Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

BMW X3 torsiebar of ophanging

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
@thlon
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 1 Februari 2009
Posts: 1
Woonplaats: Borsbeek/België
PostGeplaatst: Zo 1 Feb 2009, 17:23    Onderwerp: BMW X3 torsiebar of ophanging Reageer met quote

Hallo iedereen,

Ben nieuw hier.
Ik heb altijd met een opel astra g gereden, nu had ik daar Eibach veren ondersteken en Michelin pilot premacy's, bangelijke baanligging, ging alsof het iets van niets was door de bochten.

Nu rijdt ik met een Bmw x3, maar als ik nog maar de helft van de snelheid haal van de astra ga ik er precies uitgaan, hij helt zowat over, ik hoop dat ik het hier juist verwoord.
Terwijl de astra mooi recht blijft hangen.

Nu hebben ze me verteld dat ik het beste een set torsiebaren steek.
Maar als ik nu een schokdemperset steek, de originele steken er reeds 160000km onder, dus lang zullen die niet meer meegaan veronderstel ik.
Maar dan wel zonder andere veren, ik wil niet teveel comfort opgeven.

Zou mijn probleem niet opgelost zijn?
Iemand suggesties?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 1 Feb 2009, 17:53    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, dat lost je probleem niet op.

De auto wordt gedragen door de VEREN, niet de dempers.
Overhellen komt door het ontbreken van draging aan de buitenste wielen.
Eibachs zijn stijver, waardoor je strakkere wegligging krijgt.
Je kunt dus beter andere veren plaatsen, evt. icm nieuwe dempers
en een setje AntiRollBars (Swaybars) zal ook wle helpen.

Maar het blijft natuurlijk een X3; die staan VEEL hoger op de wielen dan
een Astra EN wegen meer, dus zal zicht ook HEEL anders gedragen...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Ma 2 Feb 2009, 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

Idd een x3 heeft zijn zwaartepunt veel hoger liggen dan een astra natuurlijk.
Je wegligging zal een stuk verbeteren door veren, dempers en antiroll stangen vervangen.

Maar helaas is grip nog altijd een compromis tussen comfort en hardheid, dus wat comfort zul je altijd inleveren. En bedenk ook dat je wagen behoorlijk onvoorspelbaar kan worden wanneer je erg dikke stabi stangen gaat monteren! Als je deze gaat vervangen is het misschien verstandiger om eerst eens de voorste stabi te vervangen door een dikkere/stuggere en dan kijken of achter ook nog nodig is.
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB