Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| kevin200sx Starting Member

 | Geregistreerd op: 20 Oktober 2008 | Posts: 27 | Woonplaats: Beverwijk |
|
Geplaatst: Do 26 Mrt 2009, 19:53 Onderwerp: kapotte BOV? |
|
|
|
Hey mensen,
weer even een post van mij.
Ik heb een tijdje al een probleem met mijn turbo... van 1.2 bar draaide de turbo in een paar weken nog maar 0.9 bar en nu zelfs op zijn top nog maar 0.7 bar.
Verder krijg ik inplaats van die mooie ratelslang achtige affluittoon uit mijn BOV bij lage toeren en een keiharde.... PSSSSSSSSSIIIIIIEEEEEEETTTTT bij hoge toeren, nu nog maar een PJOEFFFF....
(geluiden van je turbo verwoorden is echt moeilijk , ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel).
Kan iemand mij met dit probleem helpen, want ik mis echt zware turbodruk en mijn auto klinkt niet zo stoer meer zonder die fluit ...
Ciao,
Kevin |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 26 Mrt 2009, 23:10 Onderwerp: |
|
|
|
Blijft de BOV niet open hangen waardoor de druk niet opgebouwd wordt?
En zonder druk (of met een kapotte BOV) ook geen fluit... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| kevin200sx Starting Member

 | Geregistreerd op: 20 Oktober 2008 | Posts: 27 | Woonplaats: Beverwijk |
|
Geplaatst: Zo 29 Mrt 2009, 20:35 Onderwerp: |
|
|
|
Hey zoiets dacht ik al.... hoe kan ik dat oplossen?, want ik heb die stelschroef achter op de BOV al aangedraaid maar dat werkt niet...
Ciao,
Kevin |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 29 Mrt 2009, 23:13 Onderwerp: |
|
|
|
Veer gebroken misschien? _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| kevin200sx Starting Member

 | Geregistreerd op: 20 Oktober 2008 | Posts: 27 | Woonplaats: Beverwijk |
|
Geplaatst: Ma 30 Mrt 2009, 4:57 Onderwerp: |
|
|
|
geen idee... is zo'n ding makkelijk uit elkaar te halen?
Ciao,
Kevin |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 30 Mrt 2009, 9:30 Onderwerp: |
|
|
|
Geen idee, ik ga ook alleen maar af op wat ik heb gezien en gelezen,
ik heb nul-komma-nul "hands on" ervaring met turbo-techniek... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| R5GTT Junior Member

 | Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Ma 30 Mrt 2009, 19:17 Onderwerp: |
|
|
|
Meestal kun je een dump-valve (of blow-off valve) simpelweg in twee delen uit elkaar schroeven, dan kom je een veer en een membraam tegen. Als de veer gebroken is, of het membraam gescheurd is blaast de auto contstant zijn turbodruk weg, en zal het vermogen een stuk minder zijn.
Als ik jou verhaal zo lees vermoed ik dat het membraam stuk is, maar daar kan ik me in vergissen... een plaatje posten zou al een stuk helpen, dan heb ik een idee van wat voor bov je onder de kap hebt zitten. _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
 |
| kevin200sx Starting Member

 | Geregistreerd op: 20 Oktober 2008 | Posts: 27 | Woonplaats: Beverwijk |
|
Geplaatst: Di 31 Mrt 2009, 12:31 Onderwerp: |
|
|
|
hey,
Ik heb weer een update over mijn dilemma... Ik heb getraceerd waarom hij niet affloot... een kapotte vacuumslang was het probleem... dus fluiten doet ie nu weer...
Alleen krijg ik nog steeds geen turbodruk... Hij blijft precies op 0,6 bar hangen ipv de 1.2 bar.
En er zit een HKS SSQV op. (voor zover ik kan zien).
Ciao,
Kevin |
|
Naar boven |
|
 |
| R5GTT Junior Member

 | Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Di 31 Mrt 2009, 20:13 Onderwerp: |
|
|
|
deze dus :
het lijkt mij dat 'ie wel uit elkaar te schroeven is, zodat je dan het membraam kan controleren... als hier een scheur oid in zot verlies je druk, en heb je op je meters dus ook minder druk.
Even uit eigen ervaring, zeker voordat je zelf de druk weer op begint te schroeven oid, controleer ook eens de slangen naar de meters toe, en verder natuurlijk alles in het turbo systeem
[/img] _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
 |
| tuniaz Junior Member

 | Geregistreerd op: 2 Maart 2008 | Posts: 327 | Woonplaats: Haarlem |
|
Geplaatst: Do 2 Apr 2009, 17:31 Onderwerp: |
|
|
|
ff off-topic vandaar dat ik je al een tijd niet meer heb zien staan in Haarlem bij die winkel  |
|
Naar boven |
|
 |
|
|