Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| mario Newbie

 | Geregistreerd op: 1 September 2009 | Posts: 4 | Woonplaats: turnhout |
|
Geplaatst: Di 1 Sep 2009, 19:03 Onderwerp: wat zou kunnen? |
|
|
|
hoi ik ben eens aan't rond zien of het mogelijk is om in een triumph TR7 uit 1979 een motor met versnellings te steken die veel jonger zijn dan deze wagen liefst een motor die meer dan 110pk levert, weet hier soms iemand of dat dit zou lukken? en wat er in past?
alavst bedankt
groetjes |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 2 Sep 2009, 7:54 Onderwerp: |
|
|
|
Hoi,
Alles kan, als je maar genoeg geld hebt...
Ik heb er geen idee van wat een "drop in" zou zijn voor je TR7,
wellicht zijn er specifieke TR7 forums waar je meer kunt vinden?
Maar als je een TR7 van meer vermogen wilt voorzien kun je je
beter eerst op de chassis-stijfheid en remmerij concentreren lijkt mij... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

 | Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Wo 2 Sep 2009, 13:01 Onderwerp: |
|
|
|
Ja, in principe moet alles kunnen. Wel moet je er dan rekening mee houden dat je alles aanpast op de nieuwe motor. Zoals ophanging, remmerij e.d.
En je moet zorgen dat je veel centen hebt.
(Conclusie: Murcie heeft gelijk ) _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |
| mario Newbie

 | Geregistreerd op: 1 September 2009 | Posts: 4 | Woonplaats: turnhout |
|
Geplaatst: Wo 2 Sep 2009, 13:23 Onderwerp: |
|
|
|
Murcielaygo schreef: |
Hoi,
Maar als je een TR7 van meer vermogen wilt voorzien kun je je
beter eerst op de chassis-stijfheid en remmerij concentreren lijkt mij... |
remmen en zo meer zijn intussen aangepast, het is net omdat de wagen het nu aan kan dat ik er naar zoek ben, ik dacht aan een max vermogen van 140pk dat is al meer dan genoeg en dan valt het verbruik ook nog mee |
|
Naar boven |
|
 |
| AudioSystemRolla Silver Member

 | Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Wo 2 Sep 2009, 13:50 Onderwerp: |
|
|
|
even op het tr7 forum registreren
en ff zoeken
My 1st engine swap was a toyota 22R into a fhc, 2nd swap a Buick 3.8 na into a fhc, 3rd swap is a chevy 60` v6 into a dhc. Problems encountered Buick minimal use a Johns kit. Toyota no probs engine & trans adapt a webber for fuel. Chevy v6 efi rear distributor, issue, to set low enough for bonnet clearance K member modified, cut & boxed, GM t5 trans shifter a mite too far aft, but useable.
krenkin used a 3800 buick, search krenkin for his posts for his install. DIS ignition.
the british v8 website has 4-5 tr7 s to check out under photos
groeten sander _________________ d(>_<)b audio system does shake things up  |
|
Naar boven |
|
 |
| AudioSystemRolla Silver Member

 | Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
|
Naar boven |
|
 |
| mario Newbie

 | Geregistreerd op: 1 September 2009 | Posts: 4 | Woonplaats: turnhout |
|
Geplaatst: Do 3 Sep 2009, 12:49 Onderwerp: |
|
|
|
dank jullie alle voor de tips en voor deze link  |
|
Naar boven |
|
 |
| AudioSystemRolla Silver Member

 | Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Do 3 Sep 2009, 20:04 Onderwerp: |
|
|
|
google doet wonderen
blij dat je geholpen bent alleen wat ik zo snel las dat ze er een hoop v6/8 inlepelen
dat ga je wel over die 140 pk heen die jij wil hebben  _________________ d(>_<)b audio system does shake things up  |
|
Naar boven |
|
 |
|
|