
stationair en haal je nooit de "normale" toptoerentallen.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sibiza1.3
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 Augustus 2008
Posts: 41
Woonplaats: Wageningen
PostGeplaatst: Di 14 Okt 2008, 23:18    Onderwerp: Reageer met quote

R5GTT schreef:
Controleer anders eens de volgorde van de bougiekabels... als daar een foutje in zit krijg je dit ook.


zeer zeker niks mis daaraan... Alleen bij de eerste bougie klikt de kabel niet op de bougie zoals bij de rest...

Murcielaygo schreef:
Ik denk dat met het vervangen van de rotor en kap de kap niet goed is geplaatst,


Denk (weet bijna wel zeker) dat deze goed geplaatst is.. Dit heeft mijn oom zelf gedaan toen ik onder de auto me rug lag te vernachelen, om de uitlaat weer vast te zetten.. Razz Dus ik heb dit zelf niet gezien, maar zag er wel goed uit dacht ik (wel moeilijk te zien van de buitenkant maarja). Zal het voor de zekerheid nog even navragen. Heb je nog andere suggesties? Vriend van me zei dat die vonkende bougie kortsluiting maakte op mn blok, en dus zou er iets op de verkeerde tijd vonken (kon zijn verhaal niet geheel volgen, omdat ik dacht dat ie weer ns wat uit zn duim zoog..)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 15 Okt 2008, 8:58    Onderwerp: Reageer met quote

Als er 1 stekker niet goed sluit kan het zijn dat die cilinder niet ontsteekt.
En zelfs met een nieuwe kap en rotor kan je ontsteing verlopen, alleen al door de
verschillen in toleranties. Als de nieuwe rotor een IETS breder sleepcontact heeft
kun je daarmee je ontsteking al een graad verzetten zonder er erg in te hebben...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Wo 15 Okt 2008, 22:17    Onderwerp: Reageer met quote

Wat bedoel je nu eigenlijk precies met die vonkende bougie? Want ik snap momenteel niet echt wat je ermee bedoeld. Vonkt 1 bougie niet?
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 16 Okt 2008, 18:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat 'ie bedoelt dat de bougiekabel niet goed vastklikt.

Er zijn dan twee mogelijkheden: de vonk springt van de kabel naar het blok
en je hebt geen vonk in de cilinder, of de vonk springt naar de bougie en
springt dan in de cilinder ook nog een keer. Alleen is de vonk in de cilinder
dan een flink stuk minder krachtig en loopt de motor ook niet goed.

Als je trouwens niet weet hoe oud de bougiekabels zijn is het vaak verstandig
die ook maar te vervangen, zeker nu het weer vochtiger wordt.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sibiza1.3
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 Augustus 2008
Posts: 41
Woonplaats: Wageningen
PostGeplaatst: Zo 19 Okt 2008, 20:38    Onderwerp: Reageer met quote

Murcielaygo schreef:
Ik denk dat 'ie bedoelt dat de bougiekabel niet goed vastklikt.

Er zijn dan twee mogelijkheden: de vonk springt van de kabel naar het blok
en je hebt geen vonk in de cilinder, of de vonk springt naar de bougie en
springt dan in de cilinder ook nog een keer. Alleen is de vonk in de cilinder
dan een flink stuk minder krachtig en loopt de motor ook niet goed.

Als je trouwens niet weet hoe oud de bougiekabels zijn is het vaak verstandig
die ook maar te vervangen, zeker nu het weer vochtiger wordt.

Klopt. Bougiekabels zijn origineel, dus uit '92. En de rotor is het niet... Meer ideeen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 19 Okt 2008, 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

Sibiza1.3 schreef:
Bougiekabels zijn origineel, dus uit '92. En de rotor is het niet... Meer ideeen?


Murcielaygo schreef:
Als je trouwens niet weet hoe oud de bougiekabels zijn is het vaak verstandig
die ook maar te vervangen, zeker nu het weer vochtiger wordt.


Je weet dus wel hoe oud ze zijn in mijn ogen TE oud.
Als er haarscheurtjes in de isolatie zitten kun je problemen krijgen,
maar wat ook kan is dat de kernen gewoon niet goed meer zijn.

Als je al nieuwe bougies, rotor an kap hebt zou ik de kabels nu ook meteen vervangen.
Dat kost maar een paar tientjes en lost hoogstwaarschijnlijk je probleem op.

En mocht dat onverhoopt niet DE oplossing zijn dan kna het na zo'n 16 jaar
zeker geen kwaad ze te vervangen, zeker nu het winter aan het worden is...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sibiza1.3
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 Augustus 2008
Posts: 41
Woonplaats: Wageningen
PostGeplaatst: Di 21 Okt 2008, 10:40    Onderwerp: Reageer met quote

Wat kan de oplossing dan wel zijn? Want die kabels zijn nog gewoon goed. Mijn oom zei op MSN:

-----
David zegt:
we need to ask a garage why the acceleration system does not work
David zegt:
the fuel is there and so is the spark
David zegt:
and the timing im 100% sure is right
-----

Ik denk zelf dat het nog iets kan zijn dattie te weinig lucht krijgt. Maar ik snap totaal niet hoe dat kan, omdat alles gewoon weer er op zit zoals het origineel ook zat. Wat ook kan is dat de benzine injectie geen goede timing meer heeft, maar dat is ook raar want dat gaat electronisch, ik heb niet aan de electronica gezeten...
_________________
Nice cars aren't always fast either.

--- IBIZA @ garage, misschien toch gaan voor een polotje die papa voor me wil betalen? Razz ---
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Di 21 Okt 2008, 11:38    Onderwerp: Reageer met quote

Of heb je toch met je carterontluchtingslang gespeeld en zuigt 'ie vase lucht aan?  Rolling Eyes
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Sibiza1.3
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 Augustus 2008
Posts: 41
Woonplaats: Wageningen
PostGeplaatst: Di 21 Okt 2008, 12:19    Onderwerp: Reageer met quote

spurlie schreef:
Of heb je toch met je carterontluchtingslang gespeeld en zuigt 'ie vase lucht aan?  Rolling Eyes

Weinig kans, goed dichtgetaped (zie fotos), en ook goed bevestigd aan uiteinden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 21 Okt 2008, 14:09    Onderwerp: Reageer met quote

Sibiza1.3 schreef:
die kabels zijn nog gewoon goed.

Hoe weet je dat? Dat ze weerstand geven als je ze doormeet wil niet zeggen
dat ze onder invloed van warmte en beweging altijd goed contact blijven maken.

Ik krijg heel sterk het idee dat het niks mag kosten...
Zoals ik eerder al zei; vervang gewoon die kabels, baat het niet,
dan schaadt het zeker ook niet en zo duur is dat allemaal niet...
Quote:
we need to ask a garage why the acceleration system does not work

Acceleration-system is de vervroeging van de ontsteking.
Als die met vacuum werkt moet je de slangetjes eens goed nakijken...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB