Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| dubedition Starting Member

| Geregistreerd op: 19 Augustus 2009 | Posts: 33 | Woonplaats: Noord-Limburg |
|
Geplaatst: Do 20 Aug 2009, 6:57 Onderwerp: airride, |
|
|
|
Ik weet niet of ik hier precies op de juiste plek ben voor deze vraag.
correct me if im wrong plz.
Maar goed het toppic zegt het al Airride.
Voor de mensen die niet precies weten wat het weten zal ik het eventjes uitleggen
met een airride systeem vervang je de standaard schokdempers in de auto deze worden vevangen voor speciale verstelbare schokdempers meestal van het merk Koni. Doormiddel van een airride systeem aan te brengen kun je je bolide verlagen tot wel 20 cm afhankelijk wat voor type auto je hebt natuurlijk. Het volledige set bestaat uit een o.a compressor een luchttank en vier rubberen airbagveerpoten
Heel mooi en duur allemaal hier zal ik zelf dus ook nog even wat centen voor aan de kant moeten leggen.
Maar mijn vraag heeft iemand hier enige ervaring mee? Zoja wat zijn eigenlijk de nadelen van zo een systeem ? Dit kan ik namelijk bijna nergens vinden.
en aangezien elk voordeel zijn nadeel heeft, ben ik benieuwd wat hiervan het nadeel zou kunnen zijn.
Alvast bedankt!
 _________________ Seat Leon 2.8 V6 |
|
Naar boven |
|
 |
| AirRidden Newbie

| Geregistreerd op: 11 Augustus 2009 | Posts: 22 | Woonplaats: Sittard |
|
Geplaatst: Do 20 Aug 2009, 11:34 Onderwerp: |
|
|
|
Ik ben nu bezig met een aantal bedrijven om een set airride te krijgen voor mijn 205... Maar dat is blijkbaar nog niet zo makkelijk aangezien ik een torsie stang heb als achtervering... _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Do 20 Aug 2009, 11:46 Onderwerp: |
|
|
|
Oke ja dat is inderdaad weer zo iets je moet echt de juiste achtervering hebben anders moet je dat ook weer vervangen ofniet?
Zoiets had ik namelijk opgevangen op een engelse site. En dat een airride niet voor iedere auto beschikbaar was _________________ Seat Leon 2.8 V6 |
|
Naar boven |
|
 |
| AudioSystemRolla Silver Member

| Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Do 20 Aug 2009, 12:46 Onderwerp: |
|
|
|
ik heb wel gehoord dat je met airride niet door de apk komt
alleen vind ik dit vaag want sommige citroen's hebben het standaart (alleen niet zo extreem)
heb het ook alleen van hore zegge hoor dus pin me er niet op vast
maar is wel een puntje wat ik ff zou checken voordat je alles ieder jaar ken aanpassen
groeten sander _________________ d(>_<)b audio system does shake things up  |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Do 20 Aug 2009, 14:15 Onderwerp: |
|
|
|
hmm dat vind ik wel raar als je hiermee niet door de apk komt, want idd die citroens hebben namelijk ook een standaard airride.
Na mijn mening is dit gewoon mogelijk maargoed daar laat ik me nog wel eens goed over informeren _________________ Seat Leon 2.8 V6 |
|
Naar boven |
|
 |
| AirRidden Newbie

| Geregistreerd op: 11 Augustus 2009 | Posts: 22 | Woonplaats: Sittard |
|
Geplaatst: Do 20 Aug 2009, 14:16 Onderwerp: |
|
|
|
België niet... Nederland (nog) wel... als ik het goed heb.. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Do 20 Aug 2009, 14:18 Onderwerp: |
|
|
|
Pff mooi is dat dan, maar wel raar omdat ik vorige zomer met een maat in vlaardingen was daar was een meeting. En daar waren echt veel belgen met een audi a3 die airride hadden. Ik neem aan dat die auto's toch goed gekeurd waren aangezien hun de auto's dagelijks gebruikten _________________ Seat Leon 2.8 V6 |
|
Naar boven |
|
 |
| AudioSystemRolla Silver Member

| Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Do 20 Aug 2009, 14:25 Onderwerp: |
|
|
|
inderdaad ben vorig jaar naar een meeting in zolder (B) geweest en daar kwam ik veel belgen met airride tegen en bijna geen nederlanders
ik dacht dat het dus in belgie wel mog en nederland niet
maar goed ik ken de regels verder ook niet _________________ d(>_<)b audio system does shake things up  |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

| Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Do 20 Aug 2009, 16:56 Onderwerp: |
|
|
|
Sommige auto's worden ook met trailers gebracht en zijn niet streetlegal.
Zijn van die projectauto's die altijd op stal staan, tenzij er ergens een show is, dan worden ze erheen gebracht. _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Do 20 Aug 2009, 17:06 Onderwerp: |
|
|
|
Jaja dat begrijp ik .
maar die belgen waar mee wij spraken gebruikten hem dagelijks. gewoon voor na t werk/boodschappen etc.
maarja een grotendeels sleept hun bolide mee op de aanhangwagen :d _________________ Seat Leon 2.8 V6 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 20 Aug 2009, 18:31 Onderwerp: |
|
|
|
Citroën heeft GEEN airride, maar Hydropneumatische vering, dat werkt op een heel ander principe.
Vrachtwagens hebben vaak wel luchtvering, maar zijn ook als zodanig ontworpen en ik denk dat 'm
DAAR de kneep zit: airride heeft een heel andere veerkarakteristiek en dat zou afkeur kunnen zijn... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Do 20 Aug 2009, 18:55 Onderwerp: |
|
|
|
ohw dat is wel balen dan. & weetje dan of er toevallig een soort gelijkenis is als airride waarvan je weet dat het wel goed gekeurd word  _________________ Seat Leon 2.8 V6 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 20 Aug 2009, 21:30 Onderwerp: |
|
|
|
Nee, geen idee. Ik geef alleen maar aan wat ik DENK dat (een deel van) het probleem KAN zijn. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Aranc Starting Member

| Geregistreerd op: 3 April 2009 | Posts: 70 | |
|
Geplaatst: Do 20 Aug 2009, 22:13 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb even wat rondgezocht voor je, het schijnt dat je wel door de APK komt, maar dat als je door de politie aangehouden wordt en ze zien dat je er airride onder hebt liggen dat je je type goedkeuring verliest. Is een heel topic hier :
http://www.automaxx.nl/forum2/showthread.php?t=895 |
|
Naar boven |
|
 |
| markk08 Junior Member

| Geregistreerd op: 2 Januari 2009 | Posts: 142 | Woonplaats: Rotterdam |
|
Geplaatst: Do 20 Aug 2009, 23:51 Onderwerp: |
|
|
|
Klopt, Citroën heeft inderdaad hydropneumatische vering wat speciaal door Citroën VOOR Citroëen ontworpen is, ik dacht dat echt de eerste auto van Citroën de DS was, waar je d.m.v. een schuifknop in de middenconsole de achtervering bij kon stellen, later ik dacht pas rond 1990 kregen de XM (luxe versies) ook op de vooras..
Het wordt menig keer verward met Mercedes zoals de S klasse luchtvering heeft, alleen is het doel anders als dat 'WIJ' dat hebben, de afstelling is anders en er is aardig wat ontwerp en denktijd vooraf gegaan, en ook aardig wat testen..
Ook is een Mercedes aardig zwaar (S klasse) rond de 1600 a 1800 kilo, zodat het carrosserie er beter op op reageert en het ook meer nut heeft.  _________________ Huidige auto:
Citroën DS3 1.6 e-HDI (2012
Verleden:
Honda 1.4 Silverstone (1996)(130pk)
BMW 325 2.5 6 cilinder (1998)(220pk)
Volvo S40 2.0 automaat (1997)(150 pk)
Honda Civic Hybrid 1.3 automaat (2006) |
|
Naar boven |
|
 |
|
|