Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Turbodruk verlies door lekkende pakking

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kevin200sx
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Oktober 2008
Posts: 27
Woonplaats: Beverwijk
PostGeplaatst: Ma 20 Okt 2008, 18:59    Onderwerp: turbodruk verlies door lekkende pakking Reageer met quote

Hey allemaal ik heb even een klein vraagje over mijn auto.

Mijn spruitstukpakking is lek en daardoor verlies ik (denk ik) veel druk van de turbo.

mijn vraag is dan ook:
- Kan dit kwaad voor de turbo?
- Zijn dit de juiste symptomen van een verlore turbodruk?

Ik hoor het graag van jullie, want ik ga op deze manier niet met mijn auto rijden.

Ciao,
Kevin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 20 Okt 2008, 21:49    Onderwerp: Reageer met quote

WELK spruitstuk? Inlaat of Uitlaat???
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
kevin200sx
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Oktober 2008
Posts: 27
Woonplaats: Beverwijk
PostGeplaatst: Di 21 Okt 2008, 10:29    Onderwerp: Reageer met quote

volgens mij bij het uitlaatspruitstuk (daar waar je spruitstuk tegen je blok aan zit). Ik heb echter al een stalen pakking besteld... kan je hier wat meer mee?

Ciao,
Kevin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Di 21 Okt 2008, 11:41    Onderwerp: Reageer met quote

Is het het spruitstuk dat aan je uitlaat gekoppeld is of is hethet spruitstuk dat aan je luchttoevoer is gekoppeld? Wel zo handig om met zekerheid te weten wel spruitstuk het is  Wink
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
kevin200sx
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Oktober 2008
Posts: 27
Woonplaats: Beverwijk
PostGeplaatst: Di 21 Okt 2008, 16:41    Onderwerp: Reageer met quote

Hey,

Het is mijn spruitstuk wat aan mijn uitlaat zit....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Di 21 Okt 2008, 17:44    Onderwerp: Reageer met quote

Uitlaatspruitstuk dus Razz
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
carisma1800GLX
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 13 Juni 2008
Posts: 33
PostGeplaatst: Di 21 Okt 2008, 20:31    Onderwerp: Reageer met quote

als je daar druk verliest zit er denk ik ergens een hele zwarte plek van de uitlaatgassen waar de druk verloren gaat, lijkt mij raar dat je daardoor druk verliest je kan nooit zonder sporen zoveel druk verliezen dat hij de turbinewiel niet meer aan drijft, dat denk ik dan kheb er nie zoveel ervaring mee, w8 toch maar ff op het antwoord van een deskundige Razz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Di 21 Okt 2008, 21:15    Onderwerp: Reageer met quote

kevin200sx schreef:
Hey,

Het is mijn spruitstuk wat aan mijn uitlaat zit....

Ik denk vraag het maar ff voor de zekerheid. Want eerst zei je "daar waar je spruitstuk tegen je blok aan zit". En dat kan zowel het inlaat als het uitlaat spruitstuk zijn, maar nu is het duidelijk  Wink  Mr. Green
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 21 Okt 2008, 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

Als je uitlaatspruitstuk lek is verliest je turbo geen druk, hooguit komt 'ie niet 100% op
snelheid, omdat er gassen buiten de turbo omgaan ipv dat ze de turbine aandrijven...

Het kan m.i. niet echt kwaad voor de turbo, maar een lekke uitlaat is nooit goed,
zeker niet zo dicht bij het blok; dat kan potentieel uitlaatgassen in de cabine toelaten
en dat wil je niet, daarom zou dit ook afkeur zijn bij een APK.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Wo 22 Okt 2008, 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

Bij een lekke uitlaat, of een willekeurige lekke pakking, zou je motor meer geluid moeten geven, vooral als de turbo op druk komt en het uitlaatgeluid daarbij dus Maximus hier van het forum heeft dat ook gehad, en plots klonkt zijn S13 een stuk beestachtiger als daarvoor! Laughing Check iig eerst wát er nu precies mis is met de uitlaat dan wel turbo. Hoe oud is de turbo btw?

De uitlaatspruitstuk pakking van een S13 vervangen is een klote karwij, simpelweg omdat je er niet onderuit komt om minimaal nog 1 ander koppelstuk los te maken in je uitlaattraject, bijv. bij de downpipe. Daar heb je dan dus óók een nieuwe pakking voor nodig. Beste wat je kan doen om een hoop ellende in de toekomst te besparen, is álle pakkingen (binnen het motorruim) van je uitlaattraject vervangen zodat je later niet voor 1 lullige pakking de hele bende er weer uit kan gaan sleutelen.

Kunnen sleutelen en gedult hebben is trouwens een must voor elke 200SX eigenaar,, je zult het namelijk vaak gaan doen. Wink
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
kevin200sx
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Oktober 2008
Posts: 27
Woonplaats: Beverwijk
PostGeplaatst: Vr 31 Okt 2008, 11:25    Onderwerp: Reageer met quote

Hey,

thnx voor alle reacties btw. Mijn auto staat nu bij de dealer voor een complete set nieuwe pakkingen. Ik heb de tip gehad van een sx kenner (www.sxgarage.nl) dat mijn spruitstuk misschien iets krom is en dat ie daarom de pakkingen eruit blaast.
Hij zegt dat een standaard nissan pakking genoeg druk moet kunnen hebben.

Dus ik hoop het autotje dinsdag terug te hebben met niet al teveel kosten Razz...

Ciao,
Kevin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Za 1 Nov 2008, 13:45    Onderwerp: Reageer met quote

Wordt de pakking dan alleen vervangen? Of wordt ook iets gedaan aan het spruitstuk zelf?

Hopelijk is het snel en met niet al te veel kosten voor je opgelost dinsdag!
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
kevin200sx
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Oktober 2008
Posts: 27
Woonplaats: Beverwijk
PostGeplaatst: Za 1 Nov 2008, 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

Hey,

Ik laat alleen de pakkingen veranderen omdat ik de auto dinsdag echt nodig heb ivm met een belangrijke beveiligings training in Rotterdam.

Het spruitstuk laat ik even bij hurricane racing bekijken in heerhugowaard en laat hem daar misschien (als ie krom is) ook even afvlakken.

dussss,..... ik ben benieuwd wat ze van de nissan dealer te zeggen hebben.

Ciao
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB