Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Geen acceleratie vd motor, sparking bougie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sibiza1.3
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 Augustus 2008
Posts: 41
Woonplaats: Wageningen
PostGeplaatst: Ma 17 Nov 2008, 8:26    Onderwerp: Reageer met quote

Murcielaygo schreef:
Gezien de leeftijd van de auto zal deze nog geen gebruik maken van OBD2.
Dan moet je er dus wel zeker van zijn dat de garage een compatibel apparaat heeft...

Een Nissan 100NX gebruikt bijv. Consult; die heeft bijna geen enkele dealer
meer eentje liggen, maar moet uit het centrale systeem gereserveerd worden.
Mijn Aygo heeft OBD2, daar heb ik inmiddels zelf een ScanGaugeII voor...


Ik heb gehoord dat er idd zo'n apparaat is, dit zullen ze bij een garage toch vast wel weten/makkelijk kunnen uitvinden? Ik laat m bij een lokale eenmansgarage checken, kijken hoe duur het is en of het maken het uberhaupt nog wel waard is, en hoeveel werk het is. Ik heb gekeken naar dat OBD-II, en heb er wel wat van kunnen vinden van auto enginuity, die een gratis download aanbieden waarmee je statistieken van je auto kan halen. Maar eigenlijk zie ik er geen optie bij om fouten uit het elektrisch circuit te bepalen (het programma heet ScanTools).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 17 Nov 2008, 23:27    Onderwerp: Reageer met quote

Die software is allemaal erg leuk, maar als je auto de interface niet heeft
(en ik ben er 90% zeker van dat dat zo is) heb je er dus niks aan...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sibiza1.3
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 Augustus 2008
Posts: 41
Woonplaats: Wageningen
PostGeplaatst: Zo 23 Nov 2008, 0:31    Onderwerp: Reageer met quote

Murcielaygo schreef:
Die software is allemaal erg leuk, maar als je auto de interface niet heeft
(en ik ben er 90% zeker van dat dat zo is) heb je er dus niks aan...


Ach nou ja, ik maak te snel stappen, ik laat hem nu checken bij de garage, anders meten ze m maar handmatig door. Iig thx, weet ik dat ook weer. Hoe kan je eigenlijk zien of je een compatibele interface daarvoor hebt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 23 Nov 2008, 16:02    Onderwerp: Reageer met quote

OBD2 maakt gebruik van een specifieke stekker.
Maar sowieso is OBD2 pas sinds 1996 in de USA
en 2000 in Europa de verplichte stadaard.

Auto's voor die jaren hebben vrijwel zeker een ander
systeem, vaak specifiek voor het automerk.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sibiza1.3
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 Augustus 2008
Posts: 41
Woonplaats: Wageningen
PostGeplaatst: Zo 23 Nov 2008, 17:37    Onderwerp: Reageer met quote

En moet die stekker dan los zitten? Het enige waar in mijn auto een stekker zou kunnen zitten is de verdeler van de injecties... Verder zit er alleen maar kabel in mijn auto (tenzij het in het dashboard zit, lijkt me raar  Confused )
_________________
Nice cars aren't always fast either.

--- IBIZA @ garage, misschien toch gaan voor een polotje die papa voor me wil betalen? Razz ---
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 23 Nov 2008, 23:00    Onderwerp: Reageer met quote

Sibiza1.3 schreef:
tenzij het in het dashboard zit, lijkt me raar


DAT is dus precies waar dei stekker HOORT te zitten!
De precieze afstand weet ik zo even niet, maar ik dacht dat
de stekker binnen 1 meter van de bestuurder moet zitten.

Op die manier kan een monteur de uitlees-apparatuur aansluiten
en aflezen vanaf de bestuurdersstoel terwijl hij alle elementen
van de auto kan bedienen...

Bij mijn Aygo zit de OBD2-stekker boven het gaspedaal,
maar bij de zekeringen is ook een veel voorkomende plaats...
Erg handig ook, want ik hoefde voor mijn manier van
monteren (boven de binnenspiegel) de kabel van mijn
ScanGaugeII maar met 60cm te verlengen.

Voor een montage op/in het dashboard is de
standaard kabel van 180cm lang genoeg.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Ma 24 Nov 2008, 11:45    Onderwerp: Reageer met quote

Hij zit bij mij links van het stuur. Inderdaad vlak bij de zekeringen. Smile
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB